ایسنا: تفاهم‌نامه‌ همکاری بین شرکت پست و مرکز آمار ایران در راستای تحقق برنامه‌های نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور کشور G-NAF امضا شد.

امروز همایش تشریح اهداف و برنامه‌های نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور کشور در مرکز همایش‌های شهید قندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین شرکت پست و مرکز آمار ایران امضاء شد.

این طرح از منظر عملیات دارای دو بعد، آدرس و اطلاعات جغرافیایی است و براین اساس شرکت پست آدرس‌ها را طبق استاندارد نظام آدرس‌دهی یکسان و به هنگام می‌کند تا تمامی سازمانها و ارگانهای کشور از سیستمی یکپارچه برای مکان یابی افراد و مخاطبانشان استفاده کنند.

نظام یکپارچه آدرس‌های پستی با توجه به مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات و ۴۵ میلیون رکورد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری ۱۲ سازمان دیگر توسط پست انجام می‌شود.

براساس این تفاهم نامه طرفین درخصوص اتصال کدهای پستی مکان هابه نقشه های رقومی شهرها و آبادی های دارای نقشه بلوکه و همچنین ایجاد و راه اندازی پایگاه فایل نشانی و استفاده از این پایگاه و سامان های مرتبط در اجرای طرح های آمارگیری، سرشماری ها و سایر طرح های مرتبط با همدیگر همکاری می کنند.

از دیگر موضوعات همکاری شرکت پست و مرکز آمار ایران می توان به هماهنگی دو حوزه در زمینه بهنگام سازی نقشه ها و پایگاه فایل نشانی و تهیه و بهنگام سازی فهرست کارگاه های کشور اشاره کرد.

ارایه فایل اطلاعات بانک کدپستی تمامی شهرها و آبادی های کشور به مرکز، ارایه نقشه های پستی به مرکز، انجام عملیات بهنگام سازی کدهای پستی پیش از اجرای سرشماری سال 1395، ایجاد و بهنگام سازی مستمر پایگاه نشانی ملی مکان محور در بازه های زمانی مشخص و ایجاد دسترسی به مرکز، تکمیل و ارایه فهرست کارگاه های کشور به مرکز براساس طبقه بندی ISICRev4 ، برقراری ارتباط برخط بین مرکز و شرکت برای تبادل اطلاعات و وب سرویس های لازم براساس نیازهای مشخص شده و غیره مهم ترین تعهدات پست در این تفاهم نامه به شمار می رود.

همچنین از مسوولیتهای مرکز آمار ایران ارایه نقشه های رقومی به شرکت، بهنگام سازی نقشه های آماری و ارایه به شرکت، بهنگام سازی نقشه های آماری و ارایه به شرکت پست، همکاری در زمینه اتصال کدهای پستی به بلوک های آماری، همکاری در بهنگام سازی فهرست کارگاه های کشور و همچنین کدگذاری فعالیت های اقتصادی کارگاه ها براساس ISICRev4 و غیره است.

در این مراسم حسین مهری - مدیر عامل شرکت پست -، عادل آذر - رییس مرکز آمار ایران -، نصرالله جهانگرد - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - به تبیین برنامه‌هایی سازمان‌های مربوطه برای تحقق برنامه نظام ملی آدرس‌گذاری کشور پرداختند و ضرورت این امر را تشریح کردند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =