وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: مردم حق دارند که از تاثیرات مذاکرات هسته ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تامل کنند.

محمدرضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه صنعت کشور در رکود نیست گفت: دولت برای خروج از رکود اقداماتی همچون تحریک تقاضا در داخل و در صادرات را پیش گرفته است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نعمت زاده افزود: در حوزه تحرک تقاضای داخلی دولت اقدام به افزایش تسهیلات خرید خودرو، مسکن وکالاهای بادوام مثل لوازم منزل کرده است ودر حوزه صادرات هم صنعت کشور متاثر از رکود جهانی است و جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر صنعت از اعلام تصمیمات دولت برای تعیین تکلیف معوقات دولتی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانکها از دیروز اقدام به ارائه تسهیلات خودرو کردند اما چند ماهی طول می کشد تا مردم آن را احساس کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است گفت: منظور من این بوده که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است.

وی با بیان اینکه آنهایی که ضرورتی برای خرید خودرو ندارند دو ماه صبر کنند گفت: هدف ما تقویت وحمایت تولید داخلی است و راه اندازی مبارزه سازمان یافته برای نخردین کالای داخلی خیانت است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند افزود: من مسئول تولید نیستم و قیمت گذاری خودرو هم بر عهده شورای رقابت است، شورای رقابت قصد افزایش قیمت خودرو را دارد اما ما موافقت نکرده ایم و می توانم بگویم خودرو ارزان نمی شود اما گران هم نمی شود.

وی به رشد 9 و هشت دهم درصدی در بخش معدن و 3 و هفت دهم درصدی تجارت در 5 ماهه اول امسال اشاره کرد وگفت: اگر مذاکرات به نتیجه نمی رسید نرخ ارز در کشور گرانتر می شد و مردم باید بدانند بهای فعلی ارز قیمت واقعی است و خوشحالیم که در حال حاضر به ثبات نرخ ارز و ثبات شاخص صنعتی رسیده ایم.

نعمت زاده درباره 400 هزار میلیارد تومان طرح های نیمه کاره هم گفت : این طرح ها در زمینه نیرو آموزش و پرورش و حوزه هایی از این دست بوده که دولت باید درباره آنها قدم های مثبتی بردارد.

وزیر صنعت افزود: در دولت آقای روحانی 7 طرح صنعتی کاملا دولتی در بخش فولاد داشتیم که با مزایده توانستیم 80 درصد آنها را خصوصی کنیم والبته طر هایی هم بوده که صد در رصد خصوصی شده اند .

وی درباره جلوگیری از خام فروشی گفت: اگر خام فروشی داریم دلیل آن این است که مراحل بعدی بهره برداری هنوز راه اندازی نشده است و با راه اندازی خط تولید و بهره برداری از مواد خام تا آخر سال 95 می توانیم جلوگیری صد در صدی از خام فروشی داشته باشیم.

نعمت زاده افزود: در دولت یازدهم بیش از 8 هزار واحد تولیدی به بهره برداری رسیده که به واسطه آن 100 هزار اشتغال ایجاد شده است و در این بین بانک صنعت ومعدن سهم بسزایی در گشایشهای اعتباری داشته است.

وزیر صنعت در مورد حوزه مبارزه با قاچاق هم گفت: جلوگیری از قاچاق با حرف پیش نمی رود به این خاطر مطالعاتی در زمینه چرایی قاچاق صورت دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در بخش پوشاک طبق آمار بازار در سال گذشته 3 میلیارد دلار قاچاق صورت گرفته که البته طبق آمار ما 5 میلیون دلار بیشتر نبوده است.

وی گفت: دستورالعملهایی برای جلوگیری از خرید کالاهای قاچاق توسط صنوف تعیین شده که در صورت اجرا نشدن این دستورالعمل با متخلفان برخورد صورت می گیرد.

نعمت زاده درباره مطالبه 1200 میلیارد تومانی وزارت صنعت از محل یارانه تولید هم گفت: هنوز پولی از سمت دولت به ما پرداخت نشده است البته مختصری پرداخت شده که به صادرات اختصاص یافته و مابقی هم طبق قول هایی قرار است که پرداخت شود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    111 3
    برای ی ایرانی ایران مهمه و مردم ایران .
    • حميد IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      158 1
      خيانت را كساني ميكنند كه يك محصول را دو سه برابر قيمت به مردم خودشون ميفروشن
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    162 0
    استاندارد بین المللی می خوایم نه اینکه دولت استاندارد تعیین کنه خودش تولید کننده باشه و خودش اجرا کننده و خودش هم ناظر
  • هموطن A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    112 0
    شما گفتی پراید ارزونتره پول کمتر از خارجی میدیم نباید توقع همان را داشته باشیم،،،،، آقای وزیر به خاطر تعرفه ها قیمت ماشین های شما ارزونه وگرنهمثل مناطق آزاد خود ایران اگر نگیرید با پول 206 میشه ماشین خارجی خیلی خوبی سوار شد
  • علی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    166 0
    من پولشو دارم ولی ماشین افتضاح داخلی رو نمیییییییخرم حالا هر برچسبی میخوای به من بزن..
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    104 0
    آقای نعمت زاده خودروی شما چی هست
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    96 0
    نه تنها استاندارد رو رعایت کنند بلکه باید قیمت ها را هم پایین بیاورند، در حد کیفیتی که دارند
  • سعید A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    96 0
    یکی از افتخارات مدیران خودرو سازی این بود که با توجه بهوضعیت بازار یک نفر نیرو از خودرو سازی اخراج نشده /چون فشار ان بر مصرف کننده است سی هفت سال است به بهانه حمایت از صنایع داخلی تولیدات بی کیفیت را عرضه کردید /از طرفی هیچگاه در قیمت گذاری شفاف عمل نکردید /شما صرفا به منافع خود فکر میکنید نه مردم
  • جعفر A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    باسلام، میخواستم بگویم این نخریدن خودرو یک ترفند از طرف وارد کنندگان خودرو های چینی میباشد تا بتوانند خودرو هایی که روی دستشان مانده را بفروشند باید هوشیار باشید و از صنعت داخلی حمایت کنیم ضمنا اگر در طول این چند سال گذشته بطور میانگیم مبلغ اندکی خودرو را گران میکردند شاید از افزایش قیممت جهشی بهتر بود. باتشکر
    • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      26 1
      هم داخلی نمیخریم هم چینی
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    79 0
    ولی شما دقیقا همینو گفتین.شما اصلا دلت با ما نیست .اصلا.فقط دارین هواخواهی خودروسازهارو می کنین.
  • حسین A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    92 0
    یک عمر شما برای مردم تعیین تکلیف کردید، الان مردم برای شما تعیین تکلیف می کنند که کالای مرغوب تولید کنید، تا هم نظام، هم مردم، هم خدا از شما راضی باشد. به جای گارد در مقابل مردم و سرکوب آنها، خودرو ها را اصلاح کنید. مسئولان این اعتماد مردم را قدر بدانید بارها توسط مقام معظم رهبری گفته شده. لطفا منتشر کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    87 1
    "نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است" اونوقت منافع شخصی کارگرای بدبخت رو هم در نظر گرفتین؟؟؟ تا کی قراره مردمو سرکیسه کنید؟
  • امیر A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    35 0
    گفتی
  • رضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    126 0
    ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﺩﺭﺍﻣﺪ ﺳﺮﺍﻧﻪ ﻫﺮﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺳﺎﻻﻧﻪ 4520 ﺩﻻﺭ ‏ ﻣﻨﺒﻊ ﺳﺎﯾﺖ ﺍﻟﻒ ‏ ﻭﺩﺭﺍﻣﺪﺳﺮﺍﻧﻪ ﻫﺮﺍﻣﺎﺭﺍﺗﯽ ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ 42000 ﺩﻻﺭ ﺩﺭﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ 9.2 ﺑﺮﺍﺑﺮﻫﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻭﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺍﻣﺎﺭﺍﺗﯽ ﻣﺜﻼ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﯾﮏ ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﮐﺮﻭﻻ ﺣﺪﻭﺩ 16000 ﺩﻻﺭ ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺪﻭﺩ 52 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺯﺩ ﻭﻫﺮﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮﺍﺯ 150 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﯿﺶ ﺳﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﺍﺯﻣﺎ ﺍﺩﻣﻬﺎﯼ ﻓﻘﯿﺮ ﮐﻪ ﺭﺩﻩ 96 ﺍﺯﻧﻈﺮ ﺩﺭﺍﻣﺪ ﺳﺮﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﻣﺜﻼ ﺳﻮﺍﺭﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﮐﺮﻭﻻ ﺷﻮﯾﻢ ﺧﻮﺏ ﻋﻠﺖ ﺑﺎﻻ ﺑﻮﺩﻥ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﻣﺎﺷﯿﻨﻬﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯﺻﻨﺎﯾﻊ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﯾﮏ ﺗﻮﯾﻮﺗﺎﯼ 50 ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻤﺎ ﻣﯿﺪﻫﺪ 150 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﮐﻪ ﺳﺎﯾﭙﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﭘﺮﺍﯾﺪ 4 ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﺪﻫﺪ 21 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ
    • رسول IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      47 0
      تشکر اقا رضا میخواستم خواهش کنم این دست مطالب را ننویسید که جدا قلب ادم میخواهد از سینه اش بیرون بزند اما اگر این اطلاعات هم نباشد چطور باید به مسئولین این مملکت تفاوتها را فهماند.پس ممنونم
  • غلام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    71 0
    خدا را شکر که قیمت ارز رو روی قیمت سه برابری سه سال پیش ثابت نگه داشتین خیالمون راحت شد خیلی خوشحال شدیم خسته نباشین . قیمت واقعیشه ؟؟؟؟؟
  • sd RO ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    74 0
    جناب وزیر نمیدونن ک رعایت سطح استاندارد ملی جوابگو نیست؟ استاندارد به معنای پایین ترین سطح قوانین و ملزومات در هر کالایی ست.نه بالاترین.خودروسازان دنیا علاوه بر استانداردهای بین المللی و متداول دهها و صدها استاندارد داخلی وضع و اجرا میکنن
  • علی A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    38 0
    قبل از صحبت کردن بیشتر فکر کنید که اینقدر لازم نباشه منظورتونو توضیح بدین. مردم منظور شما رو خیلی خوب فهمیدن وا واکنش های مناسب نشون دادند. بنابراین بهتره به فکر تحقق خواسته های مردم باشین نه اینکه از یک کار غلط حمایت کنید و باعث تنفر مردم از خود بشوید.
  • بی نام DE ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    30 0
    خود دولت دست از تعرفه خودرو های داخلی بکشه که نمیکشه قیمت خودرو داخلی یک سوم کاهش پیدا می کنه این وسط مردم و خودروسازان رو رودرو کردند در حالی که دولت از همه تولید کنندگان و وارد کنندگان بیشتر سهم میبره ادعای حمایت از هر دو رو هم داره
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    33 0
    قیمت رو بیارید پایین مردم بتونن خودرو داخلی بخرن تا کی میشه از یه تولید انحصاری گران و بی کیفیت حمایت کرد؟؟
  • کیوان A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    35 0
    کیفیت خودروهای داخلی پایین است وخدمات پس از فروش فقط شعار است استاندارد تنهاکافی نیست ما ایرانی هستیم ودوست داریم خودرو باکیفیت ایرانی در سطح استاندارد های بینالمللی بخریم .
  • شهاب A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    55 0
    من که نمیخرم
  • ali IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    7 0
    اقای نعمت زاده دقت کن.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    10 0
    پراید ده میلیون بیشتر نمی ارزد به فکر جیب مردم هم باشید
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 0
    توی همه دنیا من جمله آلمان که در سالهای نه چندان دور در مقابل گرانفروشی شیر اعتراض کردند و نخریدند ، چنین کمپین هایی بسیار موفق بوده و مسئولین را مجبور به عذرخواهی و برگرداندن قیمتها به قبل کرده ، کاش ما ایرانیا نیز کمی پشت هم بودیم و در این کمپین با نخریدن شرکت می کردیم . یاحق . خداوند یاور مستضعفین است.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    12 0
    کیا 21000 دلاری 63 میلیون رو 154 میلیون حساب می کنند.
  • سید A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    3 0
    دوستان خدا را شکر که ثابت شد اینها واقعا در این چند سال پوست مردم را کندن وتولید ملی .خودرو ملی کشک بود وامروز افتاده اند به روغن سوزی.حالا معلوم شد که از وزیر تا آخر فقط برای خالی کردن جیب مردم نقشها میکشند. اونوقت شما دنبال کیفیت و...هستید فقط باید نخرید تا ریشه فساد که همان وزیر بی عرضه است خشک شود.