مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آئین اختتامیه جشنواره شعر گویشی تمداربیت با حضور 10 استان زاگرس نشین کشور در شهرستان اردل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز (11 شهریور) در اختتامیه جشنواره تمداربیت که در فرهنگسرای شهرستان اردل برگزار شد، گفت: جشنواره شعر تمداربیت با رویکرد حفظ میراث فرهنگی، حفظ آداب و رسوم و در راستای ترویج گویش های محلی در استان برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اختتامیه جشنواره تمداربیت به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شده است افزود: برای نهمین سال متوالی فراخوان جشنواره تمداربیت برای استان های زاگرس نشین کشور ارسال شد که مورد اسقبال بی نظیر شاعران قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 403 اثر از 127 شاعر در جشنواره تمداربیت حضور پیدا کرده است تصریح کرد: شاعران استان های خوزستان، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری در این جشنواره حضور دارند.

کارگران یادآورشد: از تعداد 403 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تمداربیت 105 اثر در بخش آینی و 338 اثر در بخش آزاد در این جشنواره حضور داشتند.

به گفته وی، آداب و سنن اقوام و با موضوعات آئینی در بخش‎های «انتظار»، «فرهنگ ایثار و شهادت»، «عفاف و حجاب»، «امام رضا (علیه الاسلام)»، «همدلی و هم‌زبانی» اولویت‌های این جشنواره در ارسال آثار بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =