استاندار اصفهان با تاکید به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: که اصفهان برند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار با جمعي از عكاسان و فيلمسازان انجمن سينماي جوان اصفهان، اظهار کرد: هدف اصلي و آرزوي بزرگ من رساندن اصفهان به جايگاه تراز اولي خود است و بايد باور داشت كه رسيدن به اين جايگاه با حرف و شعار غیرممکن است .

وی با تأکید بر اينكه براي رساندن اصفهان به جايگاه شايسته خود بايد در همه زمینه‌ها، جايگاه تراز اولي خود را پيدا كنيم، افزود: بايد در همه مسایل هنري، رسانه، ميراث فرهنگي و صنايع دستي به جايگاه والاي خود دست يابيم و اگر در همه اين موضوعات موفق نشويم، نمی‌توانیم به جايگاهی در شأن اصفهان و مردم اين استان دست يابيم.

استاندار اصفهان با اشاره به سند آمايش سرزمين و محورهاي توسعه استان، گفت: با تأکید ریيس جمهور، ارتقاي هنر به عنوان يكي از محورهاي توسعه استان قرار گرفته است، چراکه شأن و مقام اصفهان در اين زمينه از همه استان‌های كشور بالاتر است.

زرگرپور به تشكيل شوراي هنري در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اشاره و اظهار کرد: در اين شورا از هر يك از رشته‌های هنري يك نفر شركت خواهد كرد و با حضور استاندار به مسایل و مشكلات جامعه هنري استان پرداخته خواهد شد.

وی افزود: براي توسعه استان راهي نداريم جز اينكه به مقوله‌های هنري در استان به صورت ويژه بپردازيم.

استاندار اصفهان اظهار اميدواري كرد كه با مديريت جديد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدامات و فعالیت‌های مغفول مانده از دولت گذشته جبران مافات شود و شرايط بهتري را در فرهنگ و هنر استان شاهد باشيم.

زرگرپور به جشنواره فيلم كودک و نوجوان اشاره و اضافه کرد:‌ به شخصه تأکید بر برگزاري اين جشنواره در استان اصفهان دارم چراکه اصفهان برند جشنواره فيلم كودك و نوجوان است .

وی با بيان اينكه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز مخالف تفكيك بدون استدلال و منطق جشنواره فيلم كودك و نوجوان است، تصريح كرد: با تفكيك جشنواره به دو بخش كودك و نوجوان انگيزه براي برگزاري جشنواره از بين خواهد رفت.

استاندار اصفهان با تأکید بر اينكه از سوي استانداري و شهرداري اصفهان آمادگي براي برگزاري جشنواره اعلام شده است، گفت:‌ به زودي جلسه‌ای با مسوولان مربوطه برگزار می‌شود كه در آن جلسه مخالفت با تفكيك جشنواره و دلايل مستدل براي اين منظور ارائه خواهد شد.

زرگرپور با اشاره به مسائل و مشكلات انجمن سينماي اصفهان كه از سوي مسئولان اين انجمن ارائه شده بود، گفت: براي رفع مسائل مربوط به مكان و همچنين اختصاص بودجه به اين انجمن در جلسه‌ای با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ضمن حمايت از اين انجمن گفت: در حال حاضر همه با اميدواري به آينده نگاه می‌کنند، چراکه اقدامات در بستر معقولي قرار گرفته و مديريت استان نيز بر اساس علاقه شخصي و همچنين قرار گرفتن ارتقاي هنر به عنوان يكي از شاخص‌های توسعه استان وظيفه خود می‌داند كه هر اقدامي لازم باشد در جهت حمايت از اين انجمن داشته باشد.

گفتني است؛ در اين جلسه رئيس انجمن سينماي جوان استان و همچنين جمعي از اساتيد و اعضاي اين انجمن ضمن تقدير از اهتمام دولت تدبير و اميد بويژه استاندار اصفهان در عرصه‌های فرهنگ و هنر، به بيان مشكلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =