تسنیم نوشت: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی ۶ تا ۷ میلیون تومان برخواهد گشت.

محمدرضا نجفی منش گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما باتوجه به روند افزایشی قیمت دلار در سالهای اخیر،‌باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است.

وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است .

وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودرو ساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است.

نجفی منش افزود: منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود.

وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهدشد.

نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند.

عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.

وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای،خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهندکرداما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهدیافت.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت : اگر قیمت نان سنگک به 500 تومان و دلار به 1000 تومان باز گردد می توان امیدوار بود که خودرو هم ارزان شود وچون کاهش قیمت نان و دلار غیر ممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 93
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    شما که میگید همه چی داخلیه به دلار چیکار داری ؟؟
    • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      فلزات قیمت جهانی نداره؟ مواد مصرفی قیمتش با دلار بالا نمیره؟ یه روغن موتور چند شده؟ یه دونه رینگ و لاستیک چنده؟ بیمه ثالث چقدره؟
    • نويد US ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      به غير اينا قيمت انرژي هم به جاي سه برابر چند برابر شده.من اصلا طرفدار خودروساز نيستم ولي خوب خودروساز ها هم دروغ نميگن .الان مشکل گرون بودن خودرو نيست مشکل اينه که درآمد مردم با توجه به بالا رفتن قيمت دلار و پايين اومدن ارزش پول ملي تغييري نکرده.اگر کسي که درآمدش ماهي 1 ميليونه بشه 3 ميليون مسلما خريد براش آسون تر ميشه. تنها مشکل خودرو ساز ها کيفيت و تکنولوژي قديمي محصولاتشون هست که همونم بر ميگرده به تورم و اينکه هر لحظه ممکنه سرمايشون يک سوم بشه.اينو هم بدونيد که 90 درصد خودروسازي خصوصي هست چون اين نود درصد همون قطعه ساز ها هستن نه ايرانخودرو و سايپا که فقط سر هم ميکنن .
    • سعید A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      دلار برگرده به 1000 تومن ، خودرو هم بجای 5 میلیون ، پای شما 1/5 میلیون میوفته بازم داری گرون میدی
    • شهاب IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      226 8
      مگه اقای داوودی میرخانی رشتی تو مناظره معروف تلویزیونی سال قبل نگفت که تولید خودرو در ایران ۸۴۰۰۰۰ نفر رو اعم از کارخانه و تولید مواد اولیه و لجستیک و ... در ایران مشغول به کار کرده این یعنی تولید در داخل که وابسته به واردات نیست مگر اینکه دروغی دیگر گفته باشند.
    • فرامرز A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      بي نام عزيز مواد اوليه كه همش داخلي نيس در ضمن اگه داخلي باشه استخراج و توليد اون كه مستلزم خرج دلاره
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      165 3
      از یک طرف وزیر مردم معترض به گرانی و بی کیفیتی خودرو را «خائن» معرفی می کند و از طرف دیگر تأکید دارد: «از یک دستگاه خودروی ۹ هزار دلاری حدود ۲ هزار دلار ارزبری وجود دارد، بنابراین عمده هزینه‌های ناشی از تولید خودرو داخلی است که این هزینه‌ها تابع تورم بوده است...». حالا باز یکی پیدا شده که همه چی رو به قیمت ارز و دلار چسبونده و کاهش قیمت خودرو را تابعی از قیمت ارز دانسته. معلوم میشه که از وزیر گرفته تا کارخانه داران مثلا خودروساز و قطعه سازان همگی مردم را به بازی گرفته اند برای پر کردن جیب خودشان.
    • قندک A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      232 2
      جهت اطلاع خودروی اسپرتج در منطقه ی آزاد جنوب حدوده 75 ملیونه. این صحبتها جهت انحراف افکار عمومیه شایدم کره با دلار 1000 تومنی کار میکنه.
    • ُسجاد A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      220 4
      بابا شما یه سرچ کن میبینی کلی ماشین خوب از رنو و فیات و بقیه برندا هست که با 5000 تا 7000 دلار میشه خرید که همه استانداردهارم دارن که با همین قیمت دلار میشن نهایت 20 تا 24 میلیون به قرآن من یه تیبا خریدم اونروزم دمه نمایندگی داشتم گریه می کردم می گفتن 3 تا ایراد بیشتر قبول نمی کنیم بقیش دفه بعد
    • نسیم A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      63 1
      بر فرض قیمت خودروی تولید داخلی به دلار بستگی داره کیفیت و خدمات پس از فروشش چی؟خودرو سازان باید یاد بگیرند و بدانند نسبت به جان و سلامتی فردی که خودرو حاصل از تولیدشان را خریداری می کنند مسئولند. اگر دلیلتان تحریم بوده و ورود قطعات بی کیفیت ، اصلا تولید نکنید . چه لزومی داره ارز مملکت را برای ورود کالای بی کیفیتی بدهیم که قاتل هموطنان خودمان است؟این خیانت به کشور و ملت است . این یعنی بی مسئولیتی و بی تعهدی .
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    کاملا موافقم........
  • هلیا A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    مگه درامد مردم ایران بر مبنای دلار هست که مخارجشون باید بر این مبنا باشه؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      آخه تو رو خدا تو نظر دادن یه کم فکر کنید من واقعا برام سواله نظر ایشون چرا باید این همه تایید بگیره؟ چون مخالف خودرو سازهای داخلی هستش؟ عزیز من دلار پول مبادله کالا در جهان هستش چه ربطی داشت حرف شما؟ مگه ما صفر تا صد یک قطعه خودرویی رو در ایران تولید میکنیم؟ باید از خارج جنس بگیریم بعد تبدیل کنیم. بابا تو رو خدا یه خورده انصاف به خرج بدین در نظر دادن. من زیاد خوشم نمیاد از خودرو سازهای داخلی اما به یه چیز احترام میزارم اونم نظر خوبه نظر کارشناسی شده است. این اظهر من الشمس هستش. قیمت دلار رو چیپس تاثیر داره رو خودرو نداشته باشه؟ آخه انصافتون کجا رفته؟ یه کم خوبه فکر کنین. دو دو تا چهار تا کنین.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      21 1
      سخن بی نام نمونه ای شاخص از عذر بدتر از گناه است.ای کاش گلایه مردم از گرانی ارز بود. درد ما این است چرا صنعت خودرو سازی پس از گذشت سی سال از حمایت های بی حد و حصر جهت نیل به خود کفایی ,چنان وابسته به دلار است که نرخ رشد بهای خودرو را با تناسب یک به یک با قیمت دلار میسنجند؟پس در این سی سال بهره مندی از بازار انحصاری چه می کردید؟ میدانید به بهای سرازیر شدن پول خریداران خودرو به جیب سازندگان و محروم شدن بخشهای دیگر از نقدینگی چند فرصت شغلی از بین رفته است؟ چه خوشتان بیاید چه نیاید آگاهی مردم از مسائل و رویداد های اقتصادی افزایش یافته و فریب چنین توجیهات کودکانه ای را نمیخورند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    334 9
    "اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است" این اعتقاد در مورد ماشین دنا راستی‌آزمایی شد و به دلیل استقبال گسترده خارجی‌ها قرار شد ایران خودرو فعلا بازار جهانی را متلاطم نکند و اجازه دهد هموطنان خودمان از این گل سرسبد بهره ببرد
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    356 3
    قطعه از چین وارد میکنه بعد میشن قطعه ساز پارسال یه پراید گرفتم از در و دیوار صدا میداد انگار سوار کشتی نوحی . جوری شده بود هفته ای دو تا مشکل اساسی پیدا میکرد حتی ساعت تو ماشین از کار افتاد
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    240 3
    من یک پیشنهاد دارم.این دوستان قطعه ساز و خودرو ساز و .....دقیقا بگن از یک خودرو مثل پراید یا 405 چقدر سود می برند.والا ما ملت حاضریم همین مبلغ روی خودرو خارجی استاندارد کشیده بشه و این دوستان دست از تولید بردارند.مثلا سایپا میگه برای هر خودرو پراید کمتر از 1.5 ملیون سود می کشه و فرض کنیم قطعه ساز هم همین مبلغ سود داره.یک خودرو استاندارد معمولی قیمتی حدود 10000 دلار داره که اگه در کنار این 3 ملیون 2 ملیون دیگه هم برای سایر سهم خواهان کنار بگذاریم باز با کمتر از 40 ملیون قابل عرضه هستند
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      3 56
      با اين كار يه هزينه 20ميليارد دلاري رو دست كشور ميمونه با 800هزار نفر بيكار
  • بی نام FI ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    303 5
    خودکفا شده بودیم و مثل شاه وابسته نبودیم که
  • محمد A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    182 2
    حالا ایشون از خودش چیزی بلد نبود بگه که حرفای مدیرعامل ایران خودرو رو تکرار می کنه؟ تولید ملی به دلار چه ربطی داره؟ بس که دروغ گفتن، خودشون یادشون میره حرفاشون.
    • reza IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      10 0
      تو ساخت خودرو سنگک هم استفاده میشه؟؟؟؟
  • محمدعلي A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    138 1
    مگر خودتان نمي گوييد صنعت خودرو لوكوموتيو اقصاد كشور است؟ پس شما خودتان مسبب همه افزايش قيمتها به بهانه افزايش قيمت ارز بوده ايددر حاليكه مي گوييد درصد ناچيزي از قطعات خارجي است قبل از اينكه سنگگ از 500 به 1000 برسد شما قيمتها را چند برابر كرده ايد
  • تقی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    140 4
    وقتی خودرو ملیه یعنی مواد اولیش داخل کشور تولید میشه کارگرم که به ریال حقوق میگیره دلار این وسط چیکار میکنه ؟ کی به دلار پول میگیره که ماشینو گران کرده ؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    142 1
    با اينگونه برخوردهاي خودخواهانه مردم را بيشتر به نخريدن تشويق مي كنيد
  • محمد A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    122 1
    شما که فریاد خودکفایی و تولید ملی و توانمدی متخصصین داخلیتون گوش فلک رو کر کرده پس به دلار چیکار دارین؟ شاید حقوق مدیرانتون رو به دلار پرداخت میکنین؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    130 1
    هههه مگه الکی دلار برگرده 1000؟ مگه نقدینگی و ارزش ریال مثال اون موقع هست که دلار بشه 1000؟ بفرما ارزون نمیکنیم و خلاص
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    161 2
    الان دلار آزاد 3400 یعنی 3.4 برابر از سال 90...ولی شما حقوق پرسنلتو از 3 سال قبل حداکثر 60 زیاد کردی..قیمت مواد پتروشیمی حداکثر 2 برابر شده...قیمت آهن از اون سال نسبت به امروز 2 برابر شده و بقیه موراد هم حداکثر 2 برابر شده در بدترین حالت یعنی افزایش 2 برابری همه موارد قیمت پراید باید 16 میلیون باشه نه 21 میلیون
  • saeid IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    179 2
    مگه نوسانات دلار تو قیمت های شما تاثیرگذاره؟؟؟قیمت دلار اون موقع که اومد پایین شما هم قیمت هارو آوردید پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    228 0
    عضو انجمن قطعه خران نه قطعه سازان
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    161 1
    شعر نگو برادر یعنی چی قبلا میگفتی تحریمه الان میگی دلار بشه هزار تومن کیفیتش مثل قیمت دلار میبردین بالا اون که بلد نیستین فقط گرونی
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    120 4
    مگه برای قطعه سازی از دلار استفاده می کنید؟ بهش می گن قطعه سازی نه قطعه وارد کنی. شما حداکثر 40 درصد با توجه به نرخ تورم قبل می توانستید قیمت اتان را اقزایش دهید نه 300 درصد.
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    88 2
    اونوقت بازم با 15 میلیون میریم بهترین ماشین خارجی رو می خریم....
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    94 1
    "عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است." . خب چرا توليد و صادر نمي‌كنيد؟ در سال 5 ميليون سمند و 10 ميليون پرايد صادر كنيد تا وضعتون خوب شه. مگه ما بخيليم؟ . . "نجفی منش افزود: منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است." . . نخير منظور مردم علاوه بر قديمي بودن، بي‌كيفيت بودن هم هست. نه در 20 سال قبل و نه در 50 سال قبل در دنيا اين حجم گسترده از خودروهاي صفر به دليل استفاده از قطعات آشغال جون صاحبشون رو به لب نمي‌رسوندن.
  • نازی IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    87 2
    بقول یک محمودی ، میگفت شوما بیا از سرکوچه ما نون بخر الانم 500 تومنه ولی قول بده خودرو رو ارزون کنی ... خخخخ
  • ناصر IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    169 1
    تا دیروز تمام قطعات ساخت داخل بود...اما حالا میگین قطعات وادرادتیه و دلار رو بهوونه کردین خدا از رو زمین محوتووون کنه.... ما همچنان خودرو نمیخریمممممم
  • سهراب IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    114 1
    افزایش قیمت خودرو رابطه زیادی با افزایش قیمت دلار نداره 30 درصدقیمت خودروها کاذب است حقوق های صد میلیونی مدیران خودرو سازی مسافرتهای خارجی و پادش های میلیاردی آقایان و دیگر ریخت و پاشها را چرا مردم بدهند اگه مافیای اقتصادی اجازه خصوصی شدن بده شما مجبورید کنار خیابون ماشین بفروشید با شیرینی و موزیک .......
  • محسن GB ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    22 90
    من فکر میکنم که دغدغه اصلی مردم تنها قیمت خودرو نیست بلکه کیفیت بسیار نازل خودروهاست. مسلما اگر کیفیت خودروهای تولیدی، مثلا 206 یا حتی پراید، به سالهای 8283 برگردد، قیمت بالای آنها خیلی مشکل ساز نخواهد بود و میتوان آنرا تحمل کرد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    101 1
    علنی داره میگه به همین خیال باش صنار بده آش.
  • بی نام GB ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    117 2
    آقای قطعه ساز: بی کیفیت به معنی قدیمی نیست بی کیفیت به معنی قطعه ساخته شده از مواد غیر استاندارد نا مرغوب و ضایعاتی است ضمن اینکه اگر نان سنگک ۱۳۰۰ تومان است گندم از کشاورز کیلویی ۱۲۰۰ تومان خریداری میشود و بعد از انباری داری و آسیاب و هزینه های پخت دست مشتری میرسد اما شما فطعه بی کیفیت چینی را در بسته بندی ایرانی قالب می کنید به مشتری به اسم تولید داخل ...پیچ برای جلوبندی خودرو خریدم مکانیک هر چی سفت میکند این پیچ کش میاد و طولش زیاد میشه آیا کش آمدن طول پیچ ربطی به افزایش دلار دارد ؟ یا جنس تقلبی آن ...
  • علی شهری IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    134 2
    برادر محترم: مگه غیر از اینه که تعرفه 135 درصدی برای واردات فقط برای حمایت از تولید ملی کارخانجاتی مثا شماست؟؟؟ شمایی که نمی تونین با قیمت جهانی رقابت کنین چرا روی گلوی مردم نشستین نمیزارین خودشون انتخاب کنن؟؟؟؟ سیاست های غلط شما و دیکتاتوری اقتصادی شما باعث شده تا حتی خودرو سازان خارجی بالاخص چینی هم همین بلا رو سر مردم بیارن. دلار رو بهانه نکن برادر عزیز مردم شریف ایران آگاه هستند...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    68 0
    به قول خودتون صادر کنید تا سودشو ببرید .... همه قیمت خودرو به قیمت دلار بستگی نداره. چون در اروپا خودروی 10 هزار دلاری با کیفیت بسیار تولید میشه که اینجا تا 75 میلیون به فروش میره. شما میتونید با همون قیمت همون خودرو رو تولید کنید؟
  • محمد A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    101 0
    میگید صادرات براتون بیشتر سود داره خوب چرا منتظرید مردم هم برای اینکه شما ضرر نکنید نمی‌خرند که بتوانید صادرشون بکنید . نمیدونم پس چرا اینقدر ترسیدید
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    80 0
    خوب آقای قطعه ساز مگه نه اینکه خودروهای خارجی با قطعات خارجی ساخته میشه؟پس چرا قیمت اونها منطقی هست ولی قیمت شما منطقی نیست. ملت رو جیگر فرض کردین؟ شما ها و خودرو سازها باید نابود بشید
  • رضاا IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    72 0
    یکبار برای همیشه تکلیف ما رو روشن کنید که قطعات ماشین رو خودمون می سازیم یا از خارج میاریم اگه خودمون میسازیم که دیگه نرخ ارز چیه ،فولاد هم که خودمون داریم . اگه باید وارد کنیم خوب چه نیازی به کارگاههای قطعه سازی هست خوب خود ماشینو وارد کنیم
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    65 1
    کدوم تولید قطعه داخلیه؟؟ اگه داخلی باشه که شما کلی ضرر میدید، قطعه آشغال میگیرید از چین که واستون بصرفه یه زمانی خوب پول میزدید از مردم، حالا موقع ضرره. تقاس این حق خوری هایی که از مردم کردین رو میدید... اینقدر نمیخریم تا مجبور شید با التماس زیر 7 میلیون بدید.
  • علی IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    73 1
    اول میگن اگه تحریم صنعت خوردو برداشته شد قیمت میاد پایین دیدیم که نشد حالا میگن دلار بیاد پایین خودرو ارزون میشه مطمئن باشد دلار بیاد رو 1000 تومن باز یه بهونه میارن..
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    75 1
    ساخت خودرو چون 80 درصد وابسته است صرفه اقتصادی ندارد پیشنهاد میکنم خودرو سازها تعطیل وماشینهای کم مصرف با کیفیت بالا وارد شود که این کار باعث کاهش واردات بنزین کاهش آلودگی هوا وکاهش واردات داروهای قلبی وریوی خواهد شد سرمایه ای را که در بخش ساخت خودروهای بیکیفیت میکنید در بخش کشاورزی ودامداری ولبنیات هزینه کنید . ببینید مثلا" شما تا حالا شنیده ای کشور هلند خودرو بسازد چون با بودن غولهای خودرو در اروپا ساخت خودرو مقرون به صرفه نخواهد بود ولی انواع پنیر ولبنیات هلندی معروفیت جهانی دارند یا پرورش گل
    • اقتصاددان A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      6 59
      از ديد كلان اقتصادي به فرض كه كل صنعت خودرو را تعطيل كنيم و خودروهاي با كيفيت خارجي در محدوده 15 تا 20 هزار دلار وارد كنيم ما ساليانه به حدود يك ميليون خودرو نو نياز داريم كه با فرض استقبال بقيه مردم كه خودرو كاركرده دارند حدود 2 ميليون خودرو نياز است كه با فرض متوسط 17500 دلار در همان سال اول نياز به 35 ميليارد دلار واردات خودرو و با فرض 5 ميليارد دلار لوازم يدكي و مصرفي اين خودروها ما نياز به 40 ميليارد دلار فقط براي واردات خودرو داريم در حالي كه كل درامد دلاري دولت حتي 40 ميليارد دلار در سال هم نيست و واردات بقيه اجناس خوراكي دارو موبايل و كامپيوتر و وسايل صنعتي و لوازم خانگي و .... عملا غير ممكن مي شود و ضمنا با اين حجم واردات خودرو تقاضا براي دلار شديدا بالا رفته و دلار براحتي
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      22 2
      آقای اقتصاد دان مشکل فقط تولید خودرو داخلی و واردات خودرو خارجی نیست. صنعت خودرو سازی کل صنعت کشور را فلج کرده. اگر کل حمایتی که در این 37 سال از برای توسعه و پایداری صنعت خودرو سازی شده بود را تقسیم بر 4 و صرف صنایع دستی ، گردشگری ، پوشاک و نساجی و زعفران میکردیم امروز از قبل صادرات ایران شاید چند برابر درآمد نفتی کشور ارز وارد کشور میشد ، نرخ بیکاری به پایین ترین حد ممکن میرسید و از آن طرف با میزان ارز وارد شده میشد خودرو های استاندارد و به روز وارد کرد تا کمترین هزینه جانبی به کشور وارد شود. ولی الان به اسم صنعت خودرو سازی ارز از کشور خارج میکنند تا قطعه چینی بخرند و به مردم قالب کنند. والله اگر خودرو سازی داخلی تعطیل شود و مردم با الاغ حمل نقل کنند ضررش برای کشور بسیار کمتر است .
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    65 2
    مردم دلشون از قطعه ساز و جوذرو ساز خونه تا قبل توافق گرونی برای تحریم بود، حالا شد بخاطر دلار
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    66 1
    واقعا چرا خودروي روز كه با كيفيت و با حقوق بالاي نيروي انساني اروپايي و آمريكايي و ژاپني توليد ميشه ارزانتر از ايران تمام ميشه و شما به قول خودتون خودروساز براي اينكه توان رقابت با آنها رو داشته باشيد بايد ٦٠ تا ١٣٥ درصد به عنوان تعرفه گمرك و پلاك و عوارض به قيمت آنها اضافه بشه ؟ تا مردم به اجبار خودروي بي كيفيت سوار بشن .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    85 2
    ملت ديگر خودروي بي كيفيت تاريخ گذشته نميخواد.
  • ستاره A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    99 1
    شما كه كارت واردات قطعه از چينه ، چرا اسم خودتو گذاشتي قطعه ساز ؟
  • امير IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    68 3
    دوست عزيز موضوع قيمت ميليوني پرايد نيست . موضوع اينكه خودرو به لحاظ كيفي در سطح فاجعه باري هستش و از نظر قيمت هم با دلار 1000 تومان 7 ميليون نمي ارزه . شما بيا حساب كن ببين چطوري به رقم 7000 ميليون رسيدي ؟؟؟؟
  • مجتبي A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    81 1
    آقاي عزيز كدوم كشور مياد محصولات بي كيفيت شما روبخره؟؟ مرد مومن شما كه ميگي صادرات براي ما سودآور تر از فروش در داخل كشوره، من دستم رو روي قرآن ميزارم اگه اينطور چيزي بود يه ثانيه درنگ نميكردين محصولات شما مثل تابوت متحركه.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    80 1
    کیفیت ماشیناتون چی اونم به دلار بستگی داره
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      42 1
      همینو میخواستم بگم ، حالا که شما به قیمت روز دنیا و با دلار کار میکنید خب کیفیتتون رو هم دلاری کنید. این بلا باید 10 سال پیش و در زمان حکومت محمود سرتون میومد ولی خب مملکت 80 سال عقب افتاد دیگه امیدوارم نتیجه هام با حقوق دولتی ماشین خوب سوار شن البته اگر زن بگیرم و بچه دار شم
  • farhad EU ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    61 4
    پس معلوم میشه که ساخت قطعات خودروهای ملی به چینی ها سپرده شده که به ارز بستگی داره. ضمنا دولت هر وقت پول کم میاره دلارو گرون میکنه .ارزش دلار چیزی بیشتر از 800 تومان نیست و این ارزش بخاطر کمبود نقدینگی مردم که در اثر پایین رفتن قیمت نفت بوجود امده هر روز کمتر هم خواهد شد.پس منتظر باشید که بزودیه زود این حباب قیمتها می ترکه
  • فرید A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    43 0
    آخه چجوری ممکنه که تو کشورهای همسایه ، خودروی ملی 200 درصد تا 300 درصد ارزونتر از کشور خودمون به دست مصرف کننده میرسه ؟؟ من نمیدونم این خودروی ملی ماست یا خودروی ملی کشورهای همسایس ؟؟؟ اونموقع که قیمت پراید 7 میلیون تومن بود ، بازم تو کشورهای همسایه به همین نسبت ارزونتر بود ، یعنی 2 میلیون بود ، این سودی که دارین از ملت میگیرین چه ربطی به قیمت دلار داره ؟؟؟؟خوب از مردم خودتون هم مثل مردم کشورهای همسایه سود بگیرین .
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    41 0
    دلار اگر 1000 بشه ، خودروی شما بیش از دو میلیون نمی ارزه.
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    37 0
    نشد دیگه، دلار بشه 1000 تومان، اونوقت تعرفه واردات خودور رو بردارید یا یک عدد معقول بگزارید، حالا بازار رو رقابتی کنید، ببنیم که چه جوری می شود
  • شهرام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    21 2
    به نظرم درست گفته که قیمت خودرو با دلار متناسبه؟ الان قیمت پراید چند دلاره؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    35 0
    3 سال پیش که خودرو 7 میلیون تومان بود مگه دلار 1000 تومان بود ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    36 0
    نکته جالب این قضیه اینکه این موضوع را عضو انجمن قطعه سازان گقته برادر اگه قیمت دلار پایین بیاد که دیگه اصلن تولید و ساخت قطعه داخلی صرف نمیکنه. همه مدعی هستند که علت ورشکستگی تولید کننگان پایین بودن قیمت ارزه. ظاهرا کامنت گذاران درست میگن و اسم این انجمن باید به انجمن واردکننگان قطعه از چین تغییر کنه.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    31 0
    خدا وکیلی کدوم قطعه ساز.پول و سرمایه این مملکت هدر میره قطعه اشغال ساخته میشه کلی هزینه ،انرزی دو روز هم برات کار نمیکنه
  • علی ف IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    62 2
    قطعه سازی تو ایران یک شوخی بیش نیست خودم توی چین بودم شهر "ین چن " کلی کارخونه اونجا بازدید کردیم که تمام قطعات پراید و سمند و کلاٌ خودرو های بظاهر ملی رو تولید میکردن طوری جعبه و هولوگرام های ایساکو و سایپا رو میدیدم کاملاٌ حس کردم تو ایرانم .جالبیش این بود که آمار تعداد مصرف هر قطعه رو از خود ما بیشتر میدونستند .این بنده خدا راست میگه فقط اونجاییش ایراد داره که میگه انجمن قطعه سازان اینو بگه انجمن وارد کنندگان قطعه اونوقت بقیه حرفاش رو متوجه میشید و درک میکنید .
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    45 0
    پس تولید ملی افتخار ملی چی شد
  • مهدی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    80 2
    اقا شما پراید رو بده ۲۰تومن تیبا هم بده ۲۵ تومن ، اصلاً هر قیمتی که دوست داری بده خودرو خارجی تعرفه وارداتش طبق قانون بشه ۳۰درصد که ما حق انتخاب داشته باشیم بریم ماشینی که دوست داریم بخریم اون موقع مردم خودشون میفهمن چی بخرن شما هم با قیمت دلار قیمت بذار چکارت داریم شما کار خودت رو بکن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    42 1
    با مردم عزیز که تو این تحریم ها صداشون در نیومد واقعا اینجوری صحبت نکنید، مردم باسواد شدن، اینترنت هست، دیگه به این راحتی سرشون کلاه نمیره. به جاش جدی کار کنید و صادق باشید.
  • علی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    46 0
    مردم نمیگن پراید بشه هفت میلیون ما میخوایم در حد پولی که میدیم کیفیت داشته باشه خودروهاتون.ماشین های شما با قیمت فعلی در مقابل هم قیمت های خارجی گرون هستن و تفاوت کیفیت فاحشی دارن لطفا حرف مردم رو بفهمید خودروساز محترم
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    32 0
    قیمت پراید رو بیارین به همون قیمتی که توی سوریه و عراق میفروشین.ببینم چقدرش به دلار ربط داره.این آشغال ها رو هیچ کس جز ایرانی ها سوار نمیشن
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    42 1
    قیمت دلار بشه 500 تومان باز هم پراید گران تر می شود دست شما دیگه رو شده
  • کوروش IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    18 0
    سلام اگه با دلار 3000تومانی هم ماشین بدین 5000000باز هم نمیخریم .کیفیت ماشیناتون درست کنید خودتون هم بچه خوبی بشین دروغ نگین شاید دلمون بسوزه .چاپ کن خبرجون
  • محمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    17 0
    تا ديروز بهانشون تحريم بود الان دلار. همين الانشم روي يك ماشين 60 70 درصد سود گيرتون مياد دلارم ارزون بشه بازم 60 70 درصد سودتونو ميبرين. بايد سودتونو كم كنين. بسياري از قطعات هم داخلي هست و مواد اوليه فقط وارداتيه
    • مازیار IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      7 0
      خیلی بیشتر از 60 70 درصد سود میکنن. حداقل چهار برابر قیمت تمام شده ماشین سود میکنن. یعنی حداقل 400 درصد.
  • احسان A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    12 0
    در اقتصاد ایران بنظر بنده تا یه مشکل کوچولو حل نشه اقتصاد رشد نکرده و توسعه صنعتی اتفاق نخواهد افتاد صنعت خودرو بماند اونم ترجیح دادن منافع شخصی به منافع جامعه هست بنظر میرسه هرکس دنبال منافع خودش هستمناظره گذاشتنقطعه ساز برای اینکه از طرف خودرو ساز حمایت بشه میاد میگه: بنظر من خودرو سازها دارن ارزون هم میدنسنگک از 50 تومن شده 1000 تومن اونوقت پراید از 6 میلیون شده 21 میلیون میگید گرون میده نماینده مجلس برای اینکه مردمی جلوه بده میگه: خودرو سازها باید هوای مردم رو داشته باشن بیان برای پراید 10 میلیون بگیرن بقیه شو هم بگن تو 5 سال بیارید بدید وزیرش میگه ...خلاصه تو این کشور 75 میلیونی پیدا کردن قیمت تمام شده خودرو سختتر از خیلی کارها شده حتی سختر از تولید بنزین یهویی و راز ...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    23 0
    واردات رو آزاد کنید اونوقت قیمتها همین میشه
  • محد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    20 0
    اگر فروش خودرو مشکلی نداره پس چرا مدام از نمایندگیها تاشرکا و شورای رقابت و مدیرعاملها و وزیر مدام مصاحبه میکنن .. تبلیغات خودشونو برید تو سایتا و نامهایی که به شرکتای مختلف واسه خرید شرایطی به کارمندا دادن ببینید ..... چرا تبلیغ میکنن و با حرفاشون میخوان مردم رو تحریک کنن ... خیالتونو راحت کنم از تعداد خرید و فروش تو کل نمایندگیهای کشور اطلاع دقیق دارم بیش از 47 کاهش فروش داشته ایم .. شاید این گفته به ضرر من و کم شدن حقوقم منجر بشه .. اما حق گرفتنیه.. پاینده و استوار باشید
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    36 1
    فقط بدانید که خودروسازهای خارجی هم دلار خرج میکنند وخودروباکیفیت وارزان میفروشند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    6 0
    جناب آقای نعمت زاده: مردانه پاسخ بده. من خائن هستم یا خودرو ساز... بنده بهمن 93 خودرو تیبا دو خردیدم با چندین مشکل فنی و فروش درب عقب خورده و صافکاری شده بود که بعد از تحویل فهمیدم. رفتم نمایندگی گفتم این درب رنگ شده است .گفتند تیبا دیگه... خودرو سازی که خود خودروی تولید خود را قبول ندارد . خودروی تصادفی تحویل من میدهد . من بخرم... اسمش را شما هرچی دوست داری بذار... از قدیم در مورد سزای گرانفروش و کم فروش چه گفتن. امیدوارم وزیر پاسخ داشته باشد.
  • منتقد A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    6 0
    تو رو خدا جون هر کی دوس دارین همون صادر کنین تا یکم جمعیت عراق و امثالش کنترل شه تعرفه وارداتم وردارین تا ما رو از محصولات استثناییتون محروم کنین ملت ایران لایق محصولات استثنایی شما نیستن
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    9 0
    ما که کلا پایه شدیم برای نخریدن 6 ماه نخریم خودتون قیمت پایین می آورید این اصل اقتصادیه نوبت ضرر شماست نه ضرر مردم
  • عبود GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    10 0
    حالا هر چي فعلا خودروي ساخت داخل صفر نمي خريم وسلام .
  • saeid A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    8 0
    ما که کار خودمونو میکینم شما هم کارخودتو بکن.خخخ
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    9 0
    پای قیمت که میاد همه میگن دلار .موقع خرید قیمت میشه ریال
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    9 0
    فک کردی مردم نمیفهمن که دارید بهانه میارید؟؟ هر چی میخواید بهانه و توجیج بیارید...ما همچنان خودرو نمیخریم.....
  • تاجر A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    9 0
    نرخ گمرگ را کم کنید بنده شخصا هیوندا نیو سانتافته اف415 وارد میکنم و با قیمت هشتاد میلیون عرضه میکنم اونم با قطعات ساخت کره،رنو اسکالااس سی 414هم وارد میکنم 30میلیون،ملت که نباید چون شما دنبال سود میلیونی هستید له بشن
  • خضیراوی A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    5 0
    اینکه دلار برگرده 1000تومان بنده و خیل ها قبولش دارن. ارزش پول ملی میره بالا .دیگر اجناس هم میان پایین ولی ضرب المثلی هست میگه: پشت گوشت دیدی بعد ..... این همونه
  • عباس IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    5 0
    شد یه بار بالا غیرتا به فکر مردم باشن خب اگه نخریدن خودرو ملی ومصرف نکردن کالا وخودرو ملی وداخلی گناه وعاملانش خائن ومسئولین به این قشنگی وزیبایی لالایی بلدن چرا پرچمدار مصرف کالاهای داخلی نیستن هر وقت مسئولبن خودرو ساز خودروی باکیفیت وایمن تولید خودشون رو سوار شدن ماهم سوار میشیم .در ضمن به شعور این مردم با وفا وهمیشه حامی که در همه شرایط پشت این مرز وبوم وکشور عزیزمون ایران بوده با حرفهای نسنجیده توهین نکنید .در ضمن چرا خودرو سازان همین خودرو داخلی رو به کشورهای عراق وافغانستان و....................که با همین دلار تولید میشه زیر ده مبلیون میدن این مردم نیستن که تو توهم هستن یه زحمتی بکشید از خواب غفلت بیدارشید خدایی بالای سر هست به خاطر همون خدای بالای سر کمی هم به فکر مردم باشید
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    6 0
    میبینم که ارتش سایبری خودروسرهم کنان داخلی دست به کار شدند.خخخخ
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    چین ارزش پولش روپایین میاره که تولید کننده اش سودبیشتری بکنه اونوقت تولید کننده ماچی میگه علتش اینه که این هااسمشون تولیدکننده هست ولی تولیدکننده نیستند.برادرم شماهم قطعه استاندارد جهانی بسازید،صادرات بکنیدتابادولارسه هزارتومانی سه برابرسودبکنید.
  • مهرداد A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    آقای عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران اگر حمایت بی جای دولت نبود عوارض ورود خودرو خارجی الان خودرو سازان داخلی هم روی پای خودشون ایستاده بودندند و مانند خودرو سازان دیگر کشورها خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب تولید میکردند. در این سالها بار بی کفایتی ، سود جویی و سو مدیریت مدیران خودرو سازی کشور به دوش مردم بوده . اما دیگر بس است . اگر نمیتوانید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کنید تعرفه واردات را کم کنید تا بیش ازین با جان مال مردم صبور و شریف ایران بازی نشود.
  • بی نام RU ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    آقای محترم چه ربطی به دلار داره خودرو ملی ما توکشورهای همسایهازنصف قیمتش کمتره