اپراتور تلفن همراه ایرانسل گاهی پیامکهایی را از برخی شرکتهای تبلیغاتی فعال می کند که برای مشترکان این اپراتور دردسر واقعی است. روابط عمومی ایرانسل راههای آسودگی از این پیامکها را شرح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مخاطبان زیادی برای سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که چرا اپراتورهای تلفن همراه جلوی تبلیغات فزاینده پیامکی را نمی گیرد.
در این بین، به جز آزار دهنده بودن این تبلیغات، برخی از پیامکهای تبلیغاتی دست به فریب مخاطبان می زنند و به طور مثال می نویسند در صورتی که تمایل به عدم دریافت پیامکها دارید، عدد ۱ را پیامک کنید. وقتی مشترک، عدد ۱ را پیامک می کند، وارد گفتگوی بی انتهایی را ربات تبلیغاتی می شود که نتیجه اش تنها اتلاف وقت و هزینه و اعصاب برای مشترکان است.
حتی برخی از مشترکان می گویند کد فعال سازی و غیرفعال کردن پیامکها در برخی از پیامکهای تبلیغاتی، به صورت کذب نوشته شده. مثلا پیامک به شما می گوید برای فعال سازی ۱ و برای غیرفعال کردن عدد ۲ را پیامک کنید. در حالی که با پیامک کردن عدد ۲، این سرویس قادر به برداشتن از حساب شما می شود و شما مجوز دسترسی به اعتبار خود و هزینه کردن را از این راه را به اپراتور داده اید. راهکارهای مقابله با این ترفندها چیست؟
برای یافتن پاسخ این سئوال با کریم بیگی روابط عمومی اپراتور تلفن همراه ایرانسل گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

چرا با وجودی که کدهای اعلام شده برخی از پیامکهای تبلیغاتی را می فرستیم، غیرفعال سازی این پیامکها انجام نمی شود؟
اینطور نیست. راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کند. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کند و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می تواند ببیندو با اس ام اس کردن کد لغو، می تواند هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواست، غیرفعال کند.


چرا برخی از این پیامکهای تبلیغاتی بدون اجازه مشترک، برای او هزینه می تراشند؟
مطمئن باشید هیچ سرویس ارزش افزوده ای که برای مشترک هزینه داشته باشد، بدون تایید و فعال سازی او، فعال نمی شود.


ولی گاهی اوقات برخی از پیامکها، کدهای فعالسازی و غیرفعال سازی را اشتباهی اعلام می کنند و با فریب مشترک، او را وادار می کنند کدی را پیامک کند که باعث فعالسازی می شود؟
اگر شما یا سایر مشترکان چنین موردی را دارید حتما اعلام کنید. مطمئن هستم اینطور نیست. کدهای غیرفعال سازی هر سرویس باید اس ام اس شود تا سرویس غیر فعال شود. راه دیگر این است که برای غیر فعال کردن یک سرویس، کلمه lavgh را با یک فاصله و سپس کلمه آن سرویس را درج کند و اس ام اس کند تا سرویسی که برای او فعال شده، غیرفعال شود.


اگر هیچ راهکارهای برای غیرفعال سازی یک پیامک تبلیغاتی جواب نداد، چاره مشترک چیست؟
اولا ایرانسل تامین کننده زیرساخت است و شرکتهای تامین کننده محتوا، این نوع از محتوا را تامین می کنند ولی در صورتی که مشترک برای غیرفعال کردن هر سرویسی با مشکل مواجه بود، عدد ۷۰۰ را شماره گیری کند تا کارشناس برایش خدمات مورد نظر او را انجام دهد.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوکر A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    1 0
    واسه من.روزی ۳۰ تا پیامک میاد . دیونه شدم. این چیزی هم که گفتید نمشه.کلمه ی stop اصلا ارسال نمیشه
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 1
    برای غیرفعال کردن اس ام اس های تبلیغاتی این عمل را انجام دهید ستاره 8999 مربع را شماره گیری کرده و به پیغامی که می دهد عمل کنید. خیلی راحت تا 24 ساعت بعد برایتان غیرفعال خواهد شد . امتحان کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    5 0
    پیامک پشت پیامک برایت میفرستند بعد میگویند هرکدام را که نمیخواهی غیر فعال کن عجیب است. آقا این شرکتها اصلا چه حقی دارند بر روی خط موبایل مردم تبلیغات بفرستند؟ اینهمه بنر و تراکت و اعلامیه و تلویزیون و رادیو و ماهواره و اینترنت و چه و چه برای تبلیغات کم است؟