تیم امید را که دادید به کاشانی، بزرگسالان هم سپردید به اسلامیان/آقای کفاشیان شما دقیقا چکار می کنید؟

حرف هایی که وزیر ورزش می زند به خوبی نشان می دهد کفاشیان دقیقا چه وظیفه ای در فدراسیون فوتبال دارد.

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کفاشیان هر چه به روزهای پایانی دوره دوم ریاستش در فدراسیون فوتبال نزدیکتر می شود، وظایف خود را محدودتر می کند. او عملا تمام وظایف خود را در تیم های ملی بزرگسالان و امید به فرد دیگری واگذار کرد و به طور کامل پای خود را از مدیریت مشکلات این دو تیم، بیرون کشیده است. کفاشیان سال گذشته تیم امید را به حبیب کاشانی سپرد. ابتدا همه تصور می کردند کاشانی تنها مدیریت می کند و تصمیم گیری نهایی با کفاشیان است اما خیلی زود مشخص شد او تمام مسئولیت تیم امید را تمام و کمال به کاشانی سپرده است. از همان زمانیکه تیم امید توانست به اردوهای پی در پی خارجی برود، پیدا بود فدراسیون بی پول کفاشیان، کوچکترین دخل و تصرفی در اجرای برنامه های این تیم ندارد و رئیس به طور کامل تیم امید را به حبیب کاشانی وگذار کرده است! حالا این اتفاق دقیقا درباره تیم ملی بزرگسالان هم رخ داده است. محمود اسلامیان از پس، به طور کامل مسئولیت تیم بزرگسالان را خواهد داشت. کفاشیان در گفت و گوی امروز با خبرگزاری تسنیم این موضوع را تائید کرد: «ما یک مدیر تیم ملی داریم که دائما کنار تیم است. افشین پیروانی این مسئولیت را برعهده دارد که ارتباط تیم ملی با فدراسیون و کارهای مربوط به تیم را انجام می‌دهد. یکسری اختیارات هم در قبال تیم ملی در اختیار من است و من این اختیارات را به اسلامیان واگذار می‌کنم. همانطور که در تیم امید اختیاراتم را به حبیب کاشانی واگذار کردم و او اکنون مدیر تیم امید است اسلامیان هم به همین شکل اختیارات من را در تیم ملی برعهده خواهد گرفت تا بالای سر تیم ملی باشد و مسائل مربوط به تیم ملی را به طور کلی به هیئت رئیسه مطرح کند تا مشکلات تیم ملی برطرف شود.»
و این یعنی علی کفاشیان دیگر در فدراسیون فوتبال وظیفه خاصی ندارد جز حضور در جلسات هیات رئیسه و AFC! رئیس فدراسیون در تیم های جوانان و نوجوانان و نونهالان هم دخالت چندانی نمی کند و معمولا به آنها می گوید پول ندارد. اخیرا قرارداد خسوس و اوکتاویو سرمربی تیم فوتسال و فوتبال ساحلی را هم لغو کرده و گفته: «پول نداریم و باید مربی ایرانی بیاوریم.»
حالا یک سوال کلیدی پیش می آید؛ کفاشیان دقیقا در فدراسیون فوتبال چکار می کند؟ او که تیم بزرگسالان و امید را به دیگران داده. تیم های بانوان هم به دست عرب عامری معاونش سپرده، در فوتسال و فوتبال ساحلی هم دخالت زیادی نمی کند، پس به عنوان رئیس در فدراسیون چه می کند؟ برای جواب به این سوال کلیدی، ناخودآگاه به یاد حرف های وزیر ورزش افتادیم. او بی آنکه نامی از کفاشیان بیاورد به رئیس فدراسیون فوتبال اشاره می کند و می گوید: «رئیس فدراسیون فوتبال باید حتما با فوتبال آشنا باشد و درس این رشته را خوانده باشد و در حوزه مدیریت هم صاحب اندیشه تئوریک و مبنایی بوده باشد. بعد از همه ظرفیت ها استفاده کند و کار را راه بیندازد. تازه بعد از آن هم باید ارزیابی کرد با داشتن همه این ظرفیت ها، آیا شایستگی دارد یا خیر. ما هیچ کدام از این ها را نمی بینیم، می گوییم الان پول بدهیم چه می کنی؟ می گوید شق القمر می کنم. بعد پول را برمی دارند سفر می روند و برای خودشان مسافرت می تراشند. از 365 روز 5 روز تهران هستند، 60روز هم روی هوا، 300روز هم در خارج از کشور آن هم با بیزینس کلاس.»
آیا نیاز به توضیح اضافه ای است؟ یا جواب سوال را در همین حرف های وزیر ورزش گرفتید؟


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =