علی فتح الله زاده می گوید که افشارزاده اجازه نداد او با ساموئل تسویه‌حساب کند!

مهدي همداني - خبرگزاری خبرآنلاین؛ اين روزها رابطه علي فتح‌ا... زاده و مديران باشگاه‌هاي استقلال دوباره تيره شده است و طرفين در مصاحبه‌هاي‌شان عليه هم موضع‌ مي‌گيرند. افشارزاده از طرح كارت هواداري كه دوره 

فتح‌ا... زاده اجرا مي‌شد، استفاده كرده و آن را ناموفق دانست و از بدهي‌هاي استقلال در دوره فتح‌ا... زاده هم به شدت اانتقاد مي‌كند. همه اين موارد دست به دست هم داد تا با مديرعامل اسبق استقلال حرف بزنيم.

* آقاي افشارزاده از طرح كارت هواداري كه در دوره شما استارت خورده بود، استفاده كرده است.

من فرصت كافي براي عملياتي كردن آن نداشتم چون عوضم كردند. چنين طرح‌هايي طي شش ماه يا يك سال جواب نمي‌دهد و زمانبر است اما دوستان بعد از من طرح را دنبال نكردند. احتمالاً براي استقلال كارهاي علمي را نپسنديدند. البته اگر روزي برگردم، قطعاً دوباره اين طرح را دنبال مي‌كنم چون دنيا آن را دنبال كرده و نتيجه هم گرفته است.

* قبل از شروع فصل شما در اينكه استقلال حتي بتواند سهميه آسيايي بگيرد، ابراز ترديد كرده بوديد. هنوز هم روي حرف‌تان هستيد؟

من هرگز وقتي در استقلال نباشم، عليه اين تيم حرف نمي‌زنم اما در مورد آن مصاحبه فقط به حرف مديرعامل استقلال استناد كردم. آقاي افشارزاده گفت هدف ما در اين فصل كسب سهميه آسيايي است و من هم گفتم اگر استقلال به سهميه فكر كند، بعيد است به آن دست يابد. استقلال بايد هميشه در انديشه قهرماني باشد.

* اوضاع مالي پرسپوليس خراب شده و برخي از مديران استقلال در مورد وقوع چنين ماجرايي در اين باشگاه هم هشدار مي‌دهند.

مگر آقاي خادم نگفت اسپانسر 25 ميلياردي مي‌آورد؟ آقاي خادم؛ اسپانسر 25 ميلياردي كه مي‌گفتي كجاست؟ آقاي خادم، مگر آتيلا پيشنهاد 30 ميلياردي نداد، پس چرا قبولش نكردي؟ يك تيم همچون استقلال با 30 ميليارد تومان راحت قهرمان مي‌شود. من در حالي كه وزارت فقط 3 ميليارد داده بود، تيم را تا مرحله نيمه‌نهايي تا ليگ قهرمانان آسيا بالا بردم. شما 25 ميليارد را بدهيد، تضمين مي‌دهم استقلال را قهرمان آسيا تحويل بدهم.

* در رابطه با نقش آقاي سبك‌دست هم حرف و حديث زياد است.

من تا امروز آقاي سبك‌دست را اصلاً از نزديك نديده‌ام اما اگر قرار باشد پول بدهد، بايد نظر هم بدهد ديگر.

چطوري است او كه پول داده، حرفي نزند اما آن‌كس كه يك ريال هم نداده، اظهارنظر و دخالت بكند؟

* يكي از انتقاداتي كه به مديران كنوني و اسبق استقلال وارد است، عدم اختصاص پول براي خريد يا اجاره بلندمدت واحدهاي مسكوني جهت اسكان بازيكنان خارجي است.

مگر اجاره يك خانه براي خارجي‌ها چقدر هزينه دارد؟ ماهي 2 ميليون تومان. 9 ماه ايران هستند كه مي‌شود 18 ميليون. حالا شايد يك‌ مقدار هم بيشتر. مشكل استقلال كه 18 ميليون نيست. آقاي افشارزاده طوري از بدهي دوره
فتح‌ا...  زاده حرف مي‌زند كه همه دنيا فهميده‌اند. اين براي سومين مرتبه است كه ايشان مصاحبه كرده. آقايان مگر وقتي من بدهي مديران قبل از خودم را مي‌دادم، حرفي زدم؟! براي اينكه ماجراي ريوالدو دردسرساز نشود، يك ميليارد و 300 ميليون پول دادم. البته آن مديري كه ريوالدو را آورده بود هم مقصر نيست. او كه براي تيم شخصي‌اش بازيكن نخريده بود. ريوالدو را براي استقلال آورده بودند و هركس مديرعامل شود، بايد پولش را مي‌داد. آقاي ساموئل از ما طلب داشت و ما 200 هزار دلار از AFC طلبكار بوديم. به ساموئل نامه دادم و با كنفدراسيون هم هماهنگ كردم كه آن پول را از AFC بگيرد و پرونده‌اش بسته شود اما بعد از من وقتي آقاي افشارزاده آمد، سريع يك نفر به نام «خدايي» را به مالزي فرستاد تا AFC پول را به جاي ساموئل، نقداً به ايشان پرداخت كند. به اين ترتيب خيلي راحت جلوي پرداخت طلب ساموئل و تسويه‌حساب با او گرفته شد.

* در مورد هزينه‌هايي كه براي كمپ شده نيز همچنان انتقاداتي به شما وارد است.

چه انتقادي؟ اولاً اسناد نشان مي‌دهد كه كمپ حجازي مال ماست. اين مدارك را حتي به سردبير شما هم نشان داده‌ام. مرحوم خطيب و حتي خود اميررضا خادم كه با من زاويه دارد هم صحت حرف‌هايم را تأييد كردند. در كمپ بالغ بر 5 ميليارد هزينه شد اما تقريباً همه آن را دوستان من داده‌اند و از خزانه استقلال چيزي كم نشد. براي مثال چمن مصنوعي و حفاظ اطراف آن را آقاي طلوعي شهردار محترم وقت منطقه 6 درست كرد.

* كلاً به نظر مي‌رسد مديران استقلال دوباره از شما زياد انتقاد مي‌كنند.

بله. چون مي‌دانند من استقلالي‌ام و سكوت مي‌كنم. عيبي ندارد. از من انتقاد كنند اما استقلال را هم درست كنند.

* اگر به خردادماه برگرديم و شما مديرعامل باشيد دوباره پرويز مظلومي سرمربي استقلال مي‌شد؟

ما يا بايد يك سرمربي خارجي در حد كروش براي استقلال مي‌آورديم يا سراغ سرمايه‌هاي داخلي مي‌رفتيم. پول جذب امثال كروش كه نبود، بنابراين بايد از ايراني‌ها استفاده مي‌كرديم. امثال مظلومي‌ و منصوريان سرمايه‌هاي استقلال هستند.

* اما شايعه است كه اگر شما جاي افشارزاده بوديد، الان منصوريان سرمربي استقلال بود نه مظلومي.

حالا كه من جاي مديرعامل استقلال نيستم و سمتي هم ندارم بنابراين نمي‌توانم هيچ اظهارنظر يا پيش‌داوري كنم. 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =