کمیته اضطرارآلودگی هوای تهران تشکیل شد/توقف فعالیت معادن شن و ماسه و ورزش

افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق هوا در اثر طوفان دیشب و درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران موجب تشکیل جلسه فوری کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران در محل استانداری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست تهران؛ محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت : اولین جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار در سال 94 پس طوفان دیشب، ظهر امروز در محل استانداری تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و کم آبی باعث شده که در اثر کوچکترین وزش باد حجم وسیعی از گرد و غبار در هوای تهران منتشر شود اظهار داشت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر استمرار این پدیده برای امروز و فردا قطعا اتخاذ تصمیمات برابر دستور العمل موجود و صدور اطلاعیه و هشدارهای لازم برای حفظ سلامت شهروندان ضروری می باشد.

حیدرزاده همچنین ادامه داد: برابر آمار اورژانس تهران در این جلسه مراجعه بیماران ریوی نسبت به موقعیت مشابه در هفته گذشته در روز دوشنبه 16 درصد و بیماران قلبی 5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: این جلسه مصوباتی داشت که از جمله آن می‌توان به توقف فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده شهرستان های ملارد، شهریار و شهر قدس برای امروز و فردا اشاره کرد. همچنین مراکز بهداشتی و درمانی و امدادی برابر مصوبات جلسه برای امشب آمادگی کامل را به منظور ارائه خدمات لازم و احتمالی به شهروندان خواهند داشت.

حیدرزاده در حاشیه این جلسه به هشدارهای مربوطه اشاره کرد و گفت: از شهروندان درخواست می شود از ترددهای غیر ضروری برای امروز عصر و فردا خودداری کنند. همچنین قویا به افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می گردد که از تردد و فعالیت خود در دو روز آینده بکاهند.

وی افزود: همچنین پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی در اماکن باز و عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلودگی هوا به مانند سوزاندن ضایعات می شود از دیگر توصیه های مربوطه می باشد.

حیدرزاده در پایان گفت: البته در کنار این اقدامات کوتاه مدت موضوع اجرایی پروژه ترسیب کربن در کانون‌های گرد و غبار از سوی محیط زیست با همکاری منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =