مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در این کلانشهر خبر داد و اولویت امسال را حمایت ویژه از تولیدکنندگان این حوزه اعلام کرد.

 به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج محمدرضا زین العابدینیبا اشاره به پتانسیلها و ظرفیت های موجود در کرج اظهار داشت: این کلانشهر از ظرفیتها و استعدادهای بسیار بالایی در حوزه های مختلف به خصوص گل و گیاه و کشاورزی برخوردار است که باید از تمامی این ظرفیتها به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی از رسالتهای اصلی مدیریت شهری و سازمان پارکها و فضای سبز را پیوند مردم با طبیعت و فضای سبز اعلام کرد و افزود: در راستای انجام این مهم، طی سنوات گذشته، 3 دوره نمایشگاه گل و گیاه در کلانشهر کرج برگزار و با استقبال مردم و مسئولان استانی و کشوری روبرو شد.
این مسئول با اشاره مطلوبیت برگزاری نمایشگاه و استقبال شهروندان از این رویداد عظیم در استان البرز عنوان کرد: این اطمینان خاطر را به تمامی دوستداران فضای سبز و گل و گیاه می دهم که چراغ نمایشگاه گل و گیاه در کرج روشن می ماند که در این راستا امسال نیز چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در این کلانشهر برگزار خواهد شد.
زین العابدینی ادامه داد: از چند ماه گذشته اقدامات لازم برای برپایی نمایشگاه در حال انجام است و هم اکنون که به هفته پایانی برای افتتاح نمایشگاه نزدیک می شویم، کارشناسان و کارگران سازمان شبانه روز در حال تلاش هستند تا بتوانند فضایی متفاوت با سالهای گذشته را برای شهروندان خلق کنند.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به بازدید بیش از 300 هزار نفر از شهروندان از نمایشگاه ادوار گذشته یادآور شد: با توجه به اینکه این نمایشگاه در سطح استانی برگزار می شود، به جرأت می توان گفت که جزء معدود نمایشگاه هایی با چنین استقبال و تعداد بازدیدکننده است و هم اکنون به عنوان برند کرج در سطح کشور مطرح شده است.
وی به تاثیر به سزای برپایی نمایشگاه گل و گیاه کرج در اقتصاد این حوزه در سطح استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: خلق مناظر زیبا با استفاده از پوششهای مناسب و گوناگون گیاهی یکی از مهم ترین اهداف برپایی نمایشگاه گل و گیاه است که ضمن دلپذیر تر کردن فضای باغ گلها، باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان می شود.
این مسئول از اتمام زمان ثبت نام تولیدکنندگان برای حضور در نمایشگاه خبر داد و گفت: ستاد برگزاری نمایشگاه، تمامی درخواستهای ثبت شده در سایت kifex.ir را مورد بررسی قرار داده و از تمامی آنها، در مجموع 130 نفر از متقاضیان برای برپایی غرفه در نمایشگاه انتخاب شدند.
زین العابدینی اعلام کرد: محصولات قابل ارائه در نمایشگاه گل و گیاه کرج شامل انواع گلهای آپارتمانی، انواع کاکتوس، گلهای زینتی، گلهای فصلی، انواع گلدان، بذر، گیاهان باغچه ای، خاک و کود، گلخانه، طراحی فضای سبز landscape، نهاده های کشاورزی و درختچه های زینتی است.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اضافه کرد: در نمایشگاه گل و گیاه امسال از شهرهای گیلان، مازندران، کرج، تهران، مشهد، محلات و یزد حضور دارند و به ارائه محصولات و دستاوردهای خود می پردازند، در واقع در برپایی این نمایشگاه از حضور غرفه های جانبی غیرمرتبط با گل و گیاه خودداری و در واگذاری غرفه ها فقط به بحث گل و گیاه پرداخته شده است.
وی گفت: امسال در طراحی های محیطی و landscape تغییرات ویژه ای اعمال شده است تا شهروندان در بازدید از نمایشگاه گل و گیاه، با فضایی جدید و نو روبرو شوند.
لازم به ذکر است که چهارمین نمایشگاه گل و گیاه کرج از 16 الی 20 شهریورماه سال جاری از ساعت 10 الی 21 در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار می شود، همچنین مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهری و اصحاب رسانه در روز یکشنبه 15 شهریور از ساعت 18 در باغ گلها برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =