۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

تسنیم نوشت: سامانه موشکی تلاش، با حذف سامانه موشکی اس ۲۰۰ روسی و همچنین جایگزینی سامانه موشکی بومی صیاد ۳ در آن، کاملا بومی شد.

پیش از این و در سال‌های گذشته، سامانه‌های سه‌گانه تلاش با موفقیت تست و رونمایی شده بودند. تلاش 1 و 2، سامانه‌ای موشکی با به کارگیری موشک‌های بومی صیاد 2 و بهره‌گیری رادارهای بومی بود که در به‌روزرسانی و افزایش قابلیت‌های سامانه موشکی تلاش 2، ضمن ارتقاهای جانبی، سامانه موشکی اس 200 نیز با این سامانه تلفیق شد و سامانه جدیدی به نام سامانه موشکی تلاش 3 تست و رونمایی شد.

اما مهمترین ویژگی سامانه جدید موشکی تلاش به نسبت سامانه‌های موشکی تلاش 1، 2 و 3، این است که این سامانه نسبت سامانه‌های قبلی تلاش، کاملا بومی سازی شده است به نحوی که سامانه موشکی اس200 روسیه که به صورت تلفیقی و برای هدف قرار دادن اهداف برد بلند و ارتفاع بالا در سامانه به کار گرفته شده بود، از "سامانه سلاح" سامانه تلاش حذف شده است.

برای دستیابی به رهگیری و انهدام اهداف در ارتفاع بالا و برد بلند، از یک سامانه موشکی ایرانی و بومی به نام "صیاد 3" به جای سامانه موشکی اس 200 استفاده شده است. البته اس 200 به صورت تلفیقی در سامانه تلاش 3 به کار گرفته شده بود ولی حالا موشک‌های صیاد 3، با سامانه موشکی تلاش ترکیب شده و جزئی از آن هستند و با استفاده از لانچرهای پاتریوتی شکل، از سامانه موشکی تلاش شلیک خواهند شد.

موشک صیاد 3، مدل ارتقا یافته موشک صیاد 2 است که برای نخستین بار، سال گذشته در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نمایش درآمد.

موشک صیاد 3 نیز یک موشک پدافندی است که تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است ولی با توجه به جایگزینی آن به جای موشک‌های اس 200، احتمالا باید بردی معادل همان موشک‌ها را برای اصابت به اهداف در همان سطح (برد و ارتفاع) داشته باشد.

نمونه جدید سامانه موشکی تلاش که کاملا بومی و ایرانی شده، از 5 بخش اصلی به شرح ذیل تشکیل شده است:

1- فرستند اطلاعات

2- روشن کننده هدف (سامانه کشف و رهگیری هدف)

3- واحد کنترل و مانیتورینگ

4- سکوی پرتاب (لانچر جعبه‌ای)

5- موشک‌های صیاد 2 و 3

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =