جلسه مشترک هیئت های ورزشی آذربایجان غربی با معاون استان های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد

جلسه مشترک روسای هیئت های ورزشی ورزش و جوانان آذربایجان غربی و دبیران سازمان های مردم نهاد با امیررضا خادم معاون حقوقی پارلمانی و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، با حضور امیر رضا خادم رئسا و مسئولین هیئت های ورزشی آذربایجان غربی مشکلات ورزش استان را مطرح کردند.

عبداله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ابتدای نشست گفت : من بعنوان سرباز ورزش وظیفه دارم بنحو شایسته ای به ورزش خدمت کنم. همانطور که ما در چند سال گذشته توانستیم بزرگانی چون سعید معروف بهترین پاسور جهان و سیامند رحمان قوی ترین مرد جهان را معرفی کنیم باید با درک جوانان و پرورش آنها گام های بزرگ و بلندی برداریم .

در ادامه رئسای هیئت های والیبال ، کونگ فو و کشتی به بیان مشکلات خود پرداختند که ماده 88 (اجاره دادن سالن های ورزشی به بخش خصوصی) ، عدم توجه کافی به ورزش شهرستان ها ، عدم اجازه ورود بانوان به سالن ها ، پائین بودن سرانه اماکن ورزشی و پروژه های نیمه تمام موجود جزو مهم ترین مشکلات بیان شده بودند.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه هم بعنوان متولی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گفت : امروزه باشگاه داری بسیار سخت و مشکل است با این حال شهرداری ارومیه برای کمک به ورزش پایه و قهرمانی حاضر به کمک به این حوزه است.

وی افزود : متاسفانه مشکلات موجود در ورزش فراوان است طوری که اکنون ورزشگاه 15000 نفری ارومیه در حال جان دادن است.

حضرت پور در پایان اشاره کرد که وزارت ورزش و جوانان بعنوان یکی از وزارت خانه های پول دار باید بتواند علاوه بر ورزش قهرمانی ، ورزش پایه را هم مورد توجه جدی قرار دهد.

در ادامه این نشست امیر رضا خادم معاون حقوقی پارلمانی و هماهنگی استان های وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به مشکلات موجود گفت : ما بعنوان متولی امر و اجرای مصوبه مجلس و برای جبران هزینه های فراوان نگهداری و مراقبت به متعهد به اجرای ماده 88 هستیم زیرا وزارت توانایی اختصاص 20 تا 30 میلیارد برای نگهداری از اماکن ورزشی را ندارد.

معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان افزود : حق آذربایجان غربی و شهر ارومیه اینست که میزبانی مسابقات جهانی بخصوص لیگ جهانی را داشته باشد تا حداقل باری از اتفاقات ناراحت کننده فینال لیگ برتر از مردم شریف استان و دیار عاشقان زدوده شود.

وی تصریح کرد متاسفانه اتفاق ناراحت کننده اینست که صداوسیما انتظار دارد وزارت ورزش از آنها تشکر کند ولی این صداوسیما است که باید از ورزش تشکر و قدردانی کند. پخش مسابقات ورزشی توانسته گوشه زیادی از هزینه های این سازمان را تامین کند . بدلیل وجود اقتصاد بیمار در کشور اغلب باشگاه های ما حالت خصولتی دارند که سپاهان ، ذوب آهن ، سایپا و حتی تراکتورسازی از جمله آنها هستند ، همه این باشگاه های از بودجه و خزانه دولتی استفاده می کنند خواه مستقیم یا غیر مستقیم. لذا در صورت مولد بودن باشگاه ها و تبدیل آنها بعنوان یک بنگاه اقتصادی صداوسیما با دادن حق پخش میتواند گوشه ای از هزینه آنها را تامین کند.

خادم گفت : بحث 1 درصد اختصاص بودجه سازمان ها و واحد ها به ورزش که مدت ها وارد رکود شده بود با تصویب این دولت به یک قانون همیشگی تبدیل شد ولی متاسفانه تاکنون ابلاغ رسمی نشده است.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اقزود : موضوع جوان خارج از موضوعات دیگر نیست ولی فقط 7 میلیارد اعتبار از سوی دولت در بودجه برای آن پیش بینی شده است .

وی در پایان به حضور فعال سازمان های مردم نهاد و ثمن ها بعنوان یکی از ارکان جامعه متمدن اشاره و تصریح کرد تلاش سازمان اینست که با استفاده از اصل 44 و جذب اسپانسر و با کمک بخش خصوصی این سازمان ها رو قدرتمند تر از قبل وارد اداره جامعه کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =