ایسنا نوشت: استاندار کرمانشاه گفت: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، شاخص فلاکت در استان کرمانشاه نصف شده‌ است.

مهندس ابراهیم رضایی بابادی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا که امروز سه‌شنبه (10 شهریور) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به چند شاخص مهم در استان که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تغییر محسوس داشته‌است، افزود: دی ماه سال 92 که وارد استان شدم شاخص فلاکت در استان 55 بود که این شاخص در خرداد سال جاری به 27 یعنی حدود نصف رسید.

وی ادامه داد: بهار سال گذشته با 14.7 درصد رتبه اول بیکاری را در کشور داشتیم، اما امسال علیرغم افزایش 1.3 درصدی تعداد افراد جویای کار، نرخ بیکاری استان در بهار به 13.7 درصد رسید و جایگاه ششم کشور را کسب کردیم.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با تلاش مدیران استان و ایجاد شغل در حوزه‌های مختلف تجارت، کشاورزی، صنعت و معدن بتوانیم رتبه بیکاری کرمانشاه را پایین‌تر بیاوریم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از بهبود فضای کسب و کار استان نیز خبر داد و تاکید کرد: در گذشته از لحاظ این شاخص استان سی‌ام کشور بودیم و اکنون در جایگاه بیست و چهارم کشور قرار داریم.

رضایی بابادی در ادامه از استعدادهای کرمانشاه خصوصا پتانسیل‌های مرزی و تجاری استان یاد کرد و افزود: باید از این ظرفیت خوب بیش از گذشته برای توسعه استانی که درگیر این همه ناملایمات، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن است، استفاده کنیم.

وی در ادامه خصوص آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا با 9 سال تاخیر، گفت: امروز با همت مدیران دولت تدبیر و امید خصوصا وزیر نفت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تلاش نمایندگان و مسئولین استان، شاهد آغاز عملیات اجرایی آناهیتا هستیم که امیدواریم این پروژه با سرعت خوبی در استان پیش برود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =