انتخاب نوشت: روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد: صحبت های رئیس جمهور ایران با اقداماتی که این کشور انجام می‌دهد، در تضاد است و ایران باید اقداماتی عملی در راستای بهبود روابطش با کشورهای عربی انجام دهد.

روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد: صحبت های رئیس جمهور ایران با اقداماتی که این کشور انجام می‌دهد، در تضاد است و ایران باید اقداماتی عملی در راستای بهبود روابطش با کشورهای عربی انجام دهد.

این روزنامه ادعا کرد: صحبت های حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مبنی بر ایجاد روابط خوب با همسایگان، اوج دوگانه گرایی ایران در تعامل با مسائل کشورهای عربی و اصول حسن همجواری به شمار می رود، اصولی که کاملا با دخالت های(!) آشکار ایران در امور داخلی کشورهای عربی و خلیج (فارس) در تضاد است.

ابراهیم ناظر، کارشناس سعودی در این خصوص مدعی شد: صحبت های حسن روحانی، کاملا با اقداماتش تفاوت دارد. وی از تمایل کشورش به حسن همجواری صحبت می‌کند در صورتی که ایران، سوریه و عراق را به استان های خود تبدیل کرده است و نیروهای سپاه و شبه نظامیان حزب الله را به سوریه فرستاده است.

محمد عبدالغنی، کارشناس امور راهبردی در این خصوصادعا کرد: اگر ایران و رئیس جمهور این کشور می‌خواهند روابط خوبی با همسایگان داشته باشند، باید در فعالیت های خارجی خود تجدید نظر کنند و به دخالت هایشان(!) پایان دهند. روابط خوب بین کشورها، زیر سقف قانون شکل می‌گیرد نه با شکستن قانون.

آنتوان متی نیز ادعا کرد: ایران نمی‌تواند همزمان در دو مسیر حرکت کند. صحبت های حسن روحانی باید با اقدامات همراه باشد. اوضاع بعد از توافق هسته ای مانند قبل از آن نخواهد بود در نتیجه ایران باید بین نظام بین المللی و قوانین آن و بین شبه نظامیان، یکی را انتخاب کند. در نتیجه باید گفت اولین گام برای اصلاح روابط بین ایران و همسایگانش متوقف کردن شبه نظامیانی است که ایران در بسیاری از کشورها از آنها حمایت می‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452806

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود ايراني A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    22 7
    بنظر ميرسد اوضاع منطقه در حال تغيير و تحولات اساسي قرار دارد.عربهاي سعودي و شيخ نشين هاي خليج پارس حساب کار دستشان آمده و نقش پررنگ ايران در منطقه خاورميانه را پذيرفته اند.البته زياد مهم نيست که آنها چه فکر ميکنند و چه اهدافي دارند حتي آمريکا و اسراييليها هم اهميت چنداني ندارند بلکه مهمترين چيز در حال حاضر اينست که ما يعني ايرانيها و حکومتمان چه تصميمي داريم و بالاخره چه بايد بکنيم؟؟دوگانگي که اين روزنامه سعودي به آن اشاره کرده متاسفانه تاحدود زيادي درست بنظر ميرسد و هنوز تکليف کلي نظام ما با خودش مشخص نيست.اگر بناي صلح و دوستي و روابط پايدار در منطقه داريم بايد بابرنامه ريزي و از روي عقل و درايت با همه کشورهاي دنيا روايط سياسي معقول و منطقي داشته باشيم.اگر هم نه که ديگر راه به جايي نميبريم.
    • فريد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      18 2
      برادر عزيز،اينكه دول عرب خليج فارس انتظار و ايده آلشان براي ايران كدام است را آنها تعيين نميكنند، كه به خواست آنها باشد ايران بايد بنشيند تا آنها بيايند و دركشورهاي همسايه ما و كشورهايي كه همسايه دشمنان ما هستند نفوذ كنند و نظامي را استوار كنند كه در نهايت راه را براي فشار و تهديد امنيت ملي ايران باز كند، بين ايران و اسراييل سوريه و عراق قرار دارند كه شما فرض كنيد دوست عربستان يا در اصل اسراييل باشند آنوقت مثلا اسراييل ميتواند با يك تك شبانه يا با يك موشك كاتيوشا از بصره كه با خرمشهر 30كيلومتر فاصله دارد ايران را بزند، اما ايران حالا خط مقدم نبرد با اسراييل را تا بلندي هاي جولان جلو برده، اصل بر تعامل با جهان با دفاع و آماده بودن در برابر ضرر احتمالي منافاتي ندارد درضمن عربستان حرف زيادميزند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    40 7
    نه پس. سوریه و عراق رو دو دستی تقدیم سعودی و داعشتون کنه تا دو لپی زهر مار کنید
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    6 3
    احمق هستند استانهای سوریه و عراق و لبنان به استانهای جهان اسلام و الانبار و موصل و عربستان و شیخ نشین ها به استانها صهیونیست تبدیل شده اند استانها حلب وحمص هم به استانهای عثمانی تبدیل شده اند . خاک بر سرتان که تا گوش در جهالت فرو رفته اید .
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    7 1
    به این در خواب ماندگان و اشغال کنندگان حکومت در کشورهای عربی باید گفت :تا کور شود هرآنکه نتواند دید.