۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
پل عابر یا پل درآمدزایی برای شهرداری کرج

این روزها با هرچه شلوغ تر شدن شهرها و بخصوص کلانشهرها، نیازهای جدیدی برای زندگی شهری ایجاد شده است که نصب پل های عابر پیاده از ان جمله است.

اسماعیل حیدرپور/ خبرآنلاین البرز، البته به ساخت و نصب پل های عابر پیاده در شهرها می توان از دو جنبه نگاه کرد اول اینکه شهرداری ها با هدف کاهش معضل ترافیک ناگزیر از نصب این پل ها هستند، اما جنبه دوم که بسیار مهمتر و حتی حیاتی تر از جنبه اول است، گرچه شاید چندان توجهی هم به این مهم نشود، نقش این پل ها در حفظ جان و سلامت عابران است، کم نیست خبرهایی که عابران هنگام عبور از جاده و خیابان نه تنها براثر تصادف رانندگی مصدوم که در مواردی جان خود را از دست داده اند.
با این حال اما این پل های عابر پیاده در سال های اخیر کاربرد دیگری هم پیدا کرده و آن نصب تابلوهای تبلیغاتی برروی آنهاست که چنین کاربرد و ایجاد درآمدی به نوعی ساخت و نصب این پل ها را دارای توجیه اقتصادی هم کرده است، بنابراین وقتی این پل ها از نظر اقتصادی خودکفا و خودگردان هستند آیا نباید به آنها رسیدگی کرد و از محل درآمد خودشان این پل ها را به امکانات مختلف از جمله پله برقی تجهیز کرد؟
از طرفی تجربه ثابت کرده که عموم مردم و شهروندان چندان رغبتی برای استفاده از پل های عابر پیاده فاقد پله برقی ندارند، چه اینکه بسیار دیده شده برغم وجود پل عابر برخی شهروندان نه تنها خطر گذر از عرض خیابان را به جان می خرند، بلکه حاضرند به هر سختی و دشواری شده از نرده و مانع ایجاد شده در وسط خیابان نیز عبور کنند.

 

 

 


علاوه بر اینها، می توان عبور معلولان از پل های عابر بدون پله برقی را نیز به این مشکلات اضافه کرد و به یاد آورد معلولی ویلچری و یا عصا به دست را که حتی روی زمین مسطح به سختی حرکت می کند، تا چه رسد به پلی با دهها پله روبه بالا و دهها پله روبه پایین.
باری، همه این مقدمه برای آن است که نمونه ای از این پل ها را با عکس و به صورت مستند آنهم در کلانشهر خودمان یعنی کرج ارایه کنیم، شاید مدیر، مسوول و یا نهاد ذیربطی را هم به فکر واداشت،خدا را چه دیدی، اگر هم سبب ساز اقدامی در این زمینه شد که می شود نور اعلی نور.
اکنون پل عابر پیاده رو به روی ایستگاه مترو کرج - تهران از جمله پل هایی است که پله برقی ندارد و بالطبع استفاده چندانی هم از آن نمی شود، اما وقتی به تابلوهای کیپ تا کیپ تبلیغاتی نصب شده روی این پل نگاه می کنیم، افسوس و تاسف مان چند برابر می شود.
به هرحال آنچه گفته شد در مورد سایر پل های عابر پیاده فاقد پله برقی در کلانشهر کرج هم صدق می کند، بنابراین بهتر و شاید گویاتر این باشد که به دنبال پاسخی برای این پرسش باشیم، به راستی چرا درآمد حاصل از تبلیغات پل های عابر پیاده صرف نصب پله برقی نمی شود؟
پل هایی که درون و بیرون آنها به محل آگهی و تبلیغات و ایجاد درآمد برای شهرداری تبدیل شده آیا بهتر و درست تر نیست که بجای پل عابر پیاده، نام این پل ها را پل درآمدزایی بگذاریم! الله اعلم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =