ایلنا نوشت: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد طرح تسهیل ارائه تابعیت ایرانی به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی گفت: در حال حاضر دادن تابعیت به رزمندگان خارجی دیگر مطرح نیست.

حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی در مورد طرح مجلس مبنی برتسهیل ارائه تابعیت ایرانی به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی، اظهار کرد: در رابطه با این طرح جلسه‌ای را در کمیسیون امنیت مجلس همراه با وزارت کشور، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات داشتیم، بنا شد که در این رابطه در وزارت کشور جلسه‌ای تشکیل و در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: دادن تابعیت به افراد غیرایرانی کار بسیار مشکلی‌ست و مورد بحث نخواهد بود، اما این مساله که اقامت و یا کارت مخصوصی به آنها بدهند تا در زمانی که در ایران هستند از آن استفاده کنند، مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت؛ اما دادن تابعیت ایرانی در حال حاضر اصلا مطرح نیست.

منتظر اعلام نتیجه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هستیم

شهیدی در ادامه در مورد آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو سال پیش با مصوبه مجلس آغاز شد و زمانی که من به سمت ریاست این بنیاد منصوب شدم؛ دو الی سه ماه از کار کمیته تحقیق و تفحص در بنیاد شهید باقی مانده بود و سپس شش ماه دیگر نیز این تحقیقات تمدید شد.

وی ادامه داد: پس از آن هرچه را که به دست آورده بودند به مجلس منتقل کردند و نتایج به دست آمده در مجلس بررسی و نتیجه‌گیری شد؛ اما بر اساس آیین‌نامه مجلس این نتیجه‌گیری ابتدا باید در کمیسیون اجتماعی مصوب شود تا در صحن خوانده شود که البته این روند کند پیش می‌رود.

معاون رئیس جمهور افزود: بنابراین ما دیگر در این زمینه مسئولیتی نداریم و اگر مجلس اعلام کند که اختلاسی پیش آمده یا حقی ضایع شده است، ما نیز حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که حقوق از دست رفته را بازگردانیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =