ایلنا نوشت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برای تفویض اختیار به مدیران و فرمانداران در استان‌ها، هیچ‌گونه نگرانی برای ایجاد اخلال در کار دولت وجود ندارد.

محمد شریعتمداری، در پاسخ به این سوال که آیا تفویض اختیارات رئیس‌جمهور به فرمانداران و استانداران با توجه به‌‌اینکه برخی از مدیران از دولت قبل باقی‌ مانده‌اند٬ خللی در کار دولت یازدهم ایجاد نمی‌کند، گفت: دو سال از عمر دولت می‌گذرد، الان دیگر همه آنهایی که استاندار و فرماندار هستند٬ متعلق به همین دولت‌اند. ممکن است فردی از دولت آیت‌الله هاشمی تا  الان در یک پست مدیریتی در وزارتخانه‌ای باشد که این به دلیل تجربه و سوابق اوست، نمی توان گفت چنین فردی مدیر دیگران است، او هم مدیر دولت است.

وی افزود: کسانی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند، مدیران این دولت‌ هستند٬ بنابراین تفویض اختیار نیز به مدیران همین دولت صورت می‌گیرد، البته معتقدم از مدیران فرمانداران و استانداران دولت قبل هنوز باقی مانده‌اند. این موضوع در همه ادوار وجود داشته حتما هر دولتی که سر کار می‌آید تلاش می‌کند مدیرانش با برنامه‌های او موافق باشند٬ لذا نگرانی در این مورد وجود ندارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: با این حال کسانی در حوزه سیاست داخلی با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارند، روی کار هستند و اینطور نیست که صرفا چون آنها در دولت قبل نیز مسئولیتی داشتند، الان باید برکنار شوند. ممکن است جابجایی‌هایی صورت گیرد اما در مورد تفویض اختیار به مدیرانی که به آنها اشاره شد، هیچ‌گونه نگرانی برای ایجاد اخلال در کار دولت وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون هجمه‌ها توانسته در کار دولت خللی ایجاد کند، گفت: مخالفان سیاسی از ابزارهایی که دارند استفاده می‌کنند؛ در یک دوره ابزار آنها فقط نقد و مطبوعات است٬ اما گاهی آنها دارای ابزارهایی هستند که می‌توانند از آن استفاده اجرایی کنند در اینجاست که ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =