کودکان پناهنده ای که در یک خودرو در اتریش پیدا شدند، امروز ناپدید شدند. پلیس این ون پر از پناهنده را دو روز پس از یافتن یک کامیون پر از اجساد پناهنده ها، پیدا کرده بود.

نیو صدر: روز شنبه تنها دو روز بعد پیدا شدن کامیونی اتریش که جسد 71 پناهنده در آن قرار داشت، خودروی دیگری نیز در این کشور پیدا شد که در آن 26 پناهنده قرار داشتند. در این  ون 3 کودک سوری قرار داشتند که حال آنها وخیم بود.

به گزارش ایدیپندنت؛ این 3 کودک و خانواده شان که دچار کم آبی شده بودند روز گذشته از بیمارستان ناپدید شدند.

پلیس احتمال می دهد این کودکان و خانواده شان برای رفتن به آلمان از بیمارستان گریخته اند. آنها نمی خواستند دوباره به  جارستان برگردانده شوند. پلیس اتریش این ون را که راننده ای رومانیایی داشت در نزدیکی مرز آلمان متوقف کرد.

دستگیری ها ادامه دارد

پلیس اتریش در ارتباط کشته شدن ۷۱ پناهنده در یک کامیون تاکنون ۵ نفر را بازداشت کرده است. 4 نفر از متهمان بلغاری و یک نفر افغان بوده است. پلیس مجارستان شب گذشته نفر 5 ام را دستگیر کرد.

گفته شده است این 5 نفر به علت قاچاق انسان 16 سال زندانی خواهند شد.

افزایش کنترل در مرزهای غربی اتریش

به گزارش رویترز وزیر کشور اتریش امروز اعلام کرد که بازرسی اتومبیل ها در مرز غربی کشورش بیشتر می شود: تا مدت نامشخصی در مرز غربی اتریش هر اتومبیلی که امکان وجود پناهنده در آن هست کنترل می‌شود.
اتریش در غرب کشورش با مجارستان، اسلواکی، اسلوانی و چک مرز دارد.

چگونه آن 71 نفر در کامیون کشته شدند؟

مرگ فجیع آن ۷۱ نفر به دلیل خفگی بوده است. پلیس اتریش اعلام کرده که در آن کامیون به ازای هر 5 نفر فقط یک متر مربع جای خالی بوده.

رویترز گزارش داده که پزشکی قانونی تا الان جسد 16 نفر را بررسی کرده سخنگوی پلیس در این رابطه گفت: ما منتظر نتیجه بررسی پزشکی قانونی هستیم اما به نظر می رسد علت مرگ خفگی است.

پلیس می گوید که این کامیون اختصاص به حمل و نقل گوشت داشته است. به همین علت جایی برای ایجاد جریان هوا در آن وجود نداشته. هنوز مشخص نشده که سیستم سرمایشی این کامیون یخچال دار روشن بوده است یا نه.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =