در ادامه تحرکات انتخاباتی در جبهه اصولگرایان امروز دحمیدرضا ترقی از جزییات تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان سخن گفته و مرتضی آقا تهرانی نیز گفته است سه ضلع جریان اصولگرایی قرار نیست لیست جدایی برای انتخابات بدهند.

حمیدرضاترقی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم تشکیل شده است، افزود: اکنون شورای همگرایی با محوریت حجت الاسلام والمسلمین تقوی فعالیت می‌کند که ربطی هم به انتخابات ندارد و مباحث نظری و گفتمانی اصولگرایان را دنبال کرده و در واقع دنبال ایجاد همگرایی فکری اصولگرایان است اما شورای هماهنگی اصولگرایان برای دوره انتخابات ایجاد شده است.

وی درباره استقبال اصولگرایان از این شورا، گفت: اصولگرایان استقبال خوبی از این شورا داشته‌اند، در واقع کسی که از این مجموعه هم جدا باشد نمی‌تواند فعالیت زیادی در رقابت‌های انتخاباتی داشته باشد زیرا اکثریت اصولگرایان به عضویت این شورا درمی‌آیند.

ترقی درباره نسبت شورای هماهنگی اصولگرایان با جامعتین، گفت: اگر اختلافی در مصادیق یا شاخص‌ها بوجود بیاید، آن اختلافات به آیت‌الله یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی ارجاع داده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر اختلافی در لیست نباشد، آیا این لیست هم باید به تأیید جامعتین و آیت‌الله مصباح یزدی برسد،‌ اظهار کرد: این مسأله به تصمیم جامعتین بستگی دارد. هنوز مشخص نیست جامعتین نظرات کلی می‌دهند یا وارد مصادیق می‌شوند. تاکنون بزرگان اصولگرا و جامعتین از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان حمایت کرده‌اند.

در همین حال حجت‌‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر اینکه سه ضلع قصد ندارند لیست جدایی برای انتخابات بدهند، افزود: قرار شده اصول‌گرایان با هم باشند و بتوانند با هم همگرایی خوبی داشته باشند و روزبه روز به هم نزدیک‌تر شوند.
دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به این پرسش که آیا آیات مصباح، یزدی و موحدی‌کرمانی درباره فصل الخطاب بودن برای سه ضلع موافقت کرده‌اند، گفت: در جلسه‌ای که خدمت آیت‌الله موحدی‌کرمانی رفتیم، ایشان از فصل‌الخطاب بودن برای سه ضلع استقبال کردند؛‌ تصور می‌کنم در جلساتی که با این بزرگواران داشته‌ایم آقایان نیز به دنبال این هستند که ما به وحدت برسیم و اختلاف نظرها را حل کنیم.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم این موضوع کار درستی است و وقتی بزرگترهای ما بشنوند که ما به وحدت می‌رسیم، خوشحال خواهند شد و از این کار حمایت می‌کنند و بعید است کسی موافق این موضوع نباشد؛ البته اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید باید از خود این بزرگواران سؤال کنید.

27214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =