ماموریت‌های رئیس سازمان هواپیمایی/ لزوم بازنگری در فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی

وزیر راه و شهرسازی در حکمی به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خواستار بازنگری در فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی ایران و توسعه و مدرن‌سازی این صنعت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندی در حكمی علی عابدزاده را به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی كشوری منصوب كرد كه در این حكم آمده است:

به موجب این حكم مستند به مصوبه شماره ۶۸۴۹۷/ت۵۲۲۹۵ه مورخ ۱۳۹۴/۵/۲۹ هیات محترم وزیران جناب‌عالی را با توجه به تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمائی كشوری منصوب می‌نمایم.

در ادامه این حكم آمده است: وظیفه خود می‌دانم از زحمات و تلاش‌های صادقانه جناب آقای دكتر علیرضا جهانگیریان و هم‌چنین جناب آقای محمد خداكرمی در دوره تصدی‌ تشكر و قدردانی نمایم.

بدیهی است كلیه وظائف و مأموریت‌های محوله در حكم انتصاب شماره ۰۲/۱۰۰/۴۹۱۱۳ مورخ ۱۳۹۲/۸/۱۵ عیناً به جناب‌عالی ابلاغ می‌شود.

ذكر این نكته ضروری است كه در حكم یاد شده در سال ۱۳۹۲ به موارد زیر اشاره شده بود.

۱- مهم‌ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی، رفاه، بهبود كیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌ها و فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی این شاخص‌ها بایدمورد توجه‌باشد.

۲- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شكست در عملیات هوانوردی است. از سازمان هواپیمائی كشوری انتظار می‌رود طی یك برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.

۳- همچنان كه ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تاكید دارد، سیاست دولت در حمل و نقل هوایی مبتنی بر آزادسازی و بیشینه كردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در هر صورت لازمه اینكار بازسازی ساختاری صنعت هوانوردی براساس این مأموریت و بستر سازی برای همكاری با حرفه‌ورزان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

۴- توسعه و مدرن‌سازی صنعت هوانوردی در ایران چه در بخش نوسازی ناوگان و چه در بخش تجهیز فرودگاه‌ها نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره وری از سرمایه گذاری های انجام یافته باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد.

۵- در اجرای ماده ۱۶۶ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه موقعیت كشور در حمل و نقل هوائی بین‌المللی نسبت به تهیه برنامه عملیاتی تبدیل شدن به قطب حمل و نقل با ر و مسافر در منطقه اهتمام ورزید.

۶- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت هوانوردی در حوزه‌های عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.

۷-استفاده از فناوری اطلاعات درصنعت هوانوردی چه در مدیریت شبكه و ناوگان و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره‌برداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش و همچنین خدمات دسترسی به شبكه اینترنت در حین سفر و سایر خدمات مرتبط مورد تأكید است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =