جام جهانی فوتبال برای اکثر کشور های عضو فیفا به عنوان ویترینی شناخته می شود که یک تیم ورزشی می تواند با حضور موفق در آن توانایی های خود را به جهانیان نشان دهد و بازیکنان نیز با درخشش خود به باشگاه های فوتبال بزرگ تر و پیشرفته تر نقل مکان کنند.

فرزاد نیکقدم - خبرگزاری خبرآنلاین؛ همین امر انگیزه بسیار مهمی برای بازیکنانی است که در لیگ های داخلی کشور خودشان چندان به چشم نمی آیند و موفقیت خود را در فوتبال اروپا و کشور های موفق در این زمینه جست و جو می کنند.

 شاید موفق ترین دوران لژیونرها در تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی 2006 مربوط می شود.جایی که بازیکنانی مانند مهدوی کیا, هاشمیان و کریمی در بوندسلیگا توپ می‌زدند و نکونام هم در اوساسونای اسپانیا خوش می‌درخشید.

حالا به بهانه حضور احسان حاج صفی در بوندسلیگای 2، سری به وضعیت سایر ستارگان ایران بعد از جام جهانی زده‌ایم. ستارگانی که اکثرا تصور می‌شد به لیگ‌های معتبر اروپایی راه پیدا کنند، اما عواملی دست به دست هم داد تا آن ها را در لیگ‌های نه چندان مطرح ببینیم. 

1: اشکان دژاگه

دژاگه یک فصل رویایی را با تیم فولام گذراند و علی رغم سقوط این تیم به دسته پایین تر نمایش های به یاد ماندنی با پیراهن این تیم داشت
گل های سه امتیازی و درخشش در بازی های آخر فصل باعث شد پیشنهاداتی از اورتون هرتابرلین و هانوفر به دست اشکان برسد.
دژاگه در جام جهانی هم موثر ترین بازیکن ایران بود و همه به حضور او در تیم های بزرگ اروپا فکر می کردند.اما در نهایت این بازیکن خوب تیم ملی کشورمان بعد از جام جهانی برزیل سر از لیگ ستارگان قطر و تیم العربی قطر با یک قراداد نجومی, درآورد
العربی تیم متوسطی در لیگ ستارگان است که هم اکنون جان فرانکو زولای بزرگ را روی نیمکت دارد که روی درخشش اشکان برای فصل جدید حساب باز کرده است.

2: علیرضا جهان بخش

علیرضا قبل از حضور در جام جهانی به تیم نایمخن در لیگ هلند پیوسته بود.او رفته رفته در این تیم جا افتاد و گل های خاطره انگیزی هم با پیراهن این تیم به آژاکس بزرگ زد.
جهان بخش که در سن بسیار کم به اروپا رفته و می توانست با بازی در جام جهانینظر تیم های بزرگ تر را به خود جلب کند,شاید با کمی فرصت بیشتر از سوی کارلوس کروش وبازی کردن در این جام شانسش را برای حضور در تیم های بزرگتر امتحان کند
اما علیرضا بعد از جام جهانی در لیگ دسته دوم هلند موسوم به ژوپیتر لیگ به معنای واقعی کلمه درخشید و حتی بهترین بازیکن این لیگ شد تا در فصل جدید نیز به تیم خوب و بزرگ آلکمار بپیوندد

3:مسعود شجاعی

مسعود شجاعی بازیکن مورد علاقه کروش قبل از جام جهانی در تیم لاس پالماس در دسته دوم فوتبال اسپانیا بازی می کرد و اتفاقا روز های درخشانی هم داشت.این تیم در فصلی که شجاعی را داشت تا آستانه حضور در لالیگا هم پیش رفت اما در نهایت
در دسته دوم باقی ماند. شجاعی که یک سال دیگر با ان تیم اسپانیایی قرارداد داشت در نهایت به لیگ ستارگان قطر و تیم الشحانیه پیوست تا هم بازی پولادی دیگر ملی پوش کشورمان در جام جهانی شود.
شجاعی با این تیم به دسته دوم لیگ قطر سقوط کرد.
در فصل جدید شایعاتی مبنی بر حضور دوباره او در تیم لاس پالماس و این بار در دسته برتر و لالیگا به گوش می رسید که در نهایت شجاعی به تیم الغرافه قطر پیوست.

4: علیرضا حقیقی

حقیقی به شکل عجیبی سنگربان اول ایران در جام جهانی 2014 شد و به نوعی سوپرایز ویژه کروش برای این رقابت ها بود
این دروازه بان بازیکن تیم روبین قازان روسیه بوده و قبل از جام جهانی به صورت قرضی در تیم پنافیل در لیگ پرتغال بازی می کرد.
حقیقی با این تیم به دسته پایین تر هم سقوط کرد اما همچنان گلر اول تیم ملی کشورمان است
هم اکنون حقیقی به تیم روبین قازان برگشته و در آنجا نیکمت نشین است

5:جواد نکونامکاپیتان تیم ملی کشورمان در جام جهانی برزیل, قبل از شروع این رقابت ها در تیم الکویت کشور کویت بازی می کرد و بعد از پایان ان رقابت ها هم به تیم سابقش در اسپانیا,یعنی اوساسونا پیوست.حضور دوباره نکونام در ان سن و سال برای فوتبال دوستان ایرانی نکته جالبی بود.
نکو این فصل به لیگ برتر آمده و در تیم سایپا توپ می زند.

6:دانیل داوری

باید به او لقب بد شانس ترین لژیونر را بدهیم.قبل از حضور در جام جهانی دانیل شانس اول حضور درون دروازه ایران بود و این بازیکن در برانشوایگ و بوندسلگیا روزهای نسبتا خوبی داشت. قبل از شروع جام جهانی با یک قرارداد عجیب به تیم گراتس هاپرز سوییس پیوست و در جام جهانی هم نیمکت نشین علیرضا حقیقی بود.او بعد از پایان جام روزهای موفقی را در تیم سویسی پشت سر نگذاشت و به تیم ملی هم دعوت نشد.او برای فصل جدید به تیم آرمینیا بیله فلد آلمان پیوسته است

7:رضا قوچان نژاد

گوچی قبل از جام جهانی با قراردادی دو ساله از تیم استاندارد لیژ بلژیک به تیم چارلتون پیوسته بود.
اما روزهای چندان موفقی را در این تیم پشت سر نگذاشت.زننده تک گل ایران در جام جهانی 2014 با توجه به درخشش در این جام انتظار می رفت به فوتبالش در اروپا ادامه دهد.
اما با قراردادی قرضی به تیم الکویت در لیگ کویت پیوست.گوچی بعد از الکویت به تیم الوکره در لیگ ستارگان قطر پیوست و یک فصلی در این تیم توپ زد.
گوچی در فصل جدید به تیم خودش,چارلتون اتلتیک بازگشته است

8: سردار آزمون

سردار آزمون قبل از جام جهانی روزهای خوبی را با تیم باشگاهیش روبین قازان پشت سر گذاشت و تا آخرین اردوها هم در کنار تیم ملی بود.
سردار از تیم های آث میلان و آرسنال پیشنهاد بازی داشت و جام جهانی و سابقه بازی در این رقابت های می توانست شانس او را برای حضور در تیم های بزرگ بیشتر کند.
اما کروش در آخرین اردو روی اسم او خط قرمز کشید تا این مهاجم جوان از جام باز بماند.سردار بعد از جام جهانی زیاد فرصت بازی در تیم باشگاهیش پیدا نکرد
و به صورت قرضی برای نیم فصل به روستوف پیوست.او هم اکنون در فصل جدید با پیراهن این تیم به میدان می رود

9. پژمان منتظری

دفاع وسط تیم ملی در جام جهانی 2014 تا قبل از شروع جام در تیم ام صلال قطر توپ می زد.پژمان مدافع مورد اعتقاد کروش در طول این سال ها بوده و از بازیکنان ثابت ما در جام جهانی بود.
منتظری بعد از جام جهانی یک فصل دیگر در جمع ام صلال ماند و برای فصل جدید هم پیراهن الاهلی این کشو را به تن می کند

10 : سید جلال حسینی

او مهره ثابت کروش در خط دفاعی است.او تنها بازیکنی در لیست کروش بود که در تمامی 16 بازی مقدماتی جام جهانی 2014 حضور داشت و اتفاقا خوش هم در خشید
بعد از جام جهانی سید جلال هم به لیگ ستارگان قطر و تیم الاهلی این کشور پیوست و یک فصل در این لیگ توپ زد
او در فصل جدید پیراهن نفت تهران را به تن کرده است

11: مهرداد پولادی

بازیکن پر حاشیه فوتبال کشورمان قبل از شروع جام جهانی با توجه به مصدومیت شدیدی که داشت از سوی کارشناسان شانسی برای حضور در این رقابت ها نداشت.او در تیم پرسپولیس بود و مصدومیت شدید مانعی بزرگ
بر سر راهش برای حضور در این رقابت ها بود.اما کروش به او اعتماد کرد و از قضا پولادی از بهترین مدافعان جام در دور مقدماتی این رقابت ها شد!
با توجه به درخشش فوق العاده او در این رقابت ها انتظار می رفت به یک باشگاه بزرگ اروپایی قدم بگذارد.او از تیم های اروپایی هم پیشنهاداتی داشت اما در نهایت
به تیم الشحانیه قطر پیوست و با این تیم به لیگ دست دوم هم سقوط کرد
پولادی هم اکنون عضو این تیم قطری است.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    23 3
    استیون بیت آشور را یادت رفت.چه اسمی
  • احمد نادری A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    5 3
    بسیار عالی بود. آفرین