حوزه نوشت؛ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: مسئولیت‌ها، امتحان الهی و بسیار زودگذر است. باید قدر فرصت خدمت به مردم را دانست و لحظه‌ای از خدمت و نفع‌رسانی به محرومان و ضعفا غفلت نکنید.

این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مسئولان شهرستان گلپایگان با تقدیر از خدمات انجام شده در این شهرستان اظهارداشت: گلپایگان، شهری با سوابق بسیار عالی و پر از نقاط مثبت تاریخی است. حضور علمای بزرگ از گذشته‌ دور در این خطّه تا علمای متأخر، همه و همه نشان از ولایتمداری، تعهّد و تدیّن مردم این منطقه دارد که باید خداوند متعال را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر بود و قدر زندگی در این شهر ولایی را دانست.
وی در ادامه، با اشاره به اخلاق‌مدار بودن مردم این منطقه بیان داشت: از دیرباز تاکنون، مردم شریف این شهرستان، معروف و مشهور به اخلاق‌مداری بوده‌اند. علاقه به احکام اسلام و دستورات و معارف اهل البیت علیهم‌السلام و تعهّد و غیرت دینی، از ویژگی‌های مردم گلپایگان است که زبانزد عام و خاصّ می‌باشد. باید همه مسئولان و مردم تلاش کنند این سابقه درخشان حفظ شود و روز به روز بر معنویّت و علاقه مردم منطقه به اسلام عزیز، بیشتر شود.
آیت الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولان گفت: مسئولیت‌ها امتحان الهی و بسیار زودگذر است. باید قدر فرصت خدمت به مردم را دانست و در جهت رضایت حضرت ولیّ‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف تلاش کرد. اول کسی که از خدمت به بندگان خدا و مردم مسلمان خوشحال می‌شوند وجود مبارک آن حضرت است. قدر این فرصت‌های زودگذر را بدانید و لحظه‌ای از خدمت به مردم و نفع‌رسانی به محرومان و ضعفا غفلت نکنید.
وی، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های اقتصادی و عمرانی در شهرستان گلپایگان، لزوم توجّه بیشتر مسئولان کشوری به این منطقه و بخصوص ضعفا و محرومین را خواستار شده و برای توفیقات بیشتر مسئولان این شهرستان دعا کرد.
این مرجع تقلید در پایان این دیدار، شعری از یکی از شعرا درباره لزوم اهتمام بیشتر مسئولان به توسعه عدالت و رسیدگی به محرومان و ستمدیدگان قرائت کرد که در ذیل می آید:
کاخ آن باشد که جز دادش پی و بنیاد نیست * کاخ آن نَبوَد که بنیادش بجز بیداد نیست
کاخ کسری جفت نام نیک بینی هنوز * این ز سقف آهنین و ز پایه پولاد نیست
کاخ چبوَد(۱) داد مظلومان بده بر تلّ خاک *چون که بنیادش نه بر داد است، جز بر باد نیست
این دوام دولت از فیض عدالت‌گستری است* ور نه در خشت و گل این اندازه استعداد نیست
هر کجا عدل است آنجا جای امن است و صلاح* و اندر آنجا مفسدین را فرصت افساد نیست
حقّ‌گذاری بر اساس دین و دانش محکم است* قاضی بی‌دین و دانش، پاسدار داد نیست
لغزش ایمان بود زاییده فقر و نیاز * ور نه هیچ آلوده‌دامن، دزد مادرزاد نیست
(۱) چه بود
خاطرنشان می شود: در این دیدار که در فضایی آکنده از صمیمیت و با ابراز ارادت حاضرین در جلسه همراه بود، امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیریت حوزه علمیه، ریاست دادگستری، شهردار و رئیس شورای شهر، فرماندار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی گلپایگان و جمع دیگری از مسئولین این شهرستان حضور داشتند و گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری شهرستان توسط امام جمعه و فرماندار ارائه کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =