مهر نوشت: سامانه راداری برد بلند « نذیر» و رادار سه بعدی «بینا» با رمز «یا قائدنا الخامنه ای» و با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، رونمایی شد.

همزمان با دهم شهریورماه روز پدافند هوایی، مراسم رونمایی از سامانه های راداری «نذیر» و «بینا» با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، از طریق ویدئوکنفرانس در محل این قرارگاه برگزار شد.

رادار برد بلند و بومی «نذیر» یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک اهداف است که توانایی آشکار کردن و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد؛ این سامانه در برابر موشک های ضد رادار مقاوم بوده و توانایی کشف اهداف در برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و با ارتفاع ۱۰۰ هزار پا را دارد.

بر اساس این گزارش سامانه راداری «بینا» نیز یک رادار کنترلی سه بعدی است که با قدرت تفکیک بالا از قابلیت آشکار سازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است و می تواند ضمن کشف اهداف رادار گریز، با جنگ الکترونیک نیز به طور کامل مقابله کند.

نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در یگانهای نظامی جهان گزارش نشده و به صورت کاملاً بومی توسط متخصصان داخلی در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طراحی و به بهره برداری عملیاتی رسیده است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =