۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

وزیر امور خارجه کشورمان که در دور جدید سفرهای دیپلماتیک خود به تونس رفته است با همتای خود در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان طي ديدار با السيب البكوش وزير خارجه تونس مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي را مورد بررسي و تبادل نظر قرار داد. دكتر ظريف در اين ديدار با اشاره به اهميت روابط خوب دو كشور اظهار دشات: تعامل سياسي بين‌ گروه‌هاي مختلف و تونس، نمونه قابل توجهي است كه ساير كشورهاي اسلامي نيز مي‌توانند از اين تجربه استفاده كنند.
وي ضمن تشريح روند و نتايج توافق هسته‌اي خاطرنشان كرد اين توافق نشان داد كه دنيا بايد با جمهوري اسلامي ايران با زبان تكريم صحبت كند.
وزير امور خارجه كشورمان تأكيد كرد مذاكرات ما منحصر به موضوع هسته‌اي بود و ما عميقا اعتقاد داريم حل و فضل مسائل منطقه بايد در بين خود كشورهاي منطقه صورت پذيرد.
ظريف با اشاره به اهميت گفتگو و تقويت همكاري بين كشورهاي اسلامي، افزود: آنچه در منطقه جاري است، جنگ شيعه و سني نبوده بلكه نبرد اصلي بين افراطگرايي و اعتدال است و اقتضا مي‌كند همهكشورهاي اسلامي در يك جبهه عليه افراطگرايي و فرقه‌گرايي متحد باشند.
وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن تإكيد بر ضرورت توقف دخالت‌هاي خارجي در بحران‌هاي منطقه‌اي اضافه كرد: به‌هيچ وجه نبايد براي مردم سوريه، يمن و ديگر مناطقي كه گرفتار بحران هستند، براي گفتگو شرط گذاشته شود.
وزير خارجه تونس نيز با ابراز اشتساق كشورش براي گسترش روابط و تقويت همكاري‌هاي بين دو كشور در آينده، ضرورت برنامه‌ريزي براي اين هدف را مورد تأكيد قرار داد.
وي به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي و دستيابي به راه حلي شرافتمندانه و همراه با عزت براي ايران را به دولت و ملت كشورمان تبريك گفت و افزود: ما همواره اعتقاد داشته و داريم كه حق ايران در استفاده از انرژي هسته‌اي مناقشه‌پذير نيست. البكوش ضمن ابراز اميدواري نسبت به اينكه حركت منطقه به سمت پايان بحران‌هاي جاري در آن بر اساس همكاري جمعي ميسر مي‌گردد، موضع ثابت كشورش مبني بر مخالفت با دخالت خارجي در مسائل منطقه را مورد تأكيد قرار داد.
الطيب البكوش همچنين با اشاره به ديدگاه‌هاي مشترك دو طرف در موضوعات مختلف، بر اراده كشورش براي افزايش همكاري‌‌‌هاي فيمابين تأكيد كرد و افزود: اكنون شرايط براي اجرايي كردن توافقات و گسترش عملي مناسبات در كشور فراهم است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =