مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد روضه محمدیه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاون بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۲۱ هزار شهید دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر یاران صدیق حضرت امام (ره) بودند که در آن شرایط سخت اوایل انقلاب نقش بسیار مهمی در خدمت به مردم ایفا نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مقدم، مردمداری، صداقت، درستی، پاکی، راستگویی، تواضع، تحمل، بردباری و خدمتگزاری بدون منت به مردم را از ویژگی‌های بارز رئیس جمهور و نخست وزیر شهید جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان و مسئولین ما باید از این رفتار و اخلاق شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند و در خدمت به مردم ایران از هیچ کوششی دریغ ننمایند.
وی ادامه داد: هرچند که عمر مسئولیت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود اما این دو شهید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار شدند.

حجت الاسلام مقدم به نقش بی‌بدیل و انکارناپذیر حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با اتکاء به حضور مردم، زنان و جوانان، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

وی، حرکت امام راحل را برای ایجاد انقلاب در ایران، ادامه دهنده حرکت مشروطیت عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای رهایی مردم از سال های سال استبداد و خودکامگی بود.

معاون بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) جمهوریت و اسلامیت نظام را دو رکن مهم و اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضرت امام خمینی (ره) همواره تأکید داشتند که نقش مردم در تمام ارکان نظام پررنگ دیده شود و همواره به نظر و رأی مردم احترام می‌گذاشتند.

محمد مقدم تصریح کرد: امام راحل از این رو مردم را به حکومت پیوند زد و ارکان انقلاب، متکی به مردم است.

وی افزود: امام هیچ گاه حضور مردم در صحنه را نمایشی یا زینتی نمی دانست و بر همین اساس پس از جنگ تاکید کرد کشور باید به مدار قانون باشد تا حقوق افراد محترم شمرده شود.

معاون بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره)، دو انتخابات اسفند 94 را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید دانست تنها راه اعلام نظر و صدای مردم، صندوق های رای است و در جمهوری اسلامی، مردم حرف آخر را می زنند.

حجت الاسلام مقدم تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم، بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند اما عده‌ای می‌خواهند به هر شکلی حضور مردم را تضعیف نمایند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: خیانت به جمهوریت نظام، خیانت به مردم است و هیچ کس نمی تواند برای مردم تعیین تکلیف کرد.

مقدم گفت: اگر قرار است مردم اشتباه کنند، قطعا یک جمع کوچک تر ضریب خطایش بیشتر است چراکه عقل جمعی کمتر اشتباه می کند.

این مقام ارشد موسسه تنظیم و نشر امام خمینی گفت که همه نهادها باید رای مردم را حق الناس بدانند و این عقیده امام راحل و رهبر انقلاب است.


وی اسلامیت نظام را رکن دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: اسلام حضرت امام (ره) اسلام همراه با منطق، اخلاق، معنویت و عقلانیت است که این پیام را معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران به دنیا صادر نمودند.

حجت الاسلام مقدم با اشاره به اینکه گروه های افراطی نیز دم از اسلام می زنند، گفت: رفتار ما به نام اسلام نباید به گونه ای باشد که نسل جوان و نسل جدید با بن بست نسبت به آنچه ما ارائه می کنیم، مواجه شود.

محمد مقدم گفت: واقعیت و عقلانیت در اسلام امام راحل موج می زد، چراکه او در زمان زندگی می کرد.

وی تاکید کرد که اگر دین با زمان سازگار نشود، ماندگار نخواهد بود.

این مقام ارشد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با اشاره به جمله معروف امام مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، گفت: فرموده امام راحل ناظر بر نظامی است که جمهوریت در آن موج بزند و اسلام اخلاقی در آن حاکم باشد.

حجت الاسلام مقدم گفت: اسلام محمدی، اسلام رحمانیت، برادری، اخلاقی و محبت بود. وی با اشاره به گرویدن برخی جوانان اروپایی به گروه های تندرو مانند داعش گفت: اروپایی ها به جنبه های مادی رسیده اند ولی از خلا معنویت رنج می برند. و این مهم، در این اقدام جوانان آنان موثر است.

وی همچنین به آشنایی نزدیک خود با شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: این بزرگواران مسلمان اخلاق مدار بودند و برای پیروزی انقلاب خون دلها خوردند. که متاسفانه دشمن، بهترین نیروها را از انقلاب گرفت.

مقدم به طرح برخی مباحث پیرامون قضایای سال 67 در گروه های اجتماعی هم گفت: متاسفانه درخصوص مجاهدین خلق، تنها به گفته های مربوط به آن سال بسنده شده در حالیکه خیانت و هزینه تراشی آنان در جنگ 8 ساله، مسائل هسته ای، ترورهای شخصیت ها بخوبی تبیین نشده است.

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات 92 گریزی زد و اراده مردم شرایط کشور را تغییر داد.

مقدم تصریح کرد با روی کارآمدن دولت متکی به مردم، یکی از پزمناقشه ترین پرونده های هسته ای بین المللی به لطف خداوند پیگیری شد و امیدواریم این توافق اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با توافق صورت گرفته ایران از خطر جدی عبور کرد و امروز چشم انداز ایران، امید و نشاط است.

در این مراسم که باحضور جمعی از اقشار مختلف مردم همراه بود، آیت ا... ناصری امام جمعه یزد، میرمحمدی استاندار، سردار جوکار نماینده یزد، حجت الاسلام محمد صدوقی و ... حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    3 0
    درود بر شما . زنده باد عقلانیت . بیانات شما خواست ملت ایران است . اگر چه افراطیون و رانت خواران تمامیت خواه هر روز برای دولت و ملت حاشیه سازی می کنند