۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

ایرنا نوشت: رییس اداره تحقیقات جنایی پلیس بین الملل ناجا گفت: از ابتدای سال 1394 تاکنون، 11 نفر از مجرمان فراری به کشور مسترد و 79 نفر دیگر نیز توسط پلیس خارجی ردیابی و شناسایی شده اند.

سرهنگ مهدی حاجیان روز چهارشنبه در جمع کارکنان اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه افزود: هشت مورد نیز به مصالحه میان طرفین پرونده انجامیده است.

وی گفت: بسیاری از اقدامات پلیس بین الملل ناجا و صدور اعلان های قرمز باعث شده مجرمان در خارج از کشور در تنگناهای شدید قرار بگیرند. در 80 درصد موارد فرد مورد نظر شناسایی و در 60 درصد نیز منجر به بازداشت متهم می شود.

حاجیان به همکاری نزدیک پلیس بین الملل نیروی انتظامی ایران با دفتر مرکزی سازمان پلیس جنایی بین المللی (اینترپل) اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، 97 فقره صدور اعلان قرمز درخواست کردیم که اکثر موارد به صدور اعلان قرمز توسط دفتر مرکزی سازمان اینترپل انجامید و نتیجه آن، دستگیری بسیاری از مجرمان بود.

رییس پلیس بین الملل نیروی انتظامی نیز در این نشست از ارتباط این پلیس با نهادهای انتظامی 190 کشور خبر داد و گفت: همکاری قوه قضاییه و پلیس اینترپل ناجا در استرداد مجرمان مثال زدنی است.

سردار مسعود رضوانی افزود: هماهنگی و سرعت عمل بین این دو نهاد که از ملزومات بحث استرداد مجرمان است بسیار خوب است.

وی تاکید کرد: بدلیل این همکاری نزدیک، درصد به نتیجه رسیدن موارد استرداد مجرمان بهبود یافته و بسیاری موارد نیز به مصالحه و صدور قرار منع تعقیب منجر شده است که این نیز از نتایج مثبت محسوب می شود.

رضوانی گفت: پلیس بین الملل ناجا با استفاده از ابزار های پیشرفته با 190 کشور ارتباط مستقیم دارد، پلیس اینترپل در زمینه مقابله با جرم و مساله پیشگیری از جرم اثرگذاری و کارکرد ارزشمندی داشته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    19 0
    میگم محمودرضا توشون نیست ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    18 0
    به احتمال قریب به یقین جناب آقای خاوری در زمره اون 40 درصدی هستن که هیچ وقت استرداد نمی شوند