ایران: معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در بازدید از روزنامه ایران به تشریح برنامه‌های دولت در عرصه فناوری پرداخت.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات دیروز با حضور در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران از بخش‌های مختلف این مؤسسه بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت رسانه‌ای این مجموعه آشنا شد. به گزارش «ایران»، نصرالله جهانگرد در بازدید از روزنامه ایران با تأکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک گفت: شخص رئیس جمهوری از همان ابتدای فعالیت دولت یازدهم، به شفافیت عملکرد فعالیت دولت و بخش‌های اقتصادی توجه ویژه داشت و یکی از راه‌های جلوگیری از فساد را برپایی خدمات الکترونیکی دولت می‌دانست که بتواند شفافیت و به طور همزمان، سهولت و بهبود را برای ارائه خدمات به مردم فراهم کند.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: به همین منظور با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید، برنامه اجرایی دولت الکترونیک سال قبل در شورای عالی فناوری اطلاعات به تصویب رسید و بر اساس این برنامه اجرایی، برای کل دستگاه‌های کشور تکالیفی تعیین وبرای اجرا، ابلاغ شد. جهانگرد همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای مدیریت و هماهنگی این طرح گفت: در این راستا، دستگاه‌های اجرایی کشور از نظر فعالیت، همگن‌یابی و در قالب 14گروه یا خوشه، ساماندهی شدند تا بتوانند فعالیت‌های خود را که از نظر فنی شبیه به یکدیگر است، با کاهش هزینه‌ها و بهینه شدن فرآیندها زودتر انجام دهند. به همین منظور در سال جاری، دولت برای کل دستگاه ها، یک ردیف اختصاصی قرار داد و به صورت متمرکز هم اختیاراتی داده شد تا این کار را به انجام برسانند.

جهانگرد افزود: تاکنون تعدادی از این خوشه‌ها برپا شده و برای تعدادی از پروژه‌ها نیز تصمیم‌گیری شده که از آن جمله می‌توان به حوزه سلامت اشاره داشت که موضوع بسیار مهمی است. همان‌طور که می‌دانید سلامت و فعالیت‌های آن، برای مردم بسیار حیاتی است و از نظر اقتصادی نیز برای دولت هزینه خیلی بزرگی دارد به صورتی که اگر در این حوزه، میزان دقت کم شود می‌تواند هزینه‌های مضاعف، ایجاد کرده و حتی سیاست‌های دولت را نیز تهدید کند از این رو هم وزیر بهداشت و هم وزارت ارتباطات همکاری لازم را داشتند.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در همین راستا یک کارگروه با ریاست وزیر بهداشت تأسیس شده که ما هم در آن شرکت داریم و به تبع آن، همه داروخانه ها، پاراکلینیک ها، بیمارستان‌ها و بیمه‌ها همه به صورت کامل در حال اتوماسیون و الکترونیکی کردن خدمات خود هستند و در یک شبکه خاص با هم ارتباط دارند و به این ترتیب به سمتی می‌رویم که پرونده سلامت شهروندان به طور کامل در اختیار نظام درمان قرار داشته باشد. جهانگرد ادامه داد: با الکترونیکی شدن این خدمات، مصرف دارو در کشور مدیریت می‌شود و هرگونه اسراف و سوء‌استفاده نیز قابل کشف و پیگیری است و ازسوی دیگر آثار تحلیلی اطلاعات این حوزه نیز می‌تواند به تدوین سیاست‌های بهتر سلامت و بهداشت در مناطق مختلف کمک کند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =