تسنیم نوشت: یک سناتور ارشد آمریکایی پیش بینی کرد که آراء کافی تا پایان هفته وجود خواهد داشت تا وتوی باراک اوباما به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بن کاردین سناتور ایالت مریلند و عضو کمیته روابط خارجی سنا روز سه شنبه تاکید کرد: تا پایان هفته آراء کافی در سنا وجود خواهد داشت تا وتوی احتمالی اوباما به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق هسته ای ایران را حفظ کند.

کاردین در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه جان هاپکینز گفت: وی در خصوص توافق هسته ای ایران هنوز مردد است ولی تعداد نمایندگانی که از وتوی رئیس جمهور در برابر آراء کنگره حمایت می کنند، نزدیک به رسیدن به سطح مورد نیاز است. تعداد نمایندگان کنگره نزدیک به سطحی است که برای حمایت از رئیس جمهور مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور تا پایان هفته آراء کافی برای حفظ وتوی خود به قطعنامه احتمالی کنگره در مخالفت با توافق هسته ای را خواهد داشت.

باب کیسی و کریس کونز دو سناتور دموکرات دیگر روز سه‌شنبه حمایت خود را از موافقت‌نامه هسته‌ای ایران اعلام کردند و به این ترتیب باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای حفظ حق وتو خود در کنگره در رای‌گیری درباره این موافقت‌نامه تنها به یک رای دیگر نیاز دارد.

حمایت این دو سناتور دموکرات بدین معنی است که 33 نفر از اعضای سنای آمریکا یعنی 31 دموکرات و دو عضو مستقل اکنون از موافقت‌نامه هسته‌ای ایران که میراثی مهم برای سیاست خارجی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا به شمار می‌رود، حمایت می‌کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    بعد مدت ها اخبار صدا و سيما ديديم، يعني كسي ندونه فكر مي كنه اين رسانه توسط جمهوري خواهاي دو آتشه مخالف توافق در امريكا اداره ميشه از بس كه توافق رو منفي و بد نشون ميده و جالبه كه ساز دشمني با غرب رو بسيار بسيار شديدتر از سالهاي قبل كوك كرده