به‌دنبال کیفیت بخشی به برنامه های تلویزیونی سپاه لرستان هستیم

فرمانده سپاه لرستان گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم به‌ خوبی در تقویت و آموزش رسانه‌ها موفق عمل کنیم و در واقع کسانی نیز که وارد این عرصه شده‌اند یا احساس تکلیف کرده‌اند و یا از ذوق و سلیقه‌ای برخوردار بوده‌اند و این کافی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین لرستان به‌نقل از روابط عمومي سپاه ابوالفضل(ع) لرستان، مرتضي کشکولي، فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان امروز، دهم شهريور در مراسم افتتاحيه دوره آموزش تکميلي مسوولين روابط عمومي نواحي و رده‌هاي مختلف سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در خرم آباد گفت: فعاليت عقلاني روابط عمومي‌ها برخلاف اثر تبليغات که زودگذر و اندک است ماندگار و اثرگذار است.
وي با بيان اين‌که رسانه‌ها و روابط عمومي‌ها نقش به‌ سزايي را در مقابله با جنگ نرم و شبيخون فرهنگي دشمن بر عهده دارند، افزود: متاسفانه نتوانسته‌ايم به‌ خوبي در تقويت و آموزش رسانه‌ها موفق عمل کنيم و در واقع کساني نيز که وارد اين عرصه شده‌اند يا احساس تکليف کرده‌اند و يا از ذوق و سليقه‌اي برخوردار بوده‌اند و اين کافي نيست.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اين‌که بايد بر اساس شرايط و نياز جامعه يک جايي سلبي و يک جايي به‌ صورت ايجابي حرف بزنيم و يک جايي هم بايد با جمعي همراه شويم، گفت: روابط عمومي پُل ارتباط بين سازمان و افکار عمومي است و به همين دليل بايد مخاطب خود را بشناسد.
کشکولي با تاکيد بر اين‌که بايد در مقابل خبرهاي دروغ و جعلي هوشمندانه و منطقي عمل کنيم و در واقع دچار انفعال نشويم، تصريح کرد: هدف برخي از رسانه‌ها از انتشار اخبار جعلي اين است که احساسات ما را تحريک و در نتيجه ما را دچار انفعال کنند.
وي با اشاره به اين‌که روابط عمومي‌ها مي‌توانند با عملکرد خود چهره‌اي زشت و خوب از يک سازمان را ارائه دهند، اضافه کرد: روابط عمومي بايد يک فرد هوشمند و به روز باشد و بر اساس احساسات عمل نکند.
فرمانده سپاه لرستان در ادامه با اشاره به اين‌که دنياي غرب با استفاده از ابزار رسانه از ماهيت زشت خود يک چهره خوب ارائه مي‌دهد، اظهار کرد: اين در حالي است که اگر ما ماهيت خوب، پاک و منزه انقلاب اسلامي را به‌ خوبي ارائه کنيم مي‌توانيم در داخل و خارج دلربايي کنيم؛ اما ما اين کار را نکرده ايم.
کشکولي بر ضرورت تربيت متخصصين رسانه‌اي در حوزه جنگ نرم تاکيد کرد و افزود: غربي ها در حالي امروز تصويري خوب از خود را به نمايش مي گذارد که تابحال هزاران انسان ر به خاک و خون کشيده اند و حتي به بچه داخل رحم مادر هم رحم نمي کنند.
وي بيان کرد: امروز غرب به گونه‌اي به موضوع حمايت از حيوانات و صيانت از محيط زيست مي‌پردازد که انسان از اين‌که آن‌ها انسان‌هاي خونريز و جنايت کاري هستند دچار شک و ترديد مي‌شود.
فرمانده سپاه لرستان با طرح اين سوال که تابحال چه کسي جز امام گفته است که مردم ولي نعمت ما هستند گفت: توقع ما از رسانه ها و روابط عمومي ها بالا است و انتظار داريم که به گونه اي عمل شود که حداقل بتوانيم 10 درصد از مظلوميت انقلاب اسلامي را به مردم خودمان نشان دهيم.
کشکولي افزود: رسالت مهندسي افکار عمومي بر دوش رسانه‌ها است و با اين حال انتظاري که از رسانه ها و روابط عمومي‌ها داريم اين است از توليدات فاخر غافل نشوند.
وي با بيان اين‌که قدر فعاليت‌هاي رسانه‌ها و روابط عمومي‌ها را مي‌دانيم و از آنها نيز حمايت مي‌کنيم، تصريح کرد: با مساعدت صدا و سيماي لرستان زميني براي احداث ساختمان گروه تلويزيوني بسيج اختصاص يافته است و با اين حال انتظار داريم که رئيس سازمان بسيج مستضعفين بنابر وعده‌اي که براي تامين اعتبار احداث اين ساختمان در صورت تامين زمين داده بود در اسرع وقت عمل کنند.
فرمانده سپاه لرستان در ادامه ضمن قدرداني از عوامل گروه تلويزيوني سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به‌دليل کسب مقام اول در جشنواره راديو تلويزوني سپاه گفت: به‌دنبال کيفيت بخشي به برنامه هاي گروه تلويزيوني سپاه لرستان هستيم.
اسماعيل احمدي، مسئول روابط عمومي بسيج نيز در اين مراسم نقدهاي بسيج را نقدهاي مردمي و فارغ از هرگونه موضع جناحي و حزبي دانست و گفت: اين نقدها که برگرفته از مطالبات مردمي است بزرگترين خدمت به دولت ها در ادوار مختلف بوده است.
وي با تاکيد بر اين‌که هدف بسيج کمک به دولت‌هاي مختلف بود و اين موضوع نيز بارها مطرح شده است افزود: بسيج جز کمک به دولت به فکر تصرف هيچ وزارت‌خانه‌اي از دولت نيست چون بسيج خودش گسترده‌تر از هر وزارت‌خانه‌اي است.
مسوول روابط عمومي بسيج در ادامه از بسيج به‌عنوان بزرگ‌ترين رسانه شفاهي دنيا نام برد و گفت: اگر رسانه‌ها را به چهار طيف رسانه‌هاي نوين، رسانه‌هاي جمعي، رسانه‌هاي گروهي و رسانه‌هاي شفاهي تقسيم کنيم بسيج با بهره‌مندي از 24 ميليون نفر عضو بزرگ‌ترين رسانه شفاهي دنيا محسوب مي‌شود.
احمدي با بيان اين‌که رسانه انقلاب اسلامي بايد با قوت شکل بگيرد، تصريح کرد: رسانه ها به جاي اينکه صرفا به دنبال طرح مسائل سياسي باشند بايد مسائلي را دنبال کنند که در ابعاد مختلف زندگي مردم تاثير گذار هستند.
وي به اقتصاد مقاومتي به‌عنوان يکي از تاکيدات رهبر معظم انقلاب و همچنين نيازهاي اساسي جامعه ما نام برد و تصريح کرد: رسانه‌ها نبايد نسبت به واردات بي رويه کالا از خارج کشور که مي‌تواند به اقتصاد کشور ضربه وارد کند بي‌تفاوت باشند.
مشاور رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور در بخش ديگري از اظهارات خود فتنه‌گران را در فضاي اجتماعي کشور فاقد بدنه اجتماعي دانست و گفت: اين‌که در فتنه 88 عده‌اي ارازل را با تراول اجير کردند تا در برخي نقاط محدود دست به ايجاد آشوب و بلوا بزنند اين به منزله داشتن بدنه اجتماعي نيست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =