پیام آیت الله موحدی کرمانی به احزاب اصولگرا/ دنبال سهم‌خواهی در انتخابات نباشید

مهر نوشت: دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه به گروه‌های انقلابی توصیه می‌کنم در فکر انتخاب اصلح باشند، گفت: دنبال سهم‌خواهی نباشید.

 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در پیامی تصویری به اجلاس وحدت اصولگرایان که متشکل از دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آیاتی از قران کریم در تاکید وحدت مسلمانان اظهار داشت: قرآن مجید بر وحدت تاکید کرده و خطر پراکندگی را به عنوان سومین عذاب الهی مطرح فرموده است. خدا را شاکر باشید که شما را در این راه قرار داده است. خدا بر ما منت گذاشت که بنده ای صالح و شفیعی عادل و اگاه و دلسوز مانند امام (ره) را نصیب ما کرد و امام را ماموریت داد تا مردم را از انواع ذلت ها نجات دهد.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نهضت را شروع و با قیام خود مردم را بیدار کرد و خطر حکومت ظالم را تذکر داد و مردم نیز دور محور امام جمع شدند و طاغوت ساقط و حکومت اسلامی به وجود آمد. امام در مورد حکومت توصیه کرد که باید حکومت را حفظ کرد و اهمیت حفظ حکومت از نماز و روزه بالاتراست.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مردم در مقابل حکومت گفت: امروز حکومت به عنوان امانت در دست ما است و وحدت و با هم بودن و حول محور ولی امر حرکت کردن دو وظیفه ما می باشد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مردم در زمان غیبت مامور هستند به ولی امر رجوع کرده و اطاعت کنند و اطاعت از او اطاعت از حضرت حجت (عج) است.

وی افزود: امام فرمودند متوجه باشید که این دشمنی که با حرکت توفنده شما از این کشور فرار کرد و آمریکایی که حاکم او بود به ذلت کشانده شد و مواظب باشید آمریکا دوباره برنگردد.

آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری هم هشدار دادند که با این توافق آمریکا دل بسته که باز در ایران و در منطقه نفوذ فرهنگی و سیاسی اقتصادی کند. ایشان فرمودند ما راه امریکا را بسته ایم و خواهیم بست و مردم به تبع ولی فقیه و مقام معظم رهبری چنین کاری را خواهند کرد و به آمریکا اجازه برگشت نمیدهند و آمریکایی که از در بیرون شده به خواست خداوند نمی تواند از پنجره وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن دشمنی می کند و نباید در مقابل توطئه های دشمن خواب باشیم بیان داشت: ما در حال حاضر چه وظیفه ای داریم . برای حفظ حکومت باید ببینیم ارکان حکومت چیست. رکن اصلی حکومت ولایت فقیه است و باید در برنامه های فردی و جمعی و گروهی ولایت را به عنوان اصل بشناسیم و مطیع ولایت باشیم. قرآن فرموده مادام که متمسک به ولایت باشید دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: وحدت دومین مساله است و با هم بودن و متحد بودن و یک فکر و هدف داشتن حول محور ولی امر بسیار مهم است و باید از ولی امر الهام گرفته و دستورات او ا پیاده کنیم. باید تمام برنامه ها بر اساس حرکت مبتنی بر اخلاص باشد زیرا اگر نباشد اثرگذار نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نظر امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است گفت: مجلس قانون وضع می کند و کشور را رشد می دهد و اگر غفلتی شود و این جایگاه به فراموشی سپرده شود و اگر هوا و هوس ها وارد وارد شود فاسد می شود.

آیت الله موحدی کرمانی در مورد انتخابات مجلس خبرگان گفت: خداوند به مقام معظم رهبری طول عمر دهد و رهبری ایشان را به ظهور حضرت حجت (عج) متصل کند و خبرگان وظیفه انتخاب رهبری نداشته باشد، اما بلاخره ما حوادث را نمی دانیم و اگر حادثه ای برای رهبری اتفاق افتاد این خبرگان هستند که برای رهبری تصمیم می گیرد. خبرگان اگاه و بیدار و مطلع باید باشد. مردم در این مورد باید متوجه باشند به علما مراجعه و از آنها تکلیف بخواهند.

وی افزود: گروههای مختلفی هستند که ولایت و امامت و انقلاب را به دقت مورد توجه قرار داده و دلسوز اند و درد دین دارند و خود را برای خدمت به انقلاب آماده می کنند و برای راهنمایی مردم در موضوع مجلس شورای اسلامی آماده می کنند؛ به این گروهها توصیه می کنم در فکر انتخاب اصلح باشند همانطور که امام و رهبری تاکید همواره داشته اند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: باید دید چه کسی دلسوز و کارآمد و متدین و داناتر است و وقتی اصلح را شناختند از او حمایت کنند هر چند ممکن است در گروه آنها نباشدند. دنبال سهم خواهی نبوده و ببینند چه کسی می تواند درد ضعفا و مستضعفین را لمس کرده و بفهمد و چاره اندیشی کند.

4529220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =