۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
دلیخون: من و سحر قریشی گم شدیم

وقتی با چهره خندان وارد دفتر شد خیلی آشنا نمی زد اما چندان طول نکشید که او با برخوردهای دوستانه و شوخ طبعی که گویا در وجودش درونی شده، فضایی خودمانی ایجاد کرد، غیر از دوستان و اطرافیانش، خودش هم اذعان دارد که از دوران بچگی اهل مزاح و جوک و بذله گویی بوده، خصلت و منشی که هنوزهم با اوست.

او که متولد 1363 است در هفت سالگی به همراه خانواده از درود استان لرستان به تهران مهاجرت می کند و مثل اغلب اهالی نمایش و تئاتر که علاقه به این حرفه را از تئاتر مدرسه شروع می کنند او نیز اول بار با نمایش عبدلی و اوسا روی صحنه می رود و بالاخره در سال 81 با همکاری فعال در پشت صحنه فیلم دوئل و بازی در یک تک سکانس در فیلم "گاهی به آسمان نگاه کن" به کارگردانی کمال تبریزی وارد این حرفه می شود.
او از جمله آدم هایی است که سینما برایش فقط در بازیگری و هنرپیشه گی خلاصه نشده و در دیگر بخش های این حرفه مثل فیلمسازی و تهیه کنندگی هم فعال است، باری این گفت و گو را با او یعنی محسن دلیخون درباره آخرین فیلمش به نام "خرپول " که تهیه کنندگی آن را هم برعهده داشته، شروع کردیم.
دلیخون گفت: خرپول یک فیلم ویدئویی به كارگردانی مسعود منصوری است که کارهای تدوین آن را پرهام وفايي در استوديو فيلمنگاران انجام داده و محمد بيگي هم صداگذاري این فیلم را برعهده داشته است.
خرپول داستان زندگی چند جوان آس و پاس است كه در آرزوي پولدار شدن و یک شبه ره صدساله را رفتن، دست به يك سرقت بي عيب و نقص از يك جواهر فروشي مي زنند، اما در پایان بخاطر سهم خواهي بيشتر هر یک از آنها درصدد حذف دیگری برمي ايند و ... من هم نقش یکی از آن جوان ها را که محور اصلی داستان این فیلم است را ایفا می کنم.
شهرام قائدی، سحر قریشی، سیما خضرآبادی، عدنان كاپوسيان، سیاوش مفیدی، جمشید جهانزاده، نگین معتضدی، شهین تسلیمی، آتش تقی پور، سعیده عرب، سیاوش قاسمی، نجات علی مرادی، مجتبي دنيوي، سارا رمضاني نقش های اصلی این فیلم را بازی کرده اند.
دستیار و برنامه ریز این فیلم محمد عزیزی، مدیر تصویربرداری: مجید صباغ بهروز، صدابردار: رضا حیدری، طراح گریم: مهرداد قلی پور، مدیر تولید: مسعود دلیری، منشی صحنه: پرستو مدانلو، طراح صحنه و لباس: مصطفی آذرنوش، دستیار صحنه و لباس: مرتضی جمالي، مدیر تدارکات: سیداحمد رضایی، دستیار دوم صحنه و لباس: پریسا گلجو، دستیار دوم کارگردان: رسول فتوره چی، جلوه های ویژه: حمید رسولیان، گروه پارکو: مهدی شیخ پور، گروه تصویربرداری: مجید نعیمی، تجهیزات تصویربرداری: شرکت مشار ایران، سینه موبیل: عطا براتی، دستیار تدارکات: محمد میثمی، تمار نادر اژدری، جعفر اسدی، محمد رستمی، محرم رامشه دیگر عوامل و دست اندرکاران فیلم خرپول را تشکیل می دهند.
تهیه کننده فیلم خرپول تاکید کرد: گرچه این فیلم قرار است از طریق شبکه نمایش خانگی توزیع و عرضه شود، اما از همان ابتدا ساخت این فیلم با ذهنیت پخش آن در تلویزیون آغاز و ادامه یافت، بنابراین تمام نکات و جزییات لازم از نظر ظاهر بازیگران و نوع ساختار، تاثیر ان بر افکار عمومی و دیگر جنبه ها بطور دقیق رعایت شد و به نظر می رسد در صورت توافق بر سر قیمت، فیلم خرپول در یکی از شبکه های سیما پخش شود.

مطالعه و یادگیری در حرفه سینما هیچگاه نباید متوقف شود

 

 

دلیخون می گوید: من معتقدم کسانی که در حرفه سینما بخصوص هنرپیشگی و بازیگری فعالیت دارند هرچقدر هم فیلمهای زیادی بازی کرده و مشهور شده باشند بازهم به آموزش و یادگیری و مطالعه نیاز دارند، به همین منظور برغم شرکت در کلاسهای بازیگری امین تارخ در گذشته، اکنون نیز کماکان در حال آموزش تئاتر هستم و این روند را ادامه خواهم داد.
او که تهیه کنندگی فیلم کلاف به کارگردانی شهرام شاه حسینی را برعهده داشته و علاوه براینکه در فیلم و سریال های مختلف از جمله تله فیلم " پسرها سرباز به دنیا نمی آیند" و سریال " شاید برای شما هم اتفاق بیقتد" هم بازی کرده، خودش هم کارگردانی و ساخت فیلم را تجربه کرده و او با فیلمی به نام "رابطه بین ما و خدا" که یک کار مذهبی است عنوان دوم جشنواره فیلم فجر را نیز به دست آورده است.

دلیخون از ساخت کارهای بی کیفیت ویدئویی دل خونی دارد

دلیخون معتقد است کیفیت کارهای سینمایی ویدئویی در ماهها و سال های اخیر رو به افول بوده و عدم استقبال علاقه مندان به این فیلم ها را درپی داشته است، به نحوی که فروش آنها از 400 تا 500 میلیون تومان به 100 تا 120 میلیون کاهش یافته است.
او می گوید: نبابد با ساخت فیلمنامه های ضعیف و به نوعی سواستفاده از ترفندهای غیرصادقانه یعنی بازی چند ثانیه ای هنرپیشه های معروف و بزرگ نمایی نام و حضور آنان در تیتراژ به بینندگان دروغ گفت، که در این صورت سرمایه اصلی سینما که همان علاقمندان و تماشاگران هستند را از دست خواهیم داد و این انتقاد بیشتر شامل کارگردانان و تهیه کنندگان اینگونه فیلم ها می شود که با ساخت این فیلم های بی کیفیت ضربه جبران ناپذیری به این صنعت می زنند.

من و سحر قریشی گم شدیم

وقتی از دلیخون خواستیم خاطره ای از فعالیت های سینمایی اش تعریف کند، او گفت: من و سحر قریشی در فیلم خرپول خواهر و برادر هستیم، اتفاقا سر یکی از صحنه های این فیلم که قرار بود خانم قریشی راننده ماشین جیبپ باشد، بنا شد برای آشنایی او با حرکت دادن این ماشین کمی تمرین کند، بنابراین به اتفاق هم همراه با خانم منشی صحنه سوار بر ماشین جیپ چند کیلومتری از محل لوکیشن و صحنه دور شدیم.
در این حین و در یک سربالایی ماشین جیپ به یکباره خاموش شد، این در حالی بود که ما نمی دانستیم چه نشانی را برای پیدا کردن خودمان به همکاران سر صحنه بدهیم و در واقع به نوعی گم شده بودیم، ابتدا فکر کردیم که شاید با هل دادن ماشین روشن شود که برای اینکار خانم قریشی و خانم منشی صحنه مجبور به هل دادن ماشین شدند، بعد از مدتی تازه متوجه شدیم که بنزین ماشین تمام شده و تا تهیه بنزین و بازگشت به سر صحنه حدود دو ساعت طول کشید و هرچند این اتفاق موجب خنده و تکه پرانی همکاران شد اما کار را هم عقب انداخت.

مشدی تری هستی ، کاپیتان کشتی هستی
این گفت و گو رو به پایان بود که از دلیخون پرسیدیم اگر قرار باشد از دیگر کارهای سینما صرفنظر کرده و فقط به بازی در فیلم ها اشتغال داشته باشد، چه نقشی را بیشتر از بقیه دوست دارد؟ او بلافاصله گفت، اکشن و کمدی را ترجیح می دهم، راستی این آقا محسن دلیخون تکه کلامی هم دارد که اغلب در برخورد با دیگران و برای هرچه زودتر خودمونی شدن از آن استفاده می کند و آن این است که با رو به رو شدن با طرف مقابل می گوید: مشدی تری هستی ، کاپیتان کشتی هستی.
او توضیح داد که "تری" را از ماشین های موند بالا مثل مزدا تری الهام گرفته که پسوند تری نشاندهنده کلاس بالا بودن آن است و مشدی هم که خود بخود معنی کیفیت بالا می دهد، از این رو وقتی گاه خداحافظی فرا رسید از دلیخون خواستیم، همیشه مشدی تری باشد و کاپیتان کشتی باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    5 2
    جای آقای سلحشور خالی
  • آيينه وند DE ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 2
    بازيگر آينده دار سينماي كشور ميشه
  • سالار IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    3 2
    موفق باشيد