۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

ایسنا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت تدبیر و امید رفتار پوپولیستی نیست که رضایت کوتاه مدت برای مردم ایجاد کرده و منافع بلندمدت جامعه را به خطر بیاندازد.

علی ربیعی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با بیان اینکه باید بر روی میثاقی که با مردم بسته ایم بایستیم، اظهار کرد: دولت می خواهد به واقع خادم مردم باشد، نه اینکه جای خادم و مخدوم عوض شود.

وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت دانست و گفت: باید با کار و تلاش بیشتر این سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم و اجازه ندهیم امید مردم از بین برود.

ربیعی با بیان اینکه باید دستاوردهای دولت را برای مردم بازگو کنیم، گفت: عده ای بدنبال ایجاد ابهام هستند، لذا باید در خصوص عملکرد و برنامه های دولت به افکار عمومی توضیح دهیم و امید آنان به آینده را افزایش دهیم.

وی افزود: امید مردم به آینده نباید کاهش یابد، زیرا بهترین سرمایه دولت همین امید مردم به آینده است.

وزیر تعاون، کار و ررفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت از ابتدا در سه حوزه اقتصادی، رفاهی و سیاست خارجی برنامه ها را تدوین و اجرا کرد، گفت: در حوزه اقتصادی کارهای خوبی انجام شده و تورم کاهش یافته و امسال قطعا تورم 13 درصدی را تجربه خواهیم کرد، هر چند بنا را بر تک رقمی شدن تورم گذاشته ایم.

وی کاهش نرخ بیکاری را از دیگر موفقیت ها برشمرد و گفت: نرخ بیکاری کشور در پایان سال 1393 به 10.6 درصد کاهش یافت.

ربیعی افزود: شاخص جهانی فضای کسب و کار ما نیز از رتبه 152 به رتبه 130 بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز بازار کار کشور باید نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی را تجربه کنیم، گفت: هر یک درصد نرخ رشد اقتصادی که 100 هزار شغل را به همراه دارد به 120 تا 130 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی کشور، گفت: برای تامین این منابع هم باید سرمایه های خودمان را فعال کنیم و هم سرمایه خارجی جذب کنیم.

وی به سیاست های رفاهی دولت نیز اشاره کرد و گفت: دولت سیاست رفاهی منسجم و هدفمندی را دنبال کرده که اضافه شدن 10 میلیون بیمه شده به جمع بیمه شدگان کشور از نتایج آن است.

وی با بیان اینکه سیاست رفاهی این دولت صدقه ای نیست، گفت: سیاست دولت این نیست که کام مردم را برای مدت کوتاهی شیرین کند و در درازمدت کام آنان را تلخ نماید.

وی ادامه داد: بنا را بر توانمندی افراد جامعه گذاشته ایم و بهترین شیوه توانمندی نیز ایجاد اشتغال است. شعارمان این است که در هر خانواده ایرانی حداقل یک فرد شاغل باشد.

ربیعی گفت: یکی از برنامه های دولت در حوزه سیاست رفاهی بردن آموزش فنی و حرفه ای به روستاهاست.

وی به توفیقات دولت در حوزه سیاست خارجی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد نتایج مذاکرات هسته ای که به آن کمتر اشاره شده این است که اعتبار نظام جمهوری اسلامی را در جهان افزایش داد. البته آثار اقتصادی این مذاکرات نیز در آینده مشخص خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با فساد از استراتژیهای اساسی این دولت است، گفت: این کار را بدون جنجال آفرینی و سر و صدا انجام می دهیم. دولت بدنبال ارتقاء سلامت اداری با یک اصلاح ساختاری است.

وی بر توجه به نظرات کارشناسی در این دولت نیز اشاره کرد و گفت: در دولت قبل دیدیم که 750 میلیارد دلار منابع کشور از دست رفت، لذا باید حتی برای یک ریال از منابع کشور نیز بدون کار کارشناسی تصمیم گیری نشود.

ربیعی در ادامه به ظرفیت های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید چند حوزه پر پتانسیل در استان مشخص و آنها را به کانون رشد و توسعه استان تبدیل کنیم.

وی کمبود مهارت را از مشکلات استان برشمرد و برای تجهیز مراکز فنی و حرفه ای استان قول مساعد داد.

ربیعی همچنین بر تسریع در ساخت کارخانه کاغذ بیستون و راه اندازی کارخانه اسیدسیتریک تاکید کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =