دفاع از مجیدی، انتقاد از وهابیون/ تمجید بازیگر عرب از فیلم «محمد رسول‌الله ص»

غسان مسعود بازیگر مشهور سینمای عرب با حضور در برنامه تلویزیونی پانوراما شبکه المنار لبنان گفت: ساخت چنین فیلمی درباره پیامبر اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر فیلم «قلمرو بهشت» ساخته ریدلی اسکات در ادامه سخنان خود عنوان کرد: متأسفانه در میان اعراب و کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام، به اهمیت سینما توجهی نمی‌شود و اصلاً متوجه نیستیم که سینما چقدر تأثیرگذار و پراهمیت است.

او تأکید کرد: غربی‌ها پیش از آنکه از طریق هواپیماهای خود را ما را تسخیر کنند از طریق سینما همه‌جا را تسخیر کرده‌اند.

غسان مسعود ادامه داد: برخی از سیاستمداران و نخبگان غربی اگرچه نسبت به پیامبر شناخت و آگاهی دارند ولی دوست ندارند این معرفت به همه مردم برسد. این در حالی است که ما تنها از طریق سینما و هنر و فرهنگ می‌توانیم در ناخودآگاه انسان‌ها نفوذ کنیم.

بازیگر فیلم بازمانده ساخته سیف‌الله داد، گفت: غربی‌ها که گروه‌های تندرویی مثل داعش را در منطقه ایجاد کردند هم‌اکنون تصویری خونین از اسلام نشان می‌دهند. با این وضعیت باید ما احساس وظیفه کرده و پیام‌های درست و حقیقی از اسلام را منعکس کنیم.

او ادامه داد: هم‌اکنون در منطقه ما، میلیون‌ها دلار برای سلاح و جنگ و کینه خرج می‌کنند و کسی نیست که برای محبت و عشق و فرهنگ و هنر چیزی خرج کند.

این بازیگر تأکید کرد: فیلم الرساله مصطفی عقاد نیز قبلاً ممنوع شده بود ولی الآن باعث مباهات کشورهای اسلامی است. من در این زمینه تجربه‌های فراوانی دارم و معتقدم بسیاری از آثاری که زمانی ممنوع بودند بالاخره روزی آزاد می‌شوند.

او در پاسخ به پرسشی درباره همکاری با مجیدی گفت: مجید مجیدی کارگردان بزرگی است، هر بازیگری در دنیا آرزو دارد که با مجیدی همکاری کند. غسان مسعود در ادامه صحبت‌های خود مردم ایران را ملت بزرگ با تمدنی کهن دانست و گفت: ایران دارای سینمایی است که در جهان پرآوازه است.

 شبکه المنار لبنان همچنین گزارشی از آغاز نمایش فیلم محمد رسول‌الله (ص) در سینماهای تهران پخش کرد و در این گزارش با برخی از تماشاگران فیلم مصاحبه‌هایی را انجام داد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    7 1
    عهههههه این همون شمعونه.عاشق بازمانده ام
  • هادی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام غسان مسعود همون بازیگر نقش ابوبکر خلیفه اول در فیلم عمرفاروق هستش که الان درباره آقای مجید مجیدی داره نظر میده .