واحد مرکزی خبر نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد هنوز صحبت درباره احتمال مشارکت کشورش در عملیات نظامی علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش زود است.

وی گفت: « ما هر احتمالی را در نظر می گیریم، اما در حال حاضر هنوز موضوع مشارکت روسیه در عملیات نظامی علیه (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در دستور کار ما قرار ندارد.»

پوتین تاکید کرد: «هنوز وقت آن نرسیده است که بگوییم برای این اقدام آماده ایم، اما هم اکنون از سوریه جدی تر از قبل حمایت می کنیم، و کمک های تجهیزاتی و آموزشی بیشتری در اختیار آنها قرار می دهیم.»

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گزارش رسانه ها را درباره مشارکت احتمالی نیروهای مسلح روسیه در حملات هوایی علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش رد کرد. وی به خبرنگاران گفت: « نباید این گزارش ها را باور کنید.»

چند رسانه خارجی پیشتر اعلام کرده بودند ممکن است نیروی هوایی روسیه در حملات هوایی علیه مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه شرکت کند. به موجب این گزارش ها، تجهیزات لازم برای اجرای این حملات تاکنون به سوریه منتقل شده است.
رئیس جمهور سوریه تصریح کرد مسکو گام هایی برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی ضدتروریسم برداشته است و نتایج اولیه این تلاش ها نشان می دهد به طور کلی ایجاد چنین ائتلافی امکان پذیر است.

وی در حاشیه نشست مجمع اقتصادی شرق که در ولادی ووستوک روسیه برگزار شد به خبرنگاران گفت: « ما به طور علنی گام های معینی در این مسیر برداشته ایم.»
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از ولادی ووستوک، رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: « در واقع، ما می خواهیم یک ائتلاف بین المللی ضدتروریسم ایجاد کنیم و برای دستیابی به این هدف، با شرکایی آمریکایی خود نیز رایزنی هایی کرده ایم.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    4 0
    فایده نداره ارتش سوریه همش در حال فراره و تجهیزات رو تقدیم می کند