بنگاه های معاملات املاک در قم ساماندی می شود / آرایشگاه های زنانه باید آیفون تصویری داشته باشند

ایرنا نوشت؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قم گفت: برای ساماندهی بنگاه های معاملات املاک در استان و در راستای پیشگیری از آسیب هایی که این صنف با آن مواجه است، کلیه قراردادها در بنگاه ها اعم از قراردادهای اجاره و مبایعه نامه باید به صورت چاپی در اختیار متعاملین قرار بگیرد.

سعید کاویانی روز چهارشنبه در نشستی خبری در سالن اجتماعات اصناف قم، افزود: در کنار بحث کد رهگیری که تمامی بنگاه های معاملات املاک در قراردادهای خود ملزم به رعایت آن هستند، طرح پرینتی شدن قراردادها نیز از مهرماه سال جاری اجرا می شود.
وی با بیان اینکه دستی نوشته شدن قراردادها با آسیب های مختلفی همراه بود، ادامه داد: این طرح علاوه بر به روزرسانی کردن قراردادها در حوزه املاک، موقعیت شغلی این صنف را تضمین کرده و ایجاد اعتماد متقابل بین متعاملین را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه یکهزار و 700 بنگاه معاملات املاک تحت پوشش اتحادیه املاک در قم مشغول به فعالیت هستند گفت: از این تعداد، 230 بنگاه در منطقه پردیسان فعالند.
کاویانی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع و جرم و آسیب های اجتماعی یکی از وظایف قوه قضاییه است افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پیشگیری از وقوع جرم باید به صورت علمی و فرا قوه ای باشد و این کار تنها وظیفه قوه قضاییه نیست بلکه همه دستگاه ها مکلفند در این زمینه با قوه قضاییه همکاری داشته باشند.
وی گفت: با این رویکرد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، ضمن اولویت قراردادن برخی نکات، پیشگیری از وقوع جرم را با هدف مردمی کردن و بومی کردن آن در سطح استان قم در پیش گرفتیم.
کاویانی به 62 اتحادیه اصناف و بیش از 30 هزار واحد صنفی در قم اشاره کرد و افزود: ما رابطه مان با صنوف را در سه سطح توسعه مدار، ارتقای آگاهی های صنوف به صورت اختصاصی و اتخاذ سیاست راهبردی پیشگیری از وقوع جرم به صورت محله مدار را در دستور کار قرار داده ایم.
وی گفت: کسانی که متقاضی صدور پروانه کسب و یا تمدید آن هستند الزامی است تا در کارگاه های آموزشی ارتقای آگاهای های اصناف به صورت تخصصی شرکت کنند که می توان از طریق ارتقای این آگاه ها و استفاده از تجارب در جهت پیشگیری توسعه مدار گام برداشت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم اضافه کرد: با اتخاذ سیاست راهبردی پیشگیری از وقوع جرم به صورت محله مدار، سطح مشارکت شهروندان و صنوف در ایجاد امنیت اجتماعی بیشتر شده و ما می خواهیم با اتخاذ تدابیر لازم و راهبردی، هزینه ارتکاب جرم برای شهروندان را کاهش داده و هزینه ارتکاب جرم برای متهمان را افزایش بدهیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، قم جزء سه استان برتر کشور در حوزه امنیت قرار گرفت و نیروی انتظامی این استان به عنوان نمونه و شاخص مورد تقدیر قرار گرفت گفت: هدف ما این است که با تعامل خوبی که بین دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادها برقرار است، قم را به رتبه نخست کشور برسانیم.
کاویانی همچنین با بیان اینکه از سال گذشته، نهاد داوری در اتاق اصناف قم شکل گرفته است گفت: با اجرایی شدن این طرح، شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری و تسریع در رسیدگی به پرونده ها می باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: کلیه اماکن صنفی برای صدور و تمدید پروانه باید مجهز به دوربین مداربسته باشند.
وی گفت: این دستورالعمل شامل آرایشگاه های زنانه نیست و این واحدهای صنفی باید مجهز به آیفون تصویری باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =