ایرنا: تعداد مشترکان ثبت شده شبکه‌های پرسرعت موبایل در نیمه دوم سال 2015 در جهان از مرز 3 میلیارد گذشت و ترافیک داده موبایل‌ها در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 55 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجموع شمار مشترکان تلفن همراه به 2/7 میلیارد مشترک رسیده است. البته این گزارش تأکید می‌کند که در واقع 9/4 میلیارد نفر مشترک وجود دارد چرا که بعضی افراد بیش از چند خط و اشتراک دارند. کارشناسان از رشد 5 درصدی این آمار اظهار رضایت کرده‌اند؛ چرا که نشانگر رشد استفاده از فناوری در نقاط کمتر توسعه یافته جهان است. گفتنی است در این آمارگیری هند به مقام اول با افزایش 12 میلیونی، میانمار با بیش از 5 میلیون و نیجریه 4 میلیون، مؤید این برداشت است. امریکا با 4 میلیون افزایش و بنگلادش با بیش از سه میلیون در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
نکته جالب توجه آنکه در این گزارش اطلاعاتی درباره چین نیامده است. علت آن است که اپراتورهای چینی شماره‌های غیرفعال و سیمکارت‌های با یک صاحب واحد را حذف و پاک می‌کنند. در انگلستان هم اگر طی سه ماه مشترکی برای اپراتور درآمدی نداشت، جزو آمار نمی‌آید و غیرفعال می‌شود.
شرکت اریکسون که خود دیگر در زمینه تولید تلفن همراه فعال نیست، تعداد گوشی‌های فروخته شده در همین بازه زمانی را 340 میلیون دستگاه اعلام کرد که از این رقم 45 درصد آن را اسمارت فون‌ها تشکیل می‌دهند.
کارشناسان علل عمده افزایش ترافیک داده‌های موبایل را رشد کاربرد سرویس‌های ویدئویی، در کنار افزایش فشار بر اپراتورها برای خرید و به کار‌گیری طیف‌های رادیویی بیشتر، می‌دانند. اریکسون در گزارش خود مجموع ترافیک ماهیانه آپ لینک و داون لینک جهانی را 4 هزار پتابایت اعلام کرده است.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =