۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

ایسنا نوشت: نخست وزیر لبنان با بیان این که از اعتراضات مردمی در کشورش به ویژه بیان خواسته‌های اجتماعی آنها غافلگیر نشده، اوضاع این کشور را "حساس" قلمداد کرد و گفت که حل مساله ریاست جمهوری الویت اصلی دولت وی برای حل بحران فعلی لبنان است.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان در مصاحبه با روزنامه الرای العام کویت گفت: از دیرباز به گروه‌های سیاسی نسبت به ادامه دادن به سیاست‌هایشان که برای تعطیل کردن مساله ریاست جمهوری و سپس پارلمان و پس از آن دولت انجام می‌شود، هشدار داده بودم. بیشترین چیزی که من در طول بیش از یک سال نسبت به آن هشدار داده بودم پشت کردن به خواسته‌های مردم و سوء استفاده از معیشت و حقوق مردم در تنش‌ها بود و این که مردم قربانی تسویه حساب‌ها شوند.

وی تاکید کرد: من رهبر یک جریان یا رئیس یک حزب یا شریکی در سهم خواهی‌ها نیستم. من بخشی از مردم هستم اما زباله‌های سیاسی توجهی به خواسته‌های مردم ندارند که به دلیل حساب کتاب‌های گروه‌ها به شدت رو به افول نهاده است.

نخست وزیر لبنان دنباله دار بودن بحران زباله‌ و بسته بودن چشم‌اندازها را به دلیل این حساب‌ها و رویکردها دانست، و گفت که راه حل، انسجام دولت است و این که دولت جایگاه خود را مجددا به دست آورد و طرحی قابل اجرا برای حل و فصل مشکل زباله‌ها ارائه شود و این امر به دور از تسویه حساب‌های سیاسی با زباله‌ها و خواسته‌های مردمی صورت بگیرد.

تمام سلام با تاکید بر اینکه در شرایط حساس لبنان نیز همواره با مسئولیت به کار خود ادامه خواهد داد اما گفت: صبر و تحمل حدی دارد. صبر من هم مثل صبر مردمی است که دیگر تحمل ندارند، به همین دلیل گروه‌های سیاسی باید اوضاع را حل کنند و منافع عالی ملی و منفعت مردم را به مسائل دیگر ارجحیت دهند.

وی افزود: مردم خشم خود را ابراز می‌کنند و این امر قانونی است. این خشم از هیچ و پوچ به عمل نیامده است بلکه ناشی از بی‌توجهی‌ها و عدم دستیابی به راه حل‌هایی است.

نخست وزیر لبنان گفت: درست است که برخی طرف‌ها به تنش‌ در فضای لبنان دامن می‌زنند که شبیه رخدادهایی است که در دیگر کشورها علیه دیکتاتورها و نظام‌های سرکوب‌گر صورت گرفت اما در لبنان چنین وضعیتی وجود ندارد؛ چرا که در لبنان یک نظام دموکراسی برقرار است که به مردم اجازه بیان خواسته‌هایشان را می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که اولویت، پایان دادن به خلأ ریاست جمهوری است و این امر مقدمه‌ای برای حل و فصل بسیاری از مشکلات است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =