آخرین وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان از زبان مدیر عامل خانه موسیقی

موسیقی‌ما نوشت: حمیدرضا نوربخش: خوشبختانه مشکلی جدی وجود ندارد.

استاد شجریان درگیر یک آنفلونزای بسیار شدید شده بودند که متاسفانه در نهایت باعث عفونت شدید ریه‌ی ایشان شده و همین مساله مشکلاتی را برایشان به وجود آورده و منتهی به بستری شدنشان در بیمارستان شده است؛ اما خوشبختانه مشکلی جدی وجود ندارد و انشاالله تا اواخر هفته‌ی جاری از بیمارستان مرخص خواهند شد.»

این را حمیدرضا نوربخش  مدیر عامل خانه‌ی موسیقی می‌گوید. او به شکل قوی تمامی شایعاتی را که در این مدت حول بیماری خسروی آواز ایران شکل گرفته بود را رد و تاکید می‌کند که مساله‌ای نگران‌کننده درباره‌ی وضعیت سلامتی ایشان وجود ندارد.

در این میان اما سعید فرج‌پوری آهنگساز و نوازنده‌ی کمانچه- که هم‌اکنون در کانادا به سر می‌برند، درباره‌ی دلیل لغو برنامه‌ی استانبول که با شایعات بسیاری همراه بود، توضیح می‌دهد: «آن برنامه تنها به خاطر ناآرامی‌هایی که در کشور ترکیه وجود داشت، لغو شد و در آن زمان استاد در شرایط جسمانی مناسبی قرار داشتند. در واقع دلیل علاقه‌ی ایشان به اجرای برنامه در ترکیه، صرفا فراهم شدن امکانات بیشتری برای همراهی با مخاطبان ایرانی است.»

او البته ادامه می‌دهد کسانی که با اجرای برنامه‌ی استاد شجریان مخالفت می‌کنند و ایشان را ممنوع‌الکار کرده‌اند، باید در برابر تاریخ این سرزمین پاسخگو باشند:‌ «ایشان بدون شک یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی در چندین دهه‌ی گذشته است، با این حال عده‌ای بدون آنکه مصلحتی را در نظر گرفته باشند، ایشان را ممنوع‌الکار کرده‌اند. این در حالی است که استاد شجریان، علاقه‌ی بسیاری دارند تا این رپرتوار را که ما آماده کرده‌ایم در ایران اجرا کنند و تمام تلاش‌هایشان را در این زمینه کرده‌اند.»

این نوازنده‌ی کمانچه و آهنگساز می‌گوید که دولت با وجود تمام قول‌های مساعدی که در ابتدای فعالیت خود برای ادامه‌ی فعالیت‌های آقای شجریان انجام داد، در این میان بدقولی کرده‌ است و او نیز باید پاسخگوی تاریخ باشد.»

این در حالی است که دیروز «حسین نوش‌آبادی» - سخنگوی وزیر ارشاد - در جلسه‌ی مطبوعاتی خویش تنها به گفتن این جملات بسنده کرد که:‌ «در مورد این خواننده، ما آرزو می کنیم به زودی سلامت‌اش را کسب کند و نتایج پیگیری های درمانی‌اش هم مثبت باشد. ما همیشه خواهان این بوده ایم که هنرمندان کشورمان در شرایط خوبی به سر ببرند و برای ایشان هم آرزوی سلامتی می کنیم.»

در این میان اما بخش خبری بیست و سی در اقدامی غیرمنتظره، تصاویری از محمدرضا شجریان در بیمارستان پخش کرد و گزارشی از آخرین وضعیت جسمانی استاد شجریان ارایه داد و ایشان را به عنوان استاد موسیقی خطاب و عنوان کرد که او در دهه‌های گذشته چندین اثر خلق کرده است. این اقدام غیر منتظره بیست و سی، در پی ممنوعیت پخش آثار خسروی آواز ایران در 6 سال گذشته است، به شکلی که حتی با وجود درخواست‌های فراوان مردم،‌ «ربنا»ی ایشان نیز پخش نشده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    72 9
    با درود فراوان بر صدای همیشه ماندنی وجاودان
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    14 4
    درود بی کران بر خسرو اواز ایران استاد شجریان
  • هادی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    1 13
    شجریان کی هست؟من که اصلا تا حالا اسمشو نشنیدم
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      11 1
      شما برو برنامه کودک نگاه کن فدات هادی جان
  • اصغر انصاری A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    4 1
    درود بر استاد آواز ایران دوستان شایعات رو باور نکنید استاد ما بیدی نیستن که با این باد ها بلرزن استاد همیشه سر زنده و پیروز باشید
  • مهدی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    6 1
    تنت نیازمند ناز طبیبان مباد استاد بزرگ آواز ایران درود
  • منصور ابتهاج از مازندران ساری A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    4 1
    استاد استادها محمدرضا شجریان تنها کسیست که غزلهای جاوداته مولانا و سعدی و حافظ را با صدای جاودانه اش جاودانه تر کرد . هر کسی از کاری که میکند عشق میورزد اما یگانه عالم با این خلقتش یعنی استاد عالم تاب محمدرضا شجریان معاشقه میکند . چرا که : اهل فهم زمانی که کارهای استاد را گوش میکنند رابطهء شان با خداوند کمتر از میلیمتر میشود . پس بدرود استاد و خداوند عمر نوح بشما دهد تا اهل دل با نفس شما نفس بگیرند ... انشالله
  • بی نام RO ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    1 14
    استادی که بازیچه سیاسی کاری شود وارزش خودش رااینهمه پایین بیاورد چنین حال وروزی پیدامیکند
  • بهراد A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    4 1
    درود بر یگانه آواز ایران..آرزوی سلامتی برای ایشان دارم..