باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ برتر اعلام کرد با توجه به در اختیار نداشتن بازیکنان خود، در روز جمعه 19 شهریور امکان حضور در رقابت‌های جام حذفی را ندارد.

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: این باشگاه نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال ارسال و اعلام کرده است با توجه به تداخل برنامه تیم‌های ملی و المپیک ایران با برنامه‌های پیش از بازی و مسابقه تیم فوتبال پرسپولیس، به استناد قوانین فیفا شرایط حضور در مرحله یک شانزدهم این رقابت‌ها در زمان اعلام شده را ندارد.

باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه انجام حداکثر حمایت از تیم‌های ملی ایران را در دستور کار خود قرار داده است و هواداران پرسپولیس نیز همواره چنین رویکردی را داشته‌اند و با اذعان به اینکه باید پاسخگوی خواسته‌های بر حق میلیون‌ها هوادار خود باشد و ایجاد شرایط برابر و عادلانه برای رقابت‌ها و رقم خوردن نتایج در زمین فوتبال و با توجه به تقابل مجموع توانایی تیم‌ها از اصور اساسی فوتبال است، خواستار تعیین تاریخ جدیدی برای انجام دیدار تیم‌های پرسپولیس - پیکان در چارچوب رقابت‌های جام حذفی شد.

در نامه باشگاه پرسپولیس همچنین به تفصیل آمده است دلیل طرح این درخواست به جهت درگیر بودن 8 بازیکن تیم با برنامه‌های تیم ملی است. مهدی طارمی، رامین رضائیان و امید عالیشاه پیش از این به تیم ملی ملحق شده‌اند. همچنین قرار است سوشا مکانی و کمال کامیابی نیا روز 18 شهریور به منظور اخذ روادید و همراهی تیم ملی راهی امارات شوند. به اتفاق سه بازیکن دیگر در روز مسابقه، 19 شهریور به تهران بازگردند.

ضمن آنکه وحید حیدریه، میلاد کمندانی و احمد نورالهی هم به جهت همراهی تیم المپیک ایران در سفر اروپایی، روز 18 شهریور به تهران بازخواهند گشت. این نفرات با توجه به غیبت چند هفته‌ای در تمرینات تیم و خستگی برای همراهی تیم در این مقطع شرایط مطلوبی ندارند ضمن آنکه قوانین بین المللی هم چنین حقی را برای باشگاه‌ها قائل شده است.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =