معاون امور بازرگانی سازمان صنعت قم: نمایشگاه دائمی فرش قم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌

تسنیم نوشت؛ معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نمایشگاه فرش قم با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و در صورت جذب اعتبارات تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

امیر محمدی‌‌ پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری استان قم اظهارداشت: 30 هزار واحد صنفی در قم فعالیت می‌کنند.
معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه بازرسی‌های منظم توسط اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت قم بر فعالیت‌های صنوف صورت می‌گیرد افزود: توانسته‌ایم قیمت‌ها را در قم کنترل کنیم و قم از نظر قیمت اجناس از ارزان‌ترین شهرهای کشور شناخته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت قم برنامه‌های زیادی دارد خاطر نشان کرد: ایجاد شهرک‌های صنوف از اولویت‌های ما است و در همین راستا شهرک صنوف قنوات را احداث کرده‌ایم.
محمدی ‌با بیان اینکه مقرر شده ‌5 صنف دیگر قم در شهرک صنوف مستقر شوند افزود: مکان یابی این صنوف انجام شده ‌و تلاش می‌شود صنوفی که نیاز به دسترسی بیشتر به آن‌ها وجود دارد نزدیک جاده قدیم قم تهران مستقر شوند.
معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه قم در چهارراه مواصلاتی 17 شهر قرار دارد افزود: باید از این ضرفیت استفاده صحیح داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه 70 هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم در اصناف فعال هستند، خاطرنشان کرد: 40 هزار نفر در صنف بافندگان قم فعالیت دارند که پتانسیل بالای آن‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
محمدی ‌ایجاد خوشه‌های صنفی را از اولویت‌های دیگر دانست و افزود: خوشه صنف بافندگان، سوهان و صنایع دستی در قم شکل گرفته است و باید مشکلات آن‌ها به صورت جمعی حل شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه بخش فرش مهم‌ترین خوشه و منبع اشتغال را تشکیل می‌دهد عنوان کرد: نمایشگاه فرش قم با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و در صورت جذب اعتبارات تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌های 50 تیم از مراکز مختلف بازرسی‌ها را انجام می‌دهند بیان کرد: بیشترین اقدام این است که روش‌های ارشادی داشته باشیم و تنها در مواقع ضروری تشکیل پرونده انجام می‌شود.
محمدی‌‌ با بیان اینکه در آمارها استان قم در بخش آرد و گندم دومین استان از نظر کیفیت نان قرار دارد، خاطر نشان کرد: برای یک سال آینده ذخیره سازی گندم انجام شده که نشان دهنده زیر ساخت مناسب قم است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =