۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶

ایرنا نوشت: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه اعلام کرد: سودان موافقت اولیه خود را با اعزام نیروهای زمینی به یمن اعلام کرده است.

این پایگاه خبری نوشت: این توافق دولت سودان همزمان با سفر منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به خارطوم و دیدار روز شنبه با عمر البشیر رییس جمهور این کشور صورت گرفته است.

براساس این خبر، منصور هادی از خارطوم خواستار همکاری نظامی برای اشغال صنعا پایتخت یمن شده و نیز خواسته است تا مداوای مجروحان طرفدار وی در بیمارستان های سودان استمرار داشته باشد.
عمر البشیر نیز در این دیدار برای همکاری همه جانبه با منصورهادی اعلام آمادگی کرد.

عربستان سعودی با همراهی 9 کشور عربی از جمله سودان (بجز عمان) و حمایت آمریکا، تجاوز هوایی و دریایی به خاک یمن را از ششم فروردین گذشته با هدف بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کرد که با گذشت پنج ماه تاکنون بدان دست نیافته است.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
این در حالی است که عربستان و کشورهای ائتلاف توانایی انجام عملیات نظامی زمینی علیه مردم یمن را نداشته و به دلیل مقاومت ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون از انجام آن ناکام بوده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =