هفته گذشته، شهرداری منطقه ۶ با استفاده از بلوک های سیمانی، ورودی پارکینگ شورای اطلاع رسانی دولت را مسدود کرد. اکنون روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، توضیحاتی در پاسخ به این اتفاق برای خبرآنلاین ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جوابیه شهرداری منطقه ۶ به شرح زیر است؛

احتراماً؛ عطف به مطلب مندرج در آن رسانه در مورخ 4/6/94 با عنوان هديه شهرداري به دولت در هفته دولت جهت تنوير افكار عمومي با استناد به ماده 23 قانون مطبوعات خواهشمند است نسبت به درج جوابيه اقدام نماييد :

در خصوص ساختمان مسكوني متعلق به نهاد رياست جمهوري واقع در خيابان پنجم خالد اسلامبولي ، شهرداري منطقه 6 با استناد به قوانين كميسيون ماده ۱۰۰ با موضوع تخلفات تغيير كاربري، پيشروي و مسائل مرتبط با اين موضوع ، بر طبق اسناد موجود از سال 86 در مكاتبات مختلف اقدام به تذكر به مالك ساختمان نموده كه مسئولين سابق با نقض قانون، به بهانه عدم استفاده از اين ساختمان جز در مواقع خاص از پرداخت عوارض طفره رفتند.  با روي كار آمدن دولت يازدهم اميد مي رفت مسئولين جديد با توجه به تاكيدات رياست محترم جمهور مبني بر قانون گرايي، اقدامات لازم جهت رفع اين مشكل در مسير قانوني را صورت دهند. اما پس از پيگيري هاي دو ساله ، متاسفانه در اين مدت تنها بي توجهي به اخطار ها ي صادره و واكنش هايي با  رويكرد فرا قانوني را شاهد بوديم .  سرانجام پس از اتمام مهلت با توجه به بي توجهي به اخطار ها وعدم پرداخت حقوق قانوني شهر و شهروندان تهراني، وروردي پاركينگ ساختمان با راي كميسون ماده ۱۰۰  به طور موقت مسدود شد. اين ساختمان پس از تعهد مديران مجموعه مذكور مبني بر تعيين تكليف پرونده ظرف مدت دو هفته بازگشايي شد.

بديهي است كه ادارات و مراكز دولتي بايد الگوي شهروندان و بقيه ارگان ها باشند و واضح است كه راه حل ايجابي حل اين مسائل از طريق منطق و تعامل است و نبايد بي قانوني آن هم از طريق يك نهاد دولتي كه نگهبان قانون است، نهادينه شود . قانون گريزي به هيچوجه شايسته دست اندركاران دولت محترم تدبير و اميد نيست. مديريت شهري نيز وظيفه خود مي داند ضمن مدنظر قرار دادن موازين قانوني تمامي تلاش خود را جهت احقاق حقوق شهر بكار بندد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    4 0
    چرا تا محمود بود نبستید؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    11 1
    قانون براي همه يكسان است ، احسنت و آفرين ولي اونايي كه زير ميزي ميدن چي ؟آيا با اونها هم برخورد قانوني مي‌شود ؟