پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بررسی موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وظایف این شورا، مصوب کرد که ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور به ریاست رییس جمهوری برگزار شود.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفتصد و شصت و ششمین جلسه خود که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه علوم انسانی و مهندسی فرهنگی کشور مصوب کردند که ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور به ریاست رییس جمهور و در غیاب وی به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعیین کارگروه و ارایه گزارش در خصوص تحول در علوم انسانی از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به اعضا، گفت که در مواقع لازم این شورا مصوباتی در جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص خواهد داشت.

نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر موضوعات دستور کار این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود .

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارتخانه های آموزش عالی ، بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد اسلامی به توافقاتی رسیده ایم ، گفت : این توافق بر سر رشته ها و محل های تدریس است تا معیارها و استانداردهای مد نظر تحقق یابد.

دانشگاه آزاد اسلامی منصفانه در جهت مسیر و اهداف تعیین شده برای آموزش عالی کشور حرکت کرده است گرچه هنوز در برخی زمینه ها دارای کاستی هایی در رسیدن به شرایط مطلوب است.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد از 27 هزار نفر به کمتر از 10 هزار نفر ، مجوزهای ارایه شده به این دانشگاه در برخی رشته های مرتبط با وزارت علوم را یاد آور شد و افزود: به این دانشگاه تا شهریور سال آینده فرصت داده شده است تا در برخی رشته ها شرایط لازم را برای رسیدن به استانداردهای مورد نظر فراهم آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از انجام پایش در آموزش عالی و تطبیق آن در بخش های دولتی و غیر دولتی با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده خبر داد و گفت : شورای عالی انقلاب فرهنگی به جد پیگیر گزارش های مرتبط با نقاط ضعف و قوت و تطبیق آن با معیارهای تعیین شده است .

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =