حضور جلیلی و عباسی در جلسه کمیسیون ویژه/ ارائه گزارش نهایی برجام تا ۲ هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس

تسنیم نوشت: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیشین در جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور یافتند.

جلسه کمیسیون ویژه بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 از ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز آغاز شد و تا ظهر امروز ادامه داشت.

در جلسه امروز سعیدجلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره‌کننده پیشین و علی باقری معاون وی و همچنین فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی حضور یافتند تا ضمن توضیح روند گذشته مذاکرات، ارزیابی خود را در باره توافق اخیر مطرح کرده و به سؤالات اعضای کمیسیون پاسخ دهند.

اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در جلسه روز گذشته خود میزبان عراقچی و تخت روانچی اعضا تیم مذاکره کننده هسته‌ای بودند.

در همین حال؛ منصور حقیت‌پور نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام  با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای این کمیسیون فردا از تأسیسات هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در این کمیسیون پیگیری و دنبال می‌شود، دعوت از اعضای سابق و فعلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نیز کارشناسان، متخصصان و اساتید دانشگاه که مطالعاتی در این زمینه دارند، در دستور کار کمیسیون ویژه بررسی برجام در آینده قرار دارد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: قرار است پس از انجام کامل نشست ها، گزارش نهایی جلسات و بازدیدهای اعضا برای ارائه قرائت در صحن علنی مجلس، 2 هفته آینده و پس از تعطیلات تابستانی و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =