دیروز یکی از وزرا در جمع کوچکی می گفت، مسئول فلان سایت پیغام داده که 50-60 میلیون به من پول بده و گرنه علیه خودت و وزارتخانه ات فلان و بهمان می کنم.

چندی پیش هم شنیدم مدیر یک سایت خبری علنا در جمع همکاران رسانه ای  گفته بود شهرداری به من آرم طرح ترافیک نداد؛ خبری علیهش منتشر کردیم و آرم را گرفتیم.

تک وتوک، گزارشهای دیگری هم از زدوبند برخی رسانه ها(اعم از روزنامه ها و سایتها) به گوش می رسد.

رسانه هایی که برای فساد در فوتبال، آبرو برای کسی نمی گذارند(و کار خوبی هم می کنند)، رسانه هایی که برای کشف فلان فساد اقتصادی ، قیصریه را به آتش می کشند( و البته آفرین بر عزم شان)، رسانه هایی که کوچکترین تخلف محیط زیستی را به اندازه برپایی قیامت، مهم جلوه می دهند( و واقعا دست مریزاد) نباید در برابر فسادی که در برخی موسسات همکارشان لانه کرده است سکوت کنند. افکار عمومی تحت تاثیر اخبار همین رسانه ها فشارخونش بالا و پایین می رود و رگ غیرتش می جنبد. و اگر روزی بفهمد همین افشاگرها خودشان دست کج هستند، اعتبار برای هیچ کس نمی ماند.

هم، آن رسانه ای که باجگیری می کند، در معرض اضمحلال خود است و هم ، خیل رسانه هایی که در برابر این رسوایی های به ظاهرکوچک،خفقان می گیرند.

 از معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد، مصرانه می خواهم قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را پیش از همه ، از رسانه ها شروع کنید. بروید سراغ سایت ها و روزنامه های باجگیر و اطلاعاتی را که به دست می آورید، اعلان عمومی کنید.

رسانه هایی که دائما از مبارزه با فساد می گویند و خودشان فاسدند، رفتار کسی را تداعی می کنند که چوبی را در لجن جوی خیابان فرو می برد و سپس روی دیوار کنار پیاده رو می نوشت:نظافت را رعایت کنید.

آقای معاون مطبوعاتی! این آمران به نظافت را که کثافت از سروکول شان بالا می رود، شناسایی کنید. نگذارید شرافت هزاران روزنامه نگار به خاطر عده ای معدود و البته پرقدرت که سرگردنه نشسته اند،لکه دار شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    53 1
    یعنی می شه؟ یعنی داریم؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      25 0
      هم میشه هم داریم.
    • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      7 4
      نمونه اش خبرآنلاين،نديدي با قلعه نويي چيكار كردن؟مقايسه كن با تيترهايي كه واسه كيروش كار ميكردن.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    38 0
    وای به روزی که بگندد نمک
  • خسرو RO ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    20 0
    احسنت
  • با نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    15 0
    نه نمیشه نداریم . بازار تکذیب که داغه پس تکذیب میشود.
  • متین مسلم A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    39 0
    دوست و همکار عزیزم جناب مهاجری سلام،آه از این ظلم ها و باجگیری ها...اما این یک طرف ماجراست. از آن طرف هم کم مسئول و نهاد و وزارتخانه نداریم که خبرنگار و تیتر میخرند. در ملاقات ها مشت مشت سکه میدهند و خبرنگار و مسئول رسانه هارا به ویلاهای شمال و کیش و قشم میهمان میکنند.اینکه یک خبرنگار نما و مدیر مسئول قلابی تهدید به آبرو ریزی می کند یک طرف،اجیر و بزک کزدن سفارشی یک طرف دیگر .جالب است بدانید دیروز پلیس فرانسه 3 خبرنگار باجگیر از پادشاه مراکش را دستگیر کرد و آبروی آنها را برد. نمیدانم هرجا دست می گذاریم بوی مشمئز کننده ایی به مشام میرسد
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    18 0
    دمت گرم. باید حواسمان به بعضی پروپاگانداها باشد. مخصوصا که به انتخابات نزدیک می شویم. همه رسانه ها راستگو نیستند و مردم باید واقعیت را در میان سطرها جستجو کنند نه از روی سطرها.
  • میثم A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    11 0
    پایگاه خبری[...]ازیکی از وزرا چنین درخواستی رو داشت ولی چون اون وزیر و اطرافیانش نپذیرفتن همش در تلاشه علیه ایشون خبر بزنه. به مراجعه به این سایت و خوندن آرشیوش که دائم دم از استیضاح این وزیر میزنه خودتون متوجه این حرف من می شید. در ضمن این پایگاه مثلا حامی دولت هم هست.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    15 0
    مملکتی که قانون اجرا نمیشود همین است.
  • بی نام US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    6 4
    آقای مهاجری روزی را به یاد بیاور که به همراه برخی از دوستان رسانه‌ای شکایت کردی و هر کاری هم خواستی کردی که تنها نهاد صنفی روزنامه‌نگاری را بر زمین زدی و الان فغان در می‌آری که چه برادر؟ اگر آن نهاد بود الان به سمت ایجاد اخلاق حرفه‌ای دررسانه‌ ها رفته بود
  • جانباز60 IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    باسلام جناب آقای مهاجری احسنت برشما این موضوع که ازخبرگزاری ها ورسانه ها ومطبوعات وخبرگزاریها حتی صداوسیما می بینیم جای شک دارد که چرا گفته هارا به هزار مدل بیان می کنند؟ وباعث بی اعتباری میان مردممی شوند. تاجائیکه قانون درمملکت ما بیش ازیک هفته دوام ندارد ازهیچ چیز توقع نباید داشته باشیم. شاید بتوان بیان کرد که70 ازمردم عزیز ما ازخبرگزاریها ومطبوعات وحتی رسانه ملی هم تنفر پیداکنند وبگویند همه دروغ وبه نفع خودشان بیان می کنند. مگرمی شود درجایی بردن چیزی ممنوع باشدوکسی بتواند این کار رابکند که می گویند از فلان کس گوش موبایل کشف شده؟ مگر بازرسی، انتظامات و........چه می کنند؟ پس چه باید گفت؟چرا مردم رو به ماهواره می برند؟ آیا دقت کرده ایدبه این موضوع؟ خودتان قضاوت کنید.