وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت دنیا در زمینه های تکنولوژی و اطلاعاتی تاکید کرد با فیلتر کردن نمی توان جلوی دسترسی به اطلاعات را گرفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان آذربایجان غربی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر این استان را مهد عارفان ، عالمان ، فرهیختگان و ... عنوان و آذربایجان غربی را سرزمین رزمندگان مجاهد یاد کرد.

وی گفت : دولت یازدهم از یک طرف زیر فشار تحریم ها ظالمانه قرار داشت و خوشبختانه با تلاش توانست غیرممکن را به ممکن تبدیل و امیدواری را به مردم باز گرداند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت یارانه ها بار سنگین و مضاعفی بر دوش دولت است و اگر این مبلغ صرف بهداشت و و عمران شود تسهیلات زیادی برای رضایت مندی مردم ایجاد میشود. و تلاش دولت بر اینست که یارانه برای کسانی که واقعا مستحق هستند پرداخت شود.

جنتی تصریح کرد : متاسفانه بار سنگین دیگری که بر دوش دولت است موضوع مسکن مهر است که این مجتمع ها در مکان هایی ساخته شده اند که امکان ارائه خدمات عمومی مانند برق ، آب و گاز به آنها وجود ندارد بنابراین معلوم نیست که چطور بدون مطالعه چنین پروژه هایی پیش بینی شده اند.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که در دولت های نهم و دهم 890000 نفر جذب شده اند که نزدیک 500000 نفر از آنها غیرقانونی و اغلب آنها ناکارآمد بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت : اکنون دنیا پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه تکنولوژی داشته طوری که قبلا ماهواره ها در ارتفاع 36000 کیلومتری و اکنون در ارتفاع 1000 کیلومتری مستقر هستند و حتی با فیلتر کردن سایت ها و جمع آوری ماهواره ها هم نمی توان دسترسی کاربران را به دنیای اطلاعات مسدود کرد ، لذا باید با برگزاری کنسرت های سالم ، بازیهای رایانه ای ، تالیف کتاب های مفید و از راه فرهنگ سازی بتوانیم استفاده درست را آموزش دهیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =