بیشتر جشنواره هایی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود ریشه در فرهنگ آن سرزمین دارند و به نوعی با باورهای مردم آنجا عجین شده اند که برگزاری برخی از آنها قدمتی هزاران ساله دارد.

 

 

بسیاری از این جشنواره ها سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند و با توجه به محبوبیت آنها در برخی کشورها ،دولت ها نیز به کمک برگزارکنندگان می آیند.

در ادامه شما به شادترین جشن های دنیا دعوتید:

جشن ماه کامل در تایلند(به هنگام کامل شدن ماه /5 تا 30 هزار شرکت کننده): در این جشن مردم وسیله هایی شناور با برگ موز و گل می سازند و همراه با فانوس و شمع های روشن و برای دور کردن تاریکی و پلیدی ها آنها را به سوی آبها روانه می کنند.

جشنواره بازل(مارس و فوریه)/20 هزار شرکت کننده): جشنواره ای که شامل رژه رفتن ،موسیقی و پوشیدن لباس های رنگی است و به مدت 3 روز در سوئیس برگزار می شود.

جشنواره راس(آوریل ،می/40 هزار شرکت کننده): جشنواره "Russefeiring" جشن آخر سال دبیرستانی ها در نروژ است که مملو از موسیقی و لباسهای رنگی و رژه است.

کارناوال ایوریا(فوریه/100 هزار شرکت کننده): شاید اول که اسم جنگ غذا به میان بیاید شما را به یاد جشنواره های خشن بیاندازد اما جنگ با پرتقال در ایوریا لبریز از خنده و شادی و البته هیجان و در نهایت کمی سیاهی دور چشم است!

جشنواره گِل بازی بوریئونگ(جولای/دو میلیون نفر شرکت کننده): این جشنواره در تابستان و در کره جنوبی برگزار می شود که شامل انواع گِل بازیها،سورتمه روی گِل،استخر گِل،کُشتی گِلی است.

جشن ماردی گرا(فوریه/یک و نیم میلیون نفر شرکت کننده): این جشن که برگرفته از زمان قرون وسطی در اروپاست امروزه در نیواورلئان -آمریکا- برگزار می شود و شامل کارناوال های خیابانی،موسیقی خیابانی و پوشیدن لباسهایی به رنگ سبز و طلایی است.

کینگز دی(آوریل/یک میلیون نفر شرکت کننده): روز تولد پادشاه(قبلا به عنوان روز ملکه جشن گرفته می شد) در هلند هرسال با موسیقی ، آواز خوانی و رقص های سنتی و محلی برگزار می شود.

جشنواره گلاستنوبری(جولای/175 هزار شرکت کننده): بزرگترین جشنواره در هوای آزاد برای اجرای هنرهای مختلف از جمله موسیقی است که هر سال در انگلستان برگزار می شود و افراد مشهور نیز در آن شرکت می کنند.

جشنواره برنینگ من(آگوست ،سپتامبر/60 هزار شرکت کننده): این جشنواره یک هفته ای هرسال در ایالت نوادای ،آمریکا با سوزاندن یک مرد حصیری برگزار می شود.

کارناوال ونیز(ژانویه و فوریه/3 میلیون نفر شرکت کننده): این جشنواره یکی از قدیمی ترین جشنواره های دنیا است که با پوشیدن عجیب ترین لباس و ماسک ها در طول 12 روز برگزار می شود.

منبع: توریسم آنلاین
24282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    4 0
    در کشور ما چه برگزار می شود یا اجازه برگزار شدن دارد تا روحیه مردم کمی شاد شود؟ جشن تیرگان؟ جشن چهارشنبه سوری؟ جشن نوروز؟ شب یلدا؟ و ...
  • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    وقتی انسان میتونه هرکاری رو انجام بده ,,, چرا شاد نباشه؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    8 0
    آرزو به دلمون موند یکی از اعیاد باستانیمون رو اینطوری جشن بگیریم. فقط بلدیم گریه و زاری راه بندازیم.
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    جشن هالو جشن رنگ‌ها در هند از لیست جا افتاده بود
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 0
    چه توضیحات ناقص و به درد نخوری