وزیر امور خارجه ایران در سفر به تونس، خواستار همکاری بیشتر کشورهای اسلامی در زمینه مبارزه با افراط گرایی شد.

 

 

 

 

محمد جواد ظريف که سفر آفریقایی خود به تونس و الجزایر را با سفر به تونس آغاز کرده است، در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: مسایلی مانند افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه به ویژه در کشورهای لیبی، عراق، سوریه و یمن وجود دارد و موضوع های دیگری نیز هستند که  احساس می کنیم نیاز به رایزنی و همکاری بیشتر درخصوص آنان با کشورهای اسلامی وجود دارد.

ظریف:ایران مایل به گسترش روابط با تونس است


وزیر امور خارجه ایران ضمن راهبردی توصیف کردن روابط میان ایران و تونس درسطوح سیاسی و اقتصادی، بر تمایل تهران به گسترش روابط با این کشور عربی تاکید کرد.

ظریف، سفر به تونس را به عنوان کشوری دموکراتیک که نمونه ای از مشارکت مردمی در میان کشورهای اسلامی است، مهم ارزیابی کرد.

این اولین سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به تونس است.

تاکید ایران و تونس بر مبارزه با تروریسم

درهمین حال روابط ایران و تونس در زمینه های سیاسی و اقتصادی در صدر مذاکرات ظریف با "الحبيب الصيد" نخست وزیر تونس قرار داشت و دو طرف در دیداردوجانبه درباره مبارزه با تروریسم و حمایت از تلاش ها برای برقراری ثبات در خاورمیانه با هماهنگی میان دو کشور تاکید کردند.

دردیدار ظریف و "الطیب البکوش" همتای تونسی وی هم که روز دوشنبه (9شهریور94) انجام شد، حمایت از راهکارهای سیاسی و مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه در مقابله با گسترش دامنه تروریسم تکفیری بررسی شد.

"الطيب البكوش" وزیر امور خارجه تونس در گفت و گو با خبرنگار العالم  گفت: "هدف ما رساندن این پیام به همه طرف های اروپایی و عربی است که بحران های موجود در منطقه، در واقع میان طرف های افراطی و میانه رو است، نه نبرد دینی".

حمایت مسوولان تونسی از توافق هسته ای ایران


ظریف همچنین با مقام ه ای تونسی درخصوص تحولات مربوط به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 گفت و گو کرد و مسوولان تونسی، خرسندی خود را از این توافق و نیز تمایلشان برای گسترش افق های توسعه همکاری اقتصادی میان دو کشور اعلام کردند.

به اعتقاد ناظران ، این سفر نشان دهنده تمایل عمیق جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی با تونس بعد از امضای توافق هسته ای است.

31049

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =