چندی پیش مصاحبه‌ای از یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفت که به فاصله چند ساعت تعدیل و سانسور شد.

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ «عبدالکریم جوادی» در این گفتگو صراحتا اعلام کرد که شهردار فعلی مشهد، ضعیف‌ترین شهردار تاریخ این شهر است، اما گویا با فشار دفتر شهردار این مصاحبه بعد از چندین ساعت روی سایت خبرگزاری تسنیم تعدیل شد.
با این حال برخی سایت‌ها پیش از این سانسور، اقدام به بازنشر آن کردند، گفتگویی که خواندن بخش‌هایی از آن خالی از لطف نیست؛
- در سال جاری بودجه شهرداری مشهد 9600 میلیارد تومان است که از این میزان 6 هزار و 200 میلیارد تومان آن باید توسط کمیسیون اقتصادی محقق شود بنابراین بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اعلام می‌دارم که ما برای تمامی قسمت‌های تحقق این بودجه برنامه‌های خاصی را تدارک دیده‌ایم و قطعا در پایان سال با توجه به رکودهای بسیار باز هم بیش از 80 درصد بودجه را محقق خواهیم کرد.
- این یک کار اشتباه است که ما بخواهیم با هزینه‌های گزافی که از مردم می‌گیریم امتیازاتی بدهیم که با آن امتیازها نمایشگاه های تبلیغاتی در ایستگاه‌های دوچرخه راه بیندازند و ما همواره شاهد راکد ماندن فعالیت دوچرخه‌ها در شهر باشیم و بنده با صراحت می‌گویم که ایستگاه‌های دوچرخه یکی از آسیب‌هایی است که شهر مشهد را به صورت جدی در معرض خطر قرار داده است.
در یک کلام باید این گونه بگویم که ما هم اکنون از فقر فرهنگی بسیار بالایی رنج می‌بریم پس باید از برای تقویت آن تلاش کنیم و اجازه ندهیم که این فقر بیشتر از شود.
- شهرداری مشهد یک زمانی بر روی فضای سبز این منطقه حساب ویژه‌ای باز کرده بود اما امروز ما شاهد هستیم تمامی این فضاهای سبز توسط برخی جرم گذاری می‌شوند.
- متاسفانه شاهد هستیم که به سبب بی تدبیری‌ها هم اکنون 4 بیمارستان بزرگ مشهد از شدت بیماران در حال انفجار هستند و دیگر هیچکدام جایی برای پذیرش بیماران ندارند؛ حال تصور کنید که با این شرایط بیماران تنفسی نیز بخواهند به آمارهای قبلی بیماران در شهر مشهد افزوده شوند.
- ما باید منابعی را در اختیار داشته باشیم تا اجازه ندهیم آستان قدس به بهانه مطالبه پول‌هایش از شهرداری باغات آستان قدس را تغییر کاربری دهد. قطعا اگر این باغ‌ها در آینده خراب شوند و یا تغییر کاربری یابند آیندگان آن مدیریتی را که باعث این اتفاق‌ها بوده را هرگز نخواهند بخشید.
- مرتضوی ضعیف ترین شهردار تاریخ مشهد است و اگر به دو سال گذشته بازگردیم بنده دیگر به وی رای نمی‌دهم و این موضع را هم به خود ایشان گفته‌ام.
- آقای مرتضوی عملکردی بسیار ضعیف داشته است و قطعا به عقیده بنده یکی از ضعیفترین شهرداران ما بوده است؛ در دوره‌ای که من به عنوان یک شهروند در این شهر زندگی کرده‌ام احساس خوبی به من دست نداده است و عملکرد شهردار را ضعیف ارزیابی کرده‌ام و یکی از دلایل اصلی آن نیز ورود افراد غیر بومی به شهر مشهد و نشاندن آنها بر صندلی مدیریت است زیرا بسیاری از آنها شناختی از شهر ندارند.
- از طرفی دیگر شهردار هیچ علم و دانشی در زمینه اداره شهر در اختیار ندارد و ما انتظار داشتیم تا با این رزومه‌ای که ایشان در اختیار داشتند یک تیم بسیار قوی و کارآمد را در معاونت‌های شهرداری در کنار یکدیگر جمع کند.
- شهرداران مناطق هم عملکرد منفی از خود بر جای گذاشته‌اند زیرا اگر فردی زمانی از استانی دیگر برای مدیریت به شهر دیگر برود قطعا نمی‌تواند کار آمدی لازم را داشته باشد زیرا برای یک مدیریت جامع و کامل نیاز به یک شناخت بسیار خوب از شهر دارد؛ مثلا فرض کنید یک مدیر در اصفهان آثار بسیار خوبی را در حوزه خود برجای بگذارد اما این دلیل نمی شود که این فرد بتواند در استان‌های دیگر به همین شکل فعالیت کند زیرا هر استان دارای شرایط منحصر به فرد خود است.
- شهرداری سیاسی است و تعداد بسیاری از نیروهای موجود در آن نیز سیاسی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    7 0
    چرا شهردار مشهد برای تخریب باغات آستان قدس، عملکرد ضعیف و ناتوانی در ادار شهر مقدس مشهد استیضا نمی شود. در چنین شرایطی شورای شهر وظیفه سنگینی بر روش دارد. بی عملی اعضاء شورای شهر در برابر عملکرد ضعیف شهردار آنان را نیز در این جرم بزرگ شریک می کند.