کوهنورد 58 ساله ارومیه ای و فاتح قله هفت هزار و 492 متری نوشاخ افغانستان گفت: صعود به این قله افتخاری برای ایران اسلامی است و برای ثبت رکورد سنی ام در کتاب گینس به حمایت معنوی و مادی مسوولان نیازمندم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، همايون مؤيّد زاده در اين خصوص گفت: این قله در روستای قاضی ده ایالت بدخشان افغانستان قرار دارد و عملیات صعود تیم چهار نفره ما از 12 مرداد ماه آغاز شد.
وی اظهار کرد: نخستین کمپ قله نوشاخ در ارتفاع 5500 قرار دارد و در ادامه برای رسیدن به کمپ دو باید به ارتفاع شش هزار و 156 متر صعود می کردیم و در ادامه تا ارتفاع 6700 متر بالا رفته و به کمپ سوم رسیدیم.
مویدزاده بیان کرد: برای بالا رفتن از مسیر دیواره 500 متری یخچالی این قله به دلیل پوسیده بودن طنابهایی که کوهنوردان افغانی به جا گذاشته بودند ، با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم ولی در ادامه پس از تلاش فراوان موفق به پشت سر گذاشتن این مسیر نیز شدیم.
وی که به عنوان سرگروه در این صعود حضور داشت ، گفت: تیم ما متشکل از چهار نفر بود که کریم حسین پور کوهنورد تبریزی به دلیل عدم هم هوایی با گروه نتوانست موفق به صعود شود ولی بهروز رشيدي و مهدي حسيني دو كوهنورد کرماني و من موفق به فتح قله نوشاخ شدیم.
موید زاده گفت: رکورد سنی 58 سال جهان را برای صعود به ارتفاع هفت هزار و 492 متری قله نوشاخ افغانستان شکسته ام و برای ثبت آن باید مبلغ 110 میلیون ریال به اتحادیه گینس برای ثبت در دفتر این سازمان واریز کنم.
وی گفت: انجمن کوهنوردان ایران حمایت قابل قبولی از گروه اعزامی ما داشت و توانستیم روز 31 مردادماه بر بلندای قله نوشاخ سرسخت و مقاوم قرار گرفته و پرچم سه رنگ ایران را بر فراز آن به اهتزار در آوریم.
این کوهنورد پیشکسوت ارومیه ای 58 سال سن دارد و کارمند بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =